Tribalj

FOTO Spaček je više od običnog limenog ljubimca. Bili smo na susretu vlasnika legendarnog “Francuza”

Robert Šimonović

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Tribaljski susret pod motom "Honolulu bejbe!" održan je u organizaciji Hrvatskog 2cv Citroën kluba



TRIBALJ – Citroën 2cv, za šire mase poznatiji kao “Spaček”, limeni je ljubimac u pravom smislu te riječi. Ali i puno više od toga.


U poslijeratnom razdoblju koje je uslijedilo nakon Drugog svjetskog rata, zavoljeli su ga individualisti, ponajprije žene i mladi, potom umjetnici, filozofi, hipiji… Spaček je tako postao simbolom subkulture koja ne želi juriti kroz život, već polagano uživati u njemu, odupirući se želji i potrazi za bržim, višim, jačim, skupljim…


Foto galerija: Bili smo na susretu spačeka u Triblju Foto: Vedran Karuza


Svojom jednostavnošću Spaček je nadvladao snobizam, dok su ideje slobodoumlja, seksualne revolucije i nonkonformizma pronašle svoje simboličko prijevozno sredstvo upravo u modelu Citroën 2CV. A da svojim neodoljivim šarmom i danas privlači velik broj slobodnomislećih jedinki, dokazao je još jedan, tradicionalni susret vlasnika Spačeka u Triblju. Prostor oko Tribaljskog jezera tako su danas okupirali slavni mali Francuzi svih boja, godišta i modela, prvenstveno onih tzv. A serije vozila, a to su Spaček (2cv), Spaček furgon (2cv AK), Dyane, Acadyane, DAK, Ami 6 i 8, Mehari, Visa Club i HY.


Foto Vedran Karuza


Honolulu bejbe




Tribaljski susret pod motom “Honolulu bejbe!” održan je u organizaciji Hrvatskog 2cv Citroën kluba i u spomen na preminulog Eduarda Miše Ficka. Poseban, svoj, duhovit do suza, zaraznog humora i smijeha, Sarajlija, Bosanac, Primorac, Samoborac, građanin svijeta, veliki gurman, hedonist i vrhunski zajebant, sve je to bio Eduard Ficko, kažu nam spačekoljupci.


Foto Vedran Karuza


Klub iz Samobora ove će godine u rujnu proslaviti 25. obljetnicu postojanja (1998.), dok će sam Spaček proslaviti 75. obljetnicu od svog prvog predstavljanja na pariškom salonu 1948. godine. Kako nam je otkrio Vlado Cvjetković, jedan od suorganizatora događanja te ujedno i vlasnik Spačeka iz 1976. godine, Hrvatski 2cv Citroën klub okuplja ljubitelje ovih šarmantnih vozila te godišnje organizira dva do četiri susreta ovog tipa. Primjerice, 2019. godine organiziran je i svjetski susret vlasnika Spačeka u Samoboru, gdje je bilo oko 4.000 vozila i 12.000 sudionika i posjetitelja. Kako kaže Vlado, radi se o događaju koji dugo neće moći zasjeniti niti jedan drugi događaj u Hrvatskoj po pitanju oldtimer scene.


Foto Vedran Karuza


– Cilj naših okupljanja je promocija Citroën 2cv vozila, ali u prvome redu tu su druženje, zabava i sklapanje novih prijateljstava kako na hrvatskoj, tako i međunarodnoj razini. U Tribalj je pristiglo oko 60 vozila i stotinjak sudionika, ponajprije iz Slovenije i Hrvatske, ali i iz Bosne i Hercegovine i Srbije, što znači da susret ima međunarodni karakter. Okupljanje je u Triblju, odakle ćemo voziti put Drivenika, preko Križišća, Hreljina, Zlobina, sve do Fužina i Liča, da bismo se u konačnici spustili preko Lukova do Bribira, sa završnom točkom u Pavlomiru, odnosno Novom Vinodolskom, govori Cvjetković, pozirajući istovremeno ispred svog ljepotana iz 1976. godine u pratnji supruge Svjetlane i kćeri Lucije.


Foto Vedran Karuza


Hipi Spaček


A ono što ga posebno privlači Spačekima jest jednostavnost mehanike i opreme, udobnost, ali i čitava tehničko-kulturološka povijesna priča koja govori o jednoj životnoj filozofiji.


– Moj Spaček je poprilično sređen i uređen, može ići na daleka putovanja, vrlo je pouzdano i jednostavno vozilo, a ono što je najvažnije, nije za jurnjavu nego za sporo i lagano uživanje u životu, govori Vlado, a mi ga pitamo je li teško i skupo održavati jedan ovakav oldtimer i koliku cijenu postižu na tržištu.


Foto Vedran Karuza


– Problem kod održavanja se odnosi na dostupnost kvalitetnih i dobrih dijelova, pa se vlasnici vozila krpaju kako znaju i umiju. Lošije sređeni Spačeki nikakvih posebnih serija dosežu cijenu od sedam, osam ili devet tisuća eura, dok oni dobro sređeni mogu koštati između 15 i 20 tisuća eura. Zanimljivo je i to da se na jednom njemačkom portalu za polovne aute mogu pronaći raritetni Spačeki modela “Sahara” s dva motora, a koji se uredno prodaju po cijeni od 120.000 eura! – kaže Cvjetković.


I iako u Triblju nije bilo takvih raritetnih primjeraka, za oko nam je zapeo Citroënov kombi tipa “H” (“aš”), poznatiji kao “Hašo”, ali i ” zagrebački hipi Spaček” na kojem piše “Ne trubi nejde brže”.


Vlasnik “hipi Spačeka” je Milan Špoljar, koji kaže da njime planira otputovati u Švicarsku, a poseban je i po tome što ima otvoreni krov. Još je posebiji kada kroz njega proviri slatka djevojčica Tena Špoljar.


Foto Vedran Karuza