Nikola Turčić

Šef Marine Novi: “Ne treba gledati samo broj, nego i kvalitetu gostiju”

Ante Peričić

Foto: A. MAKSIMOVIĆ

Foto: A. MAKSIMOVIĆ

Vodilja u turizmu treba biti težnja za podizanjem kvalitete usluge, što će rezultirati povećanjem broja kvalitetnih gostiju, kaže Nikola Turčić



NOVI VINODOLSKI – Novi Vinodolski već godinama ponosno pozdravlja zaljubljenike u nautički turizam svojom slikovitom obalom, bogatom baštinom te dvjema živopisnim marinama – Marinom Novi smještenom u samom srcu grada te Mitan marinom koja se nalazi u divnoj uvali Moruskva. Ljepote Novog i dvije nautičke marine privlače putnike i morske entuzijaste iz cijeloga svijeta, a upravo je to povod za razgovor s čelnim čovjekom Marine Novi, direktorom Nikolom Turčićem s kojim smo razgovor započeli nepopularnom temom – smanjenim brojem gostiju u turističkoj sezoni koja je na izmaku.


– Slažem se s vašom konstatacijom da je broj gostiju naočigled manji. Međutim, kada analiziramo uspješnost sezone, ne bih se povodio tim kriterijem.


Više volim analizirati kvalitetu gostiju te smatram da bi naša vodilja u turizmu trebala biti težnja za podizanjem kvalitete usluge, što će, samo po sebi, rezultirati povećanjem broja kvalitetnih gostiju, a to je najvažnije.




Što se Marine Novi tiče, odradili smo uspješnu sezonu upravo na tom tragu. Ne bih uzimao prošlu godinu kao referentnu iz više razloga. Prije svega, 2022. je još uvijek bila godina COVID-19 i tu se, kao naša najveća prednost, pokazala blizina i dobra prometna povezanost sa zemljama srednje Europe, odakle najčešće i dolaze naši gosti.


Danas je tržište u potpunosti normalizirano, gostima su dostupne sve destinacije, aviokompanije funkcioniraju normalno i logično je da to sve sa sobom donosi posljedice u smislu smanjenja broja gostiju. Iako smo ostvarili značajan porast u odnosu na prošlu godinu, i dalje mislim da se trebamo uspoređivati s 2019. i u tom smislu mogu reći da sam zadovoljan i kvalitetom gostiju i financijskim rezultatima – prepričava Turčić, naglašavajući pritom da je politika cijena u Marini Novi podređena gostima srednje platežne moći koji, po strukturi na vezu, najviše dolazi iz Hrvatske (33%), Njemačke (24%), Austrije (15%) te Slovenije (13%).


Stalni gosti


– Vezovi su uglavnom godišnji, i to zato što su gosti uglavnom orijentirani na dolazak automobilima, a dio ima i čartera (30%). Što se tiče dinamike izmjene na vezovima, rekao bih da i nije velika, uglavnom su to stalni gosti iz inozemstva ili vlasnici nekretnina u okolini. Također, naši su gosti skloniji dnevnim izletima i svaki dan se vraćaju u marinu na vez. S vlasnicima brodova komuniciramo na dnevnoj bazi putem recepcije gdje ih obavještavamo o stanju njihovog plovila. Naša recepcija i mornarska služba rade 24 sata i uvijek su na usluzi našim gostima. Upravo je taj kontakt za nas najvažniji jer želimo da se gost osjeća kao kod kuće.


Ove je godine Marina Novi uvela mnoge novitete unutar ponude – od onih gastronomskih Damira Tomljanovića pa do bazena koji je, bez naplate, otvoren za sve građane.


– Gospodin Tomljanović i ja uspostavili smo slučajan kontakt koji je postao plod, nadam se, dugogodišnje i uspješne suradnje. O Damirovoj stručnosti nije potrebno trošiti puno riječi, ali njegova energija i širina s kojom gleda na ovu marinu, kao i način na koji ovdje djeluje, nešto je što njega čini poželjnim partnerom za nastavak suradnje. Bazen je naša velika prednost jer pogled koji se pruža na otok Krk te čitav ambijent čine ovu marinu jedinstvenom. Tu ljepotu prepoznaju i koriste ne samo naši gosti, već i oni »vanjski«.


Marina Novi ističe se i time što je prva u Hrvatskoj kategorizirana s pet sidara, što potvrđuje najviši standard usluge, a prednost je svakako blizina, dok je sjeverni Jadran dostupniji i još uvijek ne pretjerano napučen dio obale, barem kada je riječ o nautičkom turizmu.



– Veseli me povezanost s lokalnim stanovništvom koja se ponajviše ogleda kroz korištenje usluga našeg cafe bara GAT koji je omiljeno okupljalište lokalnih ljudi i onih iz mjesta u našem okruženju. To je dokaz da su nas ljudi prihvatili, da im je lijepo i baš zato vole doći u marinu i ovdje provesti dio svog slobodnog vremena.


Nautički potencijal


Na pitanje može li povući paralele između objekata u Novom Vinodolskom i onih kojima upravlja na otoku Krku, Turčić odgovara da je riječ o podosta različitim destinacijama.


– Krk odavno nije otok. Povezanost mostom naša je velika prednost, a osim toga, velik dio gostiju koji odlazi na svoje krajnje destinacije – Cres, Lošinj pa i Rab – dio svog vremena provede i na Krku. To se ponajviše održava u izvanpansionskoj potrošnji jer su restorani i kafići podosta unosniji posao na Krku, ali to je tako i ne treba se s Krkom niti uspoređivati, već treba, kao i u svakom poslu, dati maksimum svojih mogućnosti i potruditi se gostu pružiti nešto drukčije – prepričava čelni čovjek grupacije Mikić koja, od turističko-ugostiteljskih objekata, osim marine u Novom, posluje i u Malinskoj s hotelom Malin, restoranom Mulin, beach barom Mul, u Šilu s kampom Tiha i restoranom Portić te u Omišlju s restoranom Korner. Hotel Malin posluje tijekom cijele godine i popunjen je oko 235 dana u godini.


– Vjenčanja i razni eventi naša su specijalnost i nešto što zaista znamo dobro odraditi. Tako ispunjavamo izvansezonsko razdoblje – kazuje Turčić za kojeg Novi Vinodolski ima dobar nautički potencijal jer je naš akvatorij za strance još uvijek neistraženo i novo područje.


– Ono na čemu, kao zajednica, trebamo težiti jest povećanje kvalitete ugostiteljske usluge te ulaganje u nove hotelske kapacitete koji Novome kronično nedostaju. Što se nas tiče, postoje planovi za proširenjem, kada govorimo o suhoj marini. Trenutno smo u fazi ishodovanja građevinske dozvole za njezinu gradnju u poslovnoj zoni. U samoj marini imamo namjeru pojačati aktivnosti na ugostiteljskoj ponudi za sljedeću sezonu i tako ćemo nastaviti promišljati i u idućem razdoblju – zaključio je direktor Nikola Turčić.