Šest kuverti

Zaobilaznicu Novog Vinodolskog željeli bi graditi i Turci i Kinezi. Najjeftinije ponude stigle iz Slovenije i Italije

Marinko Glavan

Trasa obilaznice prolazit će novljanskim zaleđem

Trasa obilaznice prolazit će novljanskim zaleđem

Uz slovensko-talijanski konzorcij, unutar procijenjene vrijednosti projekta je i ponuda DIV grupe i turskih građevinara, dok su Strabag i GP Krk premašili procijenjenu vrijednost



RIJEKA – Šest ponuda stiglo je na natječaj Hrvatskih autocesta (HAC) za gradnju gotovo pola milijarde kuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog, potvrđeno je jučer iz HAC-a i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Procijenjena vrijednost projekta izgradnje ove desetak kilometara duge prometnice bila je 495 milijuna kuna, bez PDV-a, odnosno nešto manje od 619 milijuna kuna, s uključenim PDV-om.
Od šest pristiglih ponuda, samo su dvije unutar procijenjene vrijednosti projekta, s tim da je najpovoljniju ponudu za gradnju dala zajednica ponuditelja koju čine slovenski Kolektor CPG i talijanska tvrtka ICM SPA, s cijenom od 593 milijuna kuna, s PDV-om. Drugu financijski najpovoljniju ponudu, u iznosu od 599 milijuna kuna, predala je zajednica ponuditelja koju čine DIV grupa i turski Yapi Merkezi Inaat ve Sanayi A.


Dva puta odgađano


Ostale četiri ponude premašuju procjenu vrijednosti projekta izgradnje ceste koja će najvećim dijelom pratiti trasu buduće autoceste od Križišća do Žute Lokve. Zajednica ponuditelja Strabag AG i GP Krk ponudila je izgradnju po cijeni od 650 milijuna kuna, Kineski China Road and Bridges Corporation (CRBC), tvrtka koja gradi Pelješki most, ponudila je cijenu od 662 milijuna, dok ponuda još jedne kineske tvrtke, China Railway 14TH Bureau group company ltd, iznosi 883 milijuna kuna, a uvjerljivo najskuplju ponudu od 902 milijuna kuna istaknula je turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., koja s HŽ Infrastrukturom potpisala ugovor za izvođenje radova na projektu Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica vrijednom 2 milijarde i 418 milijuna kuna, bez PDV-a.


 Ljeti su prometne gužve na Jadranskoj magistrali ograničavajući faktor razvitka Novog Vinodolskog / Foto SERGEJ DRECHSLER

Ljeti su prometne gužve na Jadranskoj magistrali ograničavajući faktor razvitka Novog Vinodolskog / Foto SERGEJ DRECHSLER



Otvaranje ponuda za izgradnju obilaznice do sad je dva puta odgađano, prvi put u studenom, zbog žalbe na natječajnu dokumentaciju kineskog CRBC-a, a drugi put u siječnju ove godine, zbog upita domaće tvrtke Izgradnja Zaprešić.
Obilaznica Novog Vinodolskog najvećim dijelom, na 6,5 km duljine, bit će izgrađena na trasi buduće autoceste A7, između Križišća i Žute Lokve, a ostatak će činiti spojne ceste ukupne duljine 3,3 km na Jadransku magistralu, odnosno Državnu cestu D8.


Ojačati razvoj




Obilaznica će prolaziti zaleđem Novog Vinodolskog od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor, do spoja na Jadransku magistralu poslije Povila, u smjeru Senja. Na trasi će biti izgrađen tunel Zagori dug 834 metra te vijadukt Ričina dug 1.062 metra, koji će mjestimice biti visok i do 40 metara, a kojim će cesta prelaziti Vinodolsku dolinu.
Otvaranje ponuda komentirao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je prije ministarske funkcije niz godina bio gradonačelnik Novog.


Tri godine posla


Obilaznica Novog Vinodolskog gradit će se tri godine od potpisivanja ugovora s odabranim izvođačem, a sama cesta će se poklapati s lijevim kolničkim trakom buduće autoceste. Inače, autocesta Križišće – Žuta Lokva je dio europskog prometnog pravca E-65, odnosno E-61, a osim međunarodnog, ističu iz HAC-a, imat će i veliki regionalni i lokalni značaj, posebno za razvitak Crikveničko-vinodolske rivijere, Senja i Velebitskog primorja pa i otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga.


– Izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog je jedna najvećih investicija koje trenutno provodimo budući da se radi o projektu koji predstavlja prvu fazu buduće dionice Križišće – Žuta Lokva u duljini od 56,5 kilometara. Drago mi je da svjedočimo velikom broju pristiglih ponuda jer to govori o značaju ovog projekta kao i o njegovoj kompleksnosti, unatoč tome što se radi o 9,8 kilometara. Vjerujem da ćemo se za tri godine, koliko iznosi rok za izvođenje radova, voziti novom obilaznicom koja će u potpunosti rasteretiti Novi koji svakog ljeta postaje jedna je od najprometnijih destinacija na Jadranskoj magistrali. Ova dionica, kao budući sastavni dio jadranskog prometnog pravca, ima značajan međunarodni ali i regionalni i lokalni značaj, jer će omogućiti još jači razvoj cijele Crikveničko-vinodolske rivijere i primorja, ali i obližnjih otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga, rekao je Butković.


Na dobitku i Lika


Sadašnji gradonačelnik Novog Vinodolskog Velimir Piškulić ističe kako je dionica Jadranske magistrale koja prolazi kroz Novi, uz onu u Omišu, najopterećenija dionica te državne ceste te će izgradnja obilaznice omogućiti brže prometovanje vozilima, ali i daljnji razvoj Grada.
– U ljetnim mjesecima kroz Novi dnevno prođe i po dvadeset tisuća vozila, što je veliko opterećenje, koje nerijetko uzrokuje gužve i zastoje, ali i otežava život građanima i posjetiteljima Novog. Izgradnjom obilaznice taj će problem biti riješen, a pridonijet će i razvoju Novog te približavanju grada moru. Smanjenje prometa kroz grad olakšat će pristup i komunikaciju između hotela, marina i središta grada. Nadam se da je ovo tek početak, nakon kojeg će uslijediti i izgradnja punog profila autoceste od Križišća do Žute Lokve, što bi dodatno doprinijelo razvoju Novog, ali i zaleđa grada, kao i bolju povezanost s mrežom autocesta prema Rijeci, Lici i Dalmaciji, rekao je Piškulić.
Izgradnji autoceste u punom profilu nada se i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina koji je pozdravio okončanje natječaja za gradnju obilaznice Novog kao prvi korak ka ostvarenju tog cilja.
– Još prije dvadesetak godina prepoznali smo važnost izgradnje ove autoceste i uvrstili je u Prostorni plan Primorsko-goranske županije. To je prometnica od izuzetne važnosti za cijeli Jadran i naše otoke, ali i Liku, pri čemu će imati veliku važnost i u zimskim uvjetima, kada je otežano prometovanje preko Bosiljeva. Izgradnja obilaznice, kao prve dionice autoceste, značajno će rasteretiti Novi Vinodolski u prometnom smislu i drago mi je da taj projekt kreće. Početak ovog projekta pokazuje da smo bili u pravu u pogledu važnosti te prometnice, rekao je Komadina.