Građani nezadovoljni regulacijom parkiranja

BOJKOT ZBOG NAPLATE Garaža u Matuljima potpuno prazna, a u centru mjesta – prometni kaos

Marina Kirigin

Garaža je od početka travnja u rukama kastavskog koncesionara, tvrtke Came Adriatic / NL arhiva

Garaža je od početka travnja u rukama kastavskog koncesionara, tvrtke Came Adriatic / NL arhiva

Ako se htio riješiti problem stalno parkiranih automobila u garaži, postojala su i druga rješenja, a ne uvesti ovaj novi udar na naše džepove. Pod hitno se nešto mora poduzeti jer u ovoj situaciji nitko neće profitirati, niti građani, niti koncesionar, smatra jedna Matuljka



MATULJI  Uvođenjem naplate u prostor garaže sportske-školske dvorane u Matuljima, došlo je do novog prometnog kaosa u centru Matulja. Iako je intencija bila uvesti red u garažu dvorane i onemogućiti »privatiziranje« javnih parkirališnih mjesta od strane pojedinaca, rezultat svega je dodatna eskalacija prometne gužve u najužem centru Matulja, na prostoru oko Amfiteatra, odnosno u Novom naselju.


Naime, stanovnici tog dijela Matulja, bez obzira na mogućnost kupnje karata po povlaštenoj cijeni, smatraju da je situacija takva da je jednostavno teško moguće u ovo krizno vrijeme na mjesečnoj razini imati još jedan ovakav dodatni financijski izdatak.


Pad prometa


Sve to navelo ih je na neki način na bojkot parkiranja u školskoj-sportskoj dvorani, koja je od početka travnja u rukama kastavskog koncesionara, tvrtke Came Adriatic.




I dok je prostor pod koncesijom uglavnom prazan, u okruženju vlada nered, a zbog čega je intervenirala u nekoliko navrata i policija te ispisala opomene i kazne za vlasnike krivo parkiranih vozila u okolnim cesticama.


Matuljci kažu kako ne koriste ni mogućnost da pola sata besplatno parkiraju jer im je to prekratko vrijeme da bi obavili kupovinu. Dodaju kako će ovaj »novi porez« dovesti i do udara na trgovce i ugostitelje kojima će definitivno zbog naplate parkiranja pasti promet.


Ne prihvaćaju rješenje iz Općine Matulji prema kojem bi se trebali parkirati na parkiralištu Hangar ili u blizini Plodina, jer kažu da ne postoji nogostup kojim bi mogli prošetati do centra, a da po cesti neće hodati.


Neki su rješenje za parkiranje pronašli na »gornjem« igralištu, ali dodaju kako sve to ne zadovoljava njihove potrebe.


Matuljski parking pod naplatom uglavnom je prazan / Foto Ma. KIRIGIN


Raspisati referendum


– Mišljenja sam da je cijena parkiranja trebala biti simbolična, još niža od pet kuna po satu i da se naplata nije smjela uvesti na 24 sata. Ako se htio riješiti problem konstantno parkiranih automobila u garaži, postojala su i druga rješenja, a ne uvesti ovaj novi udar na naše džepove.


Smatram da se pod hitno nešto mora poduzeti jer u ovoj situaciji nitko neće profitirati, niti građani, niti koncesionar. Ne sviđa mi se i to što su jedina dva parkirališta u centru Matulja pod koncesijom istog koncesionara.


Mislim da bi se po pitanju uvođenja naplate parkiranja trebao raspisati referendum, trebalo je prije odluke vijećnika pitati građane što o tome misle – rekla je žiteljka Novog naselja.


Zbog eskalacije nezadovoljstva u Novom naselju novi načelnik Matulja Vedran Kinkela rekao je kako će njegov prvi potez nakon primopredaje vlasti biti razgovor s koncesionarom u školskoj-sportskoj dvorani kako bi se pronašlo najbolje rješenje koje će rasteretiti naselje i omogućiti korisnicima povoljnije parkiranje.