Radovi u najzahtjevnijoj fazi

Gradnja obilaznice Novog. Počele pripreme za iskop tunela Zagori, bit će dug 843 metra

Marinko Glavan

Ilustracija / Foto Sergej Drechsler

Ilustracija / Foto Sergej Drechsler

U tijeku je i temeljenje kilometar dugog vijadukta Ričina kojim će obilaznica prelaziti vinodolsku dolinu



Na obilaznici Novog Vinodolskog koja ujedno predstavlja i prvu dionicu nastavka autoceste A7 Križišće – Žuta Lokva tijekom ovog tjedna započet će radovi na pripremi iskopa tunela Zagori i iskopa servisne cijevi tunela. Izvođač radova, zajednica koju čine PU Kolektor iz Slovenije i ICM S.p.A. iz Italije trenutno izvodi i radove na osiguranju istočnog predusjeka tunela mlaznim betonom, kao i temeljenje vijadukta Ričina kojim će obilaznica prelaziti vinodolsku dolinu te zemljane radove na spojnoj cesti za Novi Vinodolski i glavnoj trasi od vijadukta Ričina prema Županijskoj cesti ŽC 5094, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC).


Prometno zagušenje


Izvođač je u gradilište uveden početkom prošle godine, što znači da je od početka radova prošlo već oko godinu i pol dana, a pred graditeljima je još probijanje i opremanje 834 metra dugog tunela Zagori te izgradnja više od kilometar dugog vijadukta Ričina, no iz HAC-a i dalje navode kako je rok za završetak radova 2025. godina i ne spominje se moguće produljenje tog roka.


– Dionica autoceste A7 Selce – Novi Vinodolski je zbog velikog povećanja lokalnog i tranzitnog prometa tijekom turističke sezone odabrana kao prva dionica u izgradnji autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve a za I. fazu autoceste ishođena je građevinska dozvola za izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog (u profilu državne ceste/lijevi kolnik) dok je za puni profil autoceste ishođena lokacijska dozvola. Duljina dionice od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski je otprilike 7 kilometara po trasi planirane autoceste A7 i oko 3 kilometra spojnih cesta na državnu cestu D8. U sklopu izgradnje lijevog kolnika autoceste sa spojevima na postojeću cestovnu mrežu planirana je izgradnja lijevog objekta vijadukta Ričina, iskop obje tunelske cijevi tunela Zagori, od kojih će lijeva cijev biti uređena i opremljena za potrebe odvijanja (dvosmjernog) prometa, a desna cijev servisna. Svi poprečni objekti na trasi (putni prolazi, prijelazi, propusti) izvode se u punoj širini, odnosno imaju raspon za puni profil buduće autoceste.




Na početku dionice trasa se priključuje na postojeću cestovnu mrežu direktnom rampom čvorišta Selce i spojnom cestom čvorište Selce – D8 te spojnom cestom čvorište Selce – Ž5062. Na trasi se nalaze dva zahtjevna objekta, tunel Zagori duljine 834 m te vijadukt Ričina duljine 1056 metara kojim se prelazi preko doline kroz koju Ričina utječe u more. Pred kraj obilaznice nalazi se i putni prijelaz kojim se prelazi županijska cesta Ž5094 te čvorište Novi Vinodolski kojim se trasa spojnom cestom priključuje na državnu cestu D8. Na spojevima na državnu cestu D8 projektirana su kružna raskrižja, stoji u odgovoru HAC-a o stanju radova na zaobilaznici, uz navedene podatke o početku priprema za iskop tunela, radovima na temeljenju vijadukta i zemljanim radovima koji su u tijeku.


Projektna dokumentacija


Do kraja ove godine, prema najavama ministra mora, prometa i infrastrukture, trebao bi biti raspisan natječaj za odabir izvođača dionice autoceste A7 od Križišća do Selca, nakon što je Vlada prošlog četvrtka HAC-u dala odobrenje i jamstva za zaduživanje u iznosu od ukupno dvije milijarde i 172 milijuna eura, za reprogramiranje otplate tri postojeća, takozvana jumbo kredita te za financiranje dijela troškova izgradnje autocesta na dionicama od Križišća do Žute Lokve te na krajnjem jugu Hrvatske, od Metkovića do Pelješkog mosta, te od čvora Doli na Pelješcu do Dubrovnika. Iz novog kreditnog zaduženja 600 milijuna eura je namijenjeno izgradnji triju dionica autoceste na Jadransko-jonskom koridoru, pri čemu će HAC osigurati još 714 milijuna eura vlastitih sredstava, odnosno iz fondova Europske unije.


Procijenjena vrijednost dionice Križišće – Selce, duge 18 kilometara, je 350 milijuna eura, dok su ostale dvije dionice, Novi Vinodolski – Senj i Senj – Žuta Lokva u fazi projektiranja pri čemu je njihova procijenjena vrijednost za sad oko 560 milijuna eura, a iz HAC-a kažu kako će točna procjena vrijednosti biti poznata nakon završetka izrade projektne dokumentacije.