Vinodolska općina

Eko Murvica će do kraja godine ustrojiti evidenciju korisnika

Robert Šimonović

Korisnici na području Vinodolske općine dobit će nove spremnike do kraja godine

Korisnici na području Vinodolske općine dobit će nove spremnike do kraja godine

Komunalno društvo iz Crikvenice je 1. siječnja preuzelo obvezu prikupljanja otpada na području Vinodolske općine. U prijelaznom razdoblju od maksimalno godinu dana Eko Murvica je dužna uspostaviti sustav naplate po stvarnom trošku kućanstva te podijeliti čipirane spremnike



BRIBIR – Na posljednjoj sjednici Općinskog vijeća Vinodolske općine SDP-ova vijećnica Snježana Domijan rekla je da je od grupe građana iz Grižana primila pismo u kojem oni izražavaju nezadovoljstvo novim cjenikom komunalnih usluga na području Općine. S obzirom na to, čelnici Vinodolske općine poslali su priopćenje u kojem su obrazložili način na koji je određena cijena javne usluge u Vinodolskoj općini.
Kako kažu, Odlukom o načinu pružanja minimalne javne usluge koju je donijelo Općinsko vijeće Vinodolske općine 14. prosinca 2021. godine (SNPGŽ 31/21), a koja je u potpunosti usklađena s odredbama novog Zakona o komunalnom gospodarstvu (NN33/20), utvrđena je, između ostalog, i cijena obvezne minimalne javne usluge (tzv. fiksna cijena) za prijelazno razdoblje novog pružatelja javne usluge. U ovom slučaju radi se o komunalnom društvu Eko Murvica iz Crikvenice, koje je od 1. siječnja 2022. godine postalo i komunalno društvo Vinodolske općine te je službeno preuzelo obvezu prikupljanja otpada na području Vinodolske općine. Kako pojašnjavaju iz Općine, prijelazno razdoblje može trajati maksimalno do godinu dana te je komunalno društvo Eko Murvica u tom periodu dužno uspostaviti sustav naplate po stvarnom trošku kućanstva, kao i točnu evidenciju korisnika za naplatu usluge.


Sigurnost usluge


– Cijena minimalne javne usluge (fiksna cijena) u prijelaznom razdoblju mjesečno iznosi 97 kuna, uvećano za PDV. Cijena javne usluge plaća se radi pokrića troškova javne usluge, a njome se osigurava ujednačena kvaliteta, sigurnost i redovitost pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na čitavom području pružanja javne usluge davatelja javne usluge. Vinodolska općina do sada nije imala uspostavljen sustav obavljanja javne usluge, odnosno evidenciju korisnika javne usluge te čipirane spremnike koji omogućavaju evidenciju količina otpada preuzetog od korisnika javne usluge. Iz tog razloga nužno je uspostavljen prijelazni period u kojem Eko Murvica kao davatelj javne usluge treba ustrojiti evidenciju korisnika te im podijeliti čipirane spremnike, a Vinodolska općina treba omogućiti dodatni manipulativni prostor za reciklabilni i glomazni otpad – ističu iz Općine.
Ono što je najvažnije za napomenuti, tijekom prijelaznog perioda Eko Murvica će korisnicima naplaćivati samo cijenu obvezne minimalne javne usluge, a ne i cijenu za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (pražnjenje spremnika po kriteriju volumena). Po podjeli čipiranih spremnika korisnicima, preispitat će se i prilagoditi iznos obvezne minimalne javne usluge te početi s naplatom varijabilnog dijela cijene ovisnog o količini predanog otpada korisnika. Iz Općine pojašnjavaju da je cijena javne usluge određena kao ukupni trošak usluga pruženih korisniku podijeljen s brojem korisnika, uzimajući pritom u obzir procijenjen broj korisnika.


Kvalitetni sustav


– Cijena javne usluge uključuje obavljanje usluga sakupljanja i odvoza miješanog komunalnog otpada s obračunskog mjesta korisnika usluge, sukladno Zakonu i Odluci o načinu pružanja javne usluge, kao i preuzimanje otpada u reciklažnom dvorištu. Navedene usluge obuhvaćaju materijalne troškove (troškovi materijala, goriva i energenata, otpisa sitnog inventara i zaštitne opreme, rezervnih dijelova), troškove usluga (usluga održavanja vozila i strojeva, registracija, troškove izrade i distribucije računa, informatičke usluge, usluge ispitivanja, građevinske usluge, zbrinjavanja otpada, ostale usluge), nematerijalne troškove (naknade radnicima, premije osiguranja, usluge projektiranja, zaštite imovine) te troškove plaća radnika, troškove amortizacije, troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, kao i troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja – kažu iz Vinodolske općine te dodaju da se prijelaznim razdobljem novom pružatelju usluge omogućilo adekvatno prilagođavanje na novo tržište i određeno vrijeme za uspostavljanje kvalitetnog sustava i točne baze podataka korisnika.
– Ovim putem molimo sve stanovnike na suradnju i strpljenje, a sve u cilju uspostavljanja što kvalitetnijeg i jeftinijeg sustava, na zadovoljstvo svih korisnika i s ciljem čistog Vinodola – zaključili su čelnici Vinodolske općine.