Šesta etapa pojačanog održavanja

Počeli radovi u luci Senj, vrijedni preko 6 milijuna kuna. Evo što će se sve raditi

Dorotea Prpić

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Prva faza radova ove šeste etape održavanja košta 3,116 milijuna kuna, rok izvođenja radova je 120 kalendarskih dana, obuhvatit će oko 70 metara rive, a izgradnja kreće s pomorskim radovima



 


SENJ  U Senju su počeli radovi prve i druge faze šeste etape pojačanog održavanja luke Senj. Investitor je Lučka uprava Senj, radovi su vrijedni 6,212 milijuna kuna, od čega Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture sufinancira 3,5 milijuna kuna, a povjereni su tvrtki Izgradnja iz Crikvenice. Prva faza radova ove šeste etape košta 3,116 milijuna kuna, rok izvođenja radova je 120 kalendarskih dana, obuhvatit će oko 70 metara rive, a izgradnja kreće s pomorskim radovima. Ostatak sredstava do ugovorenog iznosa cijena je druge faze šeste etape, čija realizacija će trajati također 120 dana i odnosi se na potez od Kapetanije do »zuba« na predjelu Điga. U obje faze radovi obuhvaćaju izradu novog temelja-korniža te obalnog zida, kao i zamjenu materijala iza obalnog zida i popločenje novim kamenom, a u dogovoru s Gradom Senjom dio radova će se odvijati i tijekom turističke sezone uz minimalno ometanje građana i turista.


Još dvije faze


– U posljednje tri godine u pojačano održavanje luke Senj uloženo je 9 milijuna kuna, a s ovim novim radovima uložit će se oko 15 milijuna kuna. Nakon ovih radova očekuju nas još dvije faze pojačanog održavanja senjske luke, a sve kao priprema za njeno značajno proširenje. Lučka uprava Senj je već izradila idejno rješenje proširenja luke Senj i elaborat o ocjeni procjene utjecaja na okoliš koji bi trebao odgovoriti treba li izraditi studiju utjecaja na okoliš, a nakon rješenja utjecaja na okoliš ide se u izradu idejnog projekta za lokacijsku dozvolu. Proširenje luke obuhvaća produžetak lukobrana Svete Marije od Arta, poznatijem kao Điga i to za sto metara, a bit će prilagođen za prijem ro-ro brodova, u budućnosti i trajekata kojima bi povezivali otoke Krk, Rab, pa čak i Cres – kaže ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić i dodaje da se produženjem ovog lukobrana automatski štiti i plaža i šetnica Škver koja je danas izložena jakom utjecaju juga, a ukoliko bi se produžila i postojeća školjera na Đigi, Škver bi se još dodatno zaštitio.


Radovi u luci Karlobag




Nakon što su lani uz pomoć Ministarstva obavljena ulaganja u komunalne vezove u luci Porat u Lukovom Šugarju, ove godine je Ministarstvo Lučkoj upravi Senj odobrilo 3 milijuna kuna za pojačano održavanje luke Karlobag, ističe Dešić. Ukupna ulaganja u luku Karlobag ove godine će iznositi 4 milijuna kuna i za ove radove je u tijeku javna nabava radi izbora izvođača radova. Radovi će se obavljati na potezu ispred Lučke kapetanije do srednjeg gata u duljini od oko 70 metara i odnose se na kompletnu obnovu korniža, obalnog zida te zamjenu materijala iza obalnog zida i novo kameno popločenje.

 


Prihvat brodova


– Uz to, projekt proširenja senjske luke podrazumijeva i produžetak lukobrana Svetog Ambroza, ili kako ga Senjani zovu Mađarska riva, i to za trideset metara, a taj dio luke bi služio za prihvat klasičnih putničkih brodova, kruzera i katamarana. Na taj način bi povezali luku Senj s otočnim, pa čak i istarskim destinacijama s morske strane te s nacionalnim parkovima Sjeverni Velebit i Plitvička jezera s kopnene strane. Uz sve to, predviđen je i produžetak gata Svetog Nikole i Bele rive te izgradnja još jednog gata između te dvije rive s kompletnom infrastrukturom koji bi bio namijenjen za komunalne vezove, a dio vezova bi bio i za nautičare jer luka Senj nautičkih vezova danas uopće nema. Planira se i izgradnja benzinske crpke za plovila na poziciji Đige. To proširenje luke Senj zahtijeva velika sredstva jer će primjerice samo proširenje lukobrana na Đigi i Mađarskoj rivi prema projektantskom troškovniku koštati oko 40 milijuna kuna. Projekt bi se financirao sredstvima EU-a, a kako komercijalne vezove EU ne financira, njih planiramo postupno isfinancirati sredstvima resornog ministarstva. Ove godine na EU fondove prijavljujemo i projekt izgradnje treće rampe u luci Stinica. Vrijednost radova je 12,5 milijuna kuna, a u projekt je uključena i Razvojna agencija Ličko-senjske županije LIRA koja nam daje tehničku potporu za prijavu prema EU fondovima. Uz to, već sudjelujemo i u EU projektu INTERREG s Italijom, koji u fokusu ima jačanje malih luka, a u ovom projektu Lučka uprava Senj sudjeluje s izradom master plana razvoja svih luka kojima upravljamo, s naglaskom na najveću luku Senj. Cilj ovog plana je pokazati u kojem smjeru bi se koja luka na našem području trebala razvijati – kaže ravnatelj Dešić koji ističe da će se ove godine raditi i na legalizaciji luka na području Lučke uprave Senj jer sve nisu legalizirane, s obzirom na to da podaci u katastru nisu usklađeni sa stanjem na terenu. To su luke Lukovo, Starigrad, Klada i Jablanac koje će se nakon rješavanja »imovinske papirologije« isto moći aplicirati za sredstva izvanrednog održavanja.