Nova pravila

Opatija uvodi novi režim naplate: Građani će tisuću sati parkinga plaćati 120 kuna godišnje

Aleksandra Kućel Ilić

Foto: M. LEVAK

Foto: M. LEVAK

Direktor tvrtke Opatija 21 Igor Štok ocijenio je da će, ako se novi uvjeti usvoje, Opatijci imati najpovoljnije uvjete parkiranja u Hrvatskoj te da bi povoljnije bilo jedino potpuno ukidanje naplate



OPATIJA – Prošlo je prvih sto dana od preuzimanja dužnosti pa je aktualni gradonačelnik Opatije Fernando Kirigin sa suradnicima jučer sazvao presicu u želji da sumira dosad učinjeno. Osim što se osvrnuo na uspjeh turističke sezone, izdvojio je nekoliko važnijih projekata, od uvođenja potpune transparentnosti proračuna, do toga da se intenzivno radi na izradi idejnog rješenja i modela financiranja opatijskog gradskog bazena u kojem će trenirati i opatijski vaterpolisti, da su započeli planovi za rekonstrukciju nogometnog igrališta i pronalaženje terena za pomoćno igralište NK-a Opatija, pristupilo rješavanju imovinsko-pravnih odnosa na zemljištu namijenjenom za izgradnju garaže Črnikovica i činjenice da je osnovan radni tim koji intenzivno u suradnji s Društvom arhitekata Rijeka radi na pripremi urbanističko-arhitektonskog natječaja za trg i plažu Slatina s Pančerom.


– U ovom kratkom periodu izradili smo svu projektnu dokumentaciju i ishodovali građevinsku dozvolu za Sportsko-rekreacijski centar Poljane nakon čega će uslijediti prijava sufinanciranja projekta na otvoreni EU natječaj. Nakon sugestija mještana Ike pristupili smo izmjenama projektne dokumentacije za uređenje i interpretaciju povijesnog škvera u Iki te je pokrenuto rješavanje imovinsko-pravnih odnosa za Vatrogasni put Ika. Prijava na natječaj EU fondova za dogradnju OŠ »Rikard Katalinić Jeretov« nije bila moguća zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. Taj projekt, naravno, ide dalje, a u rebalansu proračuna za njega predviđamo 570.000 tisuća kuna – rekao je Kirigin. Najavio je i skorašnje održavanje sjednice Gradskog vijeća na kojoj će se naći važne teme.


Simbolična cijena


– Kao jednu od važnijih, uz izmjene proračuna, ističem izmjene općih uvjeta parkiranja na području Grada Opatije koje će omogućiti moje predizborno obećanje »do 1.000 besplatnih sati parkiranja za sve građane Opatije«. S ciljem da im osiguramo pristupačnu cijenu korištenja parkirališne usluge, građani Opatije će za simboličnih 10 kuna mjesečno dobiti, kada zbrojimo sve pogodnosti, čak 1.042 besplatnih sati parkinga godišnje – najavio je gradonačelnik.




Detaljno je obrazložio osnovne novitete vezane uz parkirališnu politiku, pri čemu mu je pomogao i direktor tvrtke Opatija 21 Igor Štok, naglasivši da je rad Uprave Opatije 21 na izmjeni uvjeta koji ne bi generirali gubicima trgovačkog društva trajao mjesecima. Ukoliko to bude izglasano na rujanskoj sjednici GV-a Opatija, stanovnicima Opatije će se omogućiti poček od jednokratno 2 sata dnevno na otvorenim parkiralištima u zonama parkiranja 0 i 1, uz mogućnost izmještanja automobila unutar tih 120 minuta na više lokacija parkiranja pod naplatom. Povlaštena parkirališna karta »1.000 sati« koštat će simboličnih 120 kuna godišnje, odnosno 10 kuna mjesečno. Također, ukinute su zone 0a i 0b te su parkirališta iz zone 0a prebačena u 0, što predstavlja pojeftinjenje s 12 na 10 kuna, dok je dio zone 0b, parkiralište u Ulici maršala Tita od pješačkog prijelaza ispred zgrade Thalassotherapije do raskrižja s Ulicom Dr. Maxa Josepha Oertela, prebačeno u zonu 0, a parkiralište u Ulici Joakima Rakovca, od izlaza iz garaže Slatina do Nove ceste, prebačeno u 1. zonu, čime je omogućeno povlašteno parkiranje na toj lokaciji, a dodatno su i u drugim dijelovima grada proširene lokacije za povlašteno parkiranje za stanare.


Najpovoljniji uvjeti


Igor Štok je ocijenio da će, ako se novi parkirališni uvjeti usvoje, Opatijci imati najpovoljnije uvjete parkiranja u Hrvatskoj, regiji, a i šire.


– Povoljnije može još jedino biti potpuno ukidanje naplate parkiranja, što bi na ovaj premali broj parkirališnih mjesta dovelo do kaosa. Nakon što GV prihvati ove izmijenjene opće parkirališne uvjete, njihova implementacija u sustav trajat će oko 60 dana – rekao je Štok.


Kirigin je uz pomoć pročelnice Tamare Sergo govorio još i o temi upravo dovršenog rebalansa proračuna koji će se uputiti na usvajanje GV-u. Osnovna odrednica izmjena je smanjenje ukupnog proračuna za 13,4 milijuna kuna, odnosno smanjenje s 204,9 na 191,5 milijuna kuna. Razlog je uz ostalo pomicanje nekoliko projekata koji se sufinanciraju iz bespovratnih sredstava EU-a ili nacionalnih fondova, ukupne vrijednosti od 35,7 milijuna kuna u sljedeću, 2022. godinu.


Muke po voznom redu

Zamjenica gradonačelnika Kristina Đukić odgovorila je na novinarsko pitanje vezano uz problematiku ukinutih, reduciranih linija Autotroleja i nemogućnost da školarci koji srednju školu pohađaju u Rijeci na vrijeme stignu na nastavu. U prvom redu se to odnosi na djecu iz Veprinca i Poljana koji najprije autobusnom linijom trebaju doći do Ičića i potom presjedaju i linijom 32 putuju do Rijeke. Roditelji su ukazali na značajan problem i sastali se s nadležnima u Gradu, a kako je potvrdila Đukić, sve dobivene primjedbe će se razmotriti i u najkraćem roku utvrđene prijedloge izmjena voznog reda uputiti prema Autotroleju.