Aleksandar Antić

Ovaj je čovjek u Selcu pobijedio HDZ i SDP: Za riješiti komunalni nered u mjestu treba samo malo dobre volje

Robert Šimonović

Aleksandar Antić / Foto Sergej Drechsler

Aleksandar Antić / Foto Sergej Drechsler

Popričali smo s Aleksandrom Antićem, novoizabranim predsjednikom Mjesnog odbora Selce



Aleksandar Antić je nedavno izabran za novog predsjednika Mjesnog odbora Selce. Nezavisni Antić postao je pravi hit izbora i to tako što je, zajedno s članovima svoje liste, sakupio gotovo dvostruko više glasova od drugoplasiranog HDZ-a te pet glasova više od HDZ-a i SDP-a zajedno.


Iako je Antić potpuno novo lice na crikveničkoj političkoj sceni, ovaj 35-godišnjak već dulje vrijeme javno djeluje u vidu inicijative Selčani za Selčane, a u sklopu koje nastoji riješiti lokalne probleme svojih sumještana.


Čini se da su stanovnici Selca u njemu prepoznali iskrenog i energičnog lokalpatriota, a tajna uspjeha, kako kaže Antić, leži u sveprisutnom angažmanu, konstantnoj komunikaciji te zasićenosti ljudi dvjema najvećim i najprisutnijim strankama.


Konstantan pritisak




– Nikome nije jasno zbog čega sam se uopće kandidirao na izbore za mjesne odbore, valjda zato što me ne mogu povezati s nekim mojim osobnim interesima.


Upravo to i jest poanta naše liste i opcije koju zastupamo. Iskreno raditi na boljitku i dobrobiti čitave zajednice i svih naših sumještana.


Ljudi su prepoznali ovu iskrenost, vidjeli ogroman angažman i konkretna djela. Povjerovali su da se stvari mogu promijeniti i mi ih zato ne smijemo razočarati.


Nastojat ćemo ih, prvenstveno kroz zborove građana, saslušati i uporno raditi na rješavanju zajedničkih problema – govori Antić.


Kako kaže, svjestan je da su realne ovlasti mjesnih odbora minimalne, ali to ne znači da neće biti glasni.


– Mjesni odbori su savjetodavno/predlagačko tijelo, posrednik između građana i Grada, i mi ćemo učiniti sve što je u našoj moći da radimo konstantan pritisak prema Gradu, naravno, u cilju rješavanja problema i poboljšanja kvaliteta života svih nas – kaže Antić.


Kako kaže, kao goruće probleme vidi problem nedostatka parkirnih mjesta/javnog parkinga te problem komunalnog i prometnog nereda.


Gradnja garaže


– Problem komunalnog i prometnog nereda bi se mogao podvući pod zajednički nazivnik »neadekvatan nadzor od strane Grada i komunalnog redarstva«.


U nered i ove sezone spada širenje ugostiteljskih terasa i štandova izvan gabarita zadanih planom lokacija tih istih terasa.


Općenito se radi o nepoštovanju odredbi koncesijskih odobrenja i koncesija, a zbog čega dolazi do kaosa na javnim površinama, plažama i slično – ističe Antić te dodaje da je bit samog problema u srži vrlo jednostavna.


– Iz sezone u sezonu Grad se navlači s ugostiteljima i drugim nositeljima koncesijskih odobrenja. Ugostiteljske terase na vječno spornom potezu dupkom su pune stolova i stolica koji se nalaze izvan dozvoljenih gabarita.


U suštini, riječ je o banalnoj stvari koja se može vrlo lako riješiti. Potrebna je samo volja. Prvo opomeneš, onda kazniš, a treći put pokupiš stolove, raskineš ugovor i stvar je riješena.


Međutim, čini se da Gradska uprava svjesno dopušta da pojedinci od svih nas rade budale – kaže Antić.


Problem parkinga


Drugi problem s kojim se Selčani svakodnevno suočavaju, a koji ističe Antić, odnosi se na nedostatak parkirališnih mjesta, odnosno izostanak javnog parkinga. Kako kaže, često se spominje priča o uređenju parkirališta ili gradnji garaže kod Konzuma.


– Po meni ova lokacija nema toliko smisla jer gura parking u sam centar mjesta, koji je sam po sebi dosta skučen. Ako je riječ o gradnji garaže, situacija s parkingom bila bi bolja nego sad, tako da projekt načelno podržavam.


Osobno smatram da bi bolje rješenje bilo da Grad otkupi rascjepkane parcele, tj. zemljište iznad magistrale. Najbolja opcija bio bi parking ispod magistrale.


Prekoputa ulaza u autokamp nalazi se ogromna obrasla površina, gdje također postoji više manjih, sitnih i rascjepkanih čestica koje bi se mogle otkupiti od sadašnjih vlasnika i urediti parking.


Također, bez obzira na postojanje ili nepostojanje javnog parkinga, nevjerojatno mi je da turističko mjesto poput Selca nema iscrtana parkirališna mjesta i naplatu na njima gdje je to moguće.


Primjerice, to može biti potez od Spara do centra. Samo od tog novca sakupili bi dovoljno za otkup zemljišta namijenjenog za javni parking – kaže Antić.


S druge strane, napominje da i u slučaju da Selce u skorijoj budućnosti dobije javni parking, ponovo treba staviti naglasak na pojačan nadzor od strane gradskih komunalnih službi.


– Zbog navika gostiju, pogotovo jednodnevnih turista koji parkiraju automobile uz samu plažu i na drugim mjestima gdje ne bi trebali, opet se vraćamo na pitanje nadzora.


Naravno da ćemo se boriti za realizaciju ideje javnog parkinga, na kojoj god lokaciji on bio, ali bez pomoći Grada, komunalnog redarstva, policije, pauka i promjene svijesti svih nas nećemo riješiti problem – kaže.


Pitanje pauka


U tom kontekstu zalaže se i da Grad zaposli veći broj komunalnih redara, ponudivši im adekvatne radne uvjete i veću plaću. Predlaže i stacioniranje komunalnih redara u svakom pojedinom mjestu na području grada Crikvenice, što bi, kako kaže, bilo puno efikasnije od čekanja komunalnog redara koji obilazi ogroman teren od Jadranova do Selca.


Također, Antić predlaže i da gradsko komunalno poduzeće Eko-Murvica nabavi vlastitog auto-pauka.


– Pauk trenutno postoji, ali funkcionira samo u sezoni, s obzirom na to da ga Eko-Murvica iznajmljuje. U priče o tome da Eko-Murvici nije isplativo nabaviti vlastitog pauka jednostavno ne vjerujem.


Vrlo vjerojatno bi se za nabavku pauka mogla izvući europska sredstva, a čak i da nije tako, siguran sam da bi se ta investicija isplatila u maksimalno dvije sezone.


Da pauk konstantno kruži Selcem, samo od tih prometnih prekršaja bi skupili dovoljno novca, a kamoli ako u obzir uzmemo Crikvenicu, Jadranovo i Dramalj – zaključuje predsjednik MO-a Selce.


Pretjerana izgradnja


Velik problem Antić vidi i u apartmanizaciji.


– Pretjerana izgradnja je »pojela« Selce, ustvari općenito područje grada Crikvenice. Pritisak na komunalnu infrastrukturu je ogroman, a možemo povući paralelu i s problemom parkinga.


Ako imaš apartmane, onda bi trebao imati i osigurano parkirališno mjesto za svoje goste. Ovdje neki ljudi imaju primjerice pet apartmana, a tek jedno parkirališno mjesto za sve te apartmane – kaže Antić.