Nezadovoljan prometnom regulacijom

Autotrolejov vozač: Autobusne linije u zakašnjenju zbog radova u Jurdanima

Marina Kirigin

Dugačka kolona snimljena iz autobusa vozača Roberta Puljića

Dugačka kolona snimljena iz autobusa vozača Roberta Puljića

Zbog prilično velike udaljenosti među semaforima, oko 500 metara, vrijeme trajanja crvenog svjetla iznosi oko 4 minute, što rezultira priličnim zastojima u oba smjera i kašnjenjima autobusa od desetak minuta – navodi vozač Autotroleja Robert Puljić



JURDANI  Vozač sam u Autotroleju. Želio bih ukazati na problem s kojim se na liniji 23 proteklih tjedana svakodnevno susrećem. Još od kraja srpnja na državnoj cesti D8 u Jurdanima izvodi se rekonstrukcija raskrižja za potrebe Komunalca te se veći dio dana promet odvija naizmjeničnim propuštanjem vozila pomoću privremeno postavljenih semafora. Zbog prilično velike udaljenosti među semaforima, otprilike 500 metara, vrijeme trajanja crvenog svjetla iznosi oko 4 minute, što rezultira priličnim zastojima u oba smjera. Prema mom mišljenju, semafor u smjeru Rijeke je postavljen predaleko od dijela ceste na kojem se radovi uistinu odvijaju, o čemu sam obavijestio nadležne unutar firme i Općine Matulji, međutim, nakon prošlotjedne koordinacije na samom gradilištu rečeno je da se zbog sigurnosnih razloga semafor neće premjestiti, već će ostati na sadašnjoj lokaciji i u narednih 10-15 dana, dok ne završe s radovima na kolniku. Kad se već iz sigurnosnih razloga semafor ne može premještati, smatram da bi se moglo i trebalo pričekati s njegovim postavljanjem u jutarnjim satima, odnosno pričekati da prođe jutarnja prometna špica.


Stvaranje zastoja


U utorak, 15. rujna, semafor je bio postavljen već od 7.30, što je za posljedicu imalo kašnjenje linije 23 na liniji Rijeka (7.00) – Matulji (7.25) – Permani (7.35) i povratno. Konkretnije, u smjeru Permana na kolonu vozila naišao sam u 7.37 te u njoj stajao nešto manje od dvije minute. Usput rečeno, u tom trenutku na kolniku još nije bilo bagera niti građevinskih radnika. Po voznom redu povratak iz Permana predviđen je u 7.40, međutim iz Permana sam krenuo natrag prema Rijeci u 7.44. U 7.48 naišao sam na kolonu te u njoj stajao više od dvije i pol minute. U tom periodu formirala se kolona od dvadesetak vozila, što je desetak minuta kasnije, uz uvijek prisutna nepropisno parkirana vozila u samom centru Matulja, pridonijelo stvaranju zastoja. Budući da je na svakom usputnom stajalištu bilo putnika i s obzirom na spomenuti prometni »čep«, na stajalište u Matuljima sam stigao tek u 8.03, a dok su se svi putnici ukrcali putno računalo pokazivalo je 8.05, tj. točno 10 minuta kašnjenja! Na toj vožnji je bilo tridesetak putnika, mahom srednjoškolaca, ali i ponešto radnika čija mjesečna putna karta košta nemalih 572 kuna za 4. tarifnu zonu, odnosno 475 kuna za treću.


Na državnoj cesti D8 u Jurdanima izvodi se rekonstrukcija raskrižja za potrebe Komunalca / Snimio Sergej DRECHSLER

Na državnoj cesti D8 u Jurdanima izvodi se rekonstrukcija raskrižja za potrebe Komunalca / Snimio Sergej DRECHSLER



Napominjem da ovo nije izolirani slučaj koji se dogodio samo tog dana, već je riječ o situaciji koja se ponavlja svakoga jutra od početka školske godine, pitanje je samo koliko se minuta pojedinog dana izgubi na semaforu u Jurdanima, što se posljedično odražava na kašnjenje u Matulje, odnosno u centar grada. Svjestan sam da izvođenje građevinskih radova ima neku svoju dinamiku, međutim, isto tako bi i odgovorne osobe na gradilištu trebale biti svjesne da njihove odluke kada će započeti s radovima na kolniku direktno utječu ne samo na onemogućenu točnost u realizaciji voznog reda županijskih linija Autotroleja, već na apsolutno sve stanovnike toga kraja koji u to doba dana odlaze na posao. Pa kao što se često vozače svih kategorija vozila poziva na dodatno strpljenje dok su u tijeku radovi, tako bih ja ovim putem javno pozvao nadležne na dodatnu obzirnost i razumijevanje prema potrebama cjelokupnog lokalnog stanovništva. Naravno, opisani problem nije prisutan samo na liniji 23 i samo tijekom jutra, već zahvaća sve vožnje grupe linija 22, 23 i 30 u periodu dok se promet odvija naizmjence, ali je tijekom jutra najizraženiji i zahvaća najveći broj putnika. Putnika koji svoje nezadovoljstvo zbog našeg kašnjenja nerijetko »istresaju« nad nama vozačima, što je donekle i razumljivo, međutim, nismo ni mi baš uvijek svemu krivi – stoji u pismu vozača Autotroleja Roberta Puljića.


Zaobilazne ceste




Načelnik Općine Matulji Mario Ćiković objasnio je da ovakva prometna situacija u Jurdanima ipak neće još dugo potrajati. Kaže da su već prilikom najave znali da će otprilike mjesec dana tom lokacijom biti teže prometovati, međutim, da je već obavljen značajni dio posla. Potvrdio je da je struka odobrila ovakvu prometnu regulaciju.



– Još 15-ak dana potrebno je kako bi se do kraja izveli grubi zemljani radovi i nogostup. Nakon toga radovi će se povući sa same ceste i bit će lakše prometovati. Istina je da regulacija prometa koja je trenutačno na snazi najviše problema stvara autobusima jer lokalno stanovništvo automobilima ima mogućnost korištenja obilazne cestice – objasnio je Ćiković i naveo da su radovi u Jurdanima investicija Hrvatskih cesta i Općine Matulji, a radove izvodi tvrtka GPP Mikić s Krka.