Radovi

U Novom se zakotrljao investicijski zamašnjak koji mijenja sliku grada: ‘Iznad očekivanja i najvećih optimista’

Franjo Deranja

Foto Franjo Deranja

Foto Franjo Deranja

Nakon skorog završetka gradnje objekta novog doma zdravlja slijedi proširenje dječjeg vrtića, gradnja rotora, novog parkirališta, a onda kapitalna investicija desetljeća – novljanska obilaznica



Malo je tko očekivao da će se nakon onakvog suzdržanog ulaska u ovu kalendarsku godinu, pogotovo kada je koncem veljače počela epidemija s koronavirusom, ograničenje kretanja i propusnice, kada je život gotovo posve zastao da će se opća slika grada, prvo, obojiti dobrim ljetom i turističkom sezonom, a onda malo-pomalo i svim ostalim bojama raznovrsnog investicijskog programa.


Prije svega, malo je tko tada, početkom godine, mogao očekivati da će Novi Vinodolski potkraj srpnja imati pet tisuća gostiju, a to je čak 60 posto prošlogodišnjeg posjeta u ove dane. Nastavak sezone mogao bi tu statistiku i poboljšati.


Osim ovoga, znatno širi i afirmativan niz tek se otvorio i širi se. Uskoro, za mjesec ili koji dan više – koncem kolovoza ili početkom rujna – bit će otvoren novoizgrađeni dom zdravlja. U taj objekt s ukupno 900 četvornih metara ambulanti i liječničkih ordinacija, i to na zemljištu za koje je Grad Novi Vinodolski osigurao dvije tisuće »kvadrata« zemljišta u samom urbanom središtu, bit će utrošeno 11 i pol milijuna kuna.


Protočniji promet




Nakon tog slijede radovi na proširenju Dječjeg vrtića Fijolica, a onda slijedi rješenje prometnog čvorišta na predjelu Mel. Gradnji rotora prethodit će radovi na ukapanju potrebnih komunalnih instalacija za buduću aglomeraciju na sjeverozapadnom dijelu grada.


Rotor će taj predio učiniti protočnijim za promet cestovnih vozila, a i sigurnijim za pješački promet. Gradnja rotora mogla bi biti završena do konca godine ili početkom iduće 2021. godine.


U listopadu počet će gradnja velikoga gradskog parkirališta na obali, za ukupno najmanje 250 automobila, čime će se gotovo u potpunosti riješiti potrebe za regulacijom tzv. prometa u mirovanju, barem za područje šire gradske jezgre.


I, najzad, kruna svih značajnijih ulaganja, i to investicija što bi se mogla nazvati kapitalnom ili investicijom desetljeća, bit će pred konac godine početak gradnje obilaznice Novog Vinodolskog vrijedne gotovo pola milijarde kuna.


Bez novih kredita


– U tu prometnicu bit će utrošeno 495 milijuna kuna, a na trasi od 9,8 kilometara bit će izgrađen jedan tunel i jedan vijadukt – govori Novljanin Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.


Izgradit će se spojne ceste iznad Selca i predjela Zagori te, ponovo, na Jadransku turističku cestu (magistralu) kod mjesta Povile, jugoistočno od Novog Vinodolskog prema Senju. Gradnja obilaznice Novog Vinodolskog potrajat će dvije godine.


Ministar Butković rekao je i da će se obilaznica graditi sredstvima HAC-a i bez novih kreditnih zaduženja.


– Može se ustvrditi da je nakon naizgled »suzdržanog« početka ove kalendarske godine raznovrsni investicijski kotač-zamašnjak promijenio sliku grada i okolice i posve okrenuo nabolje opće raspoloženje te premašio i očekivanja najvećih optimista među Novljanima, ali i mnogih drugih uključenih u sve ovo – rekao je novljanski gradonačelnik Velimir Piškulić.