
Bile su tu razne prestižne marke kao što su Mercedes Benz, Porsche, Alfa Romeo, Citroën, Lancia, Ford, MG, BMW...
povezane vijesti
CRIKVENICA – Crikvenica je u subotu ujutro postala središte ljubitelja povijesnih vozila.
Drugi po redu Adriatic Tour susret oldtimera bio je međunarodnog karaktera, okupivši sudionike iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke i BiH. Crikveničanke, Crikveničani i njihovi posjetitelji mogli su na Trgu Stjepana Radića razgledati 65 starinskih automobila, a bile su tu razne prestižne marke kao što su Mercedes Benz, Porsche, Alfa Romeo, Citroën, Lancia, Ford, MG, BMW…
Mečka iz 1950.
Spomenuvši »mečku«, o kojoj je svojevremeno sanjala legendarna Janis Joplin, a desetljećima nakon i velik broj Imoćana, kažimo i da je najstariji klasik na četiri kotača bio upravo Mercedes Benz 170 S, proizveden 1950. godine u Njemačkoj.
Vlasnik ovog ljepotana je Tone Rudan, poznat i kao »ribar iz Mošćeničke Drage«. Kako kaže barba Tone, auto je praktički 100 posto original, zamijenjena je tek »jedna urica«.
– Imam ga 11 godina, a kupio sam ga u Mariji Bistrici. Kakvog sam ga kupio, takav je praktički i danas. Uglavnom ga vozim za ovakve prilike, kao što je ova u Crikvenici. Prošli vikend smo bili u pulskoj Areni, a drugu subotu smo u Tinjanu na Sajmu pršuta, govori Tone.
A kakav je osjećaj biti u njemu?
– Sjednite pa ću vas provozati. To je osjećaj starosti, komocije i sigurnosti, odgovara vlasnik »mečke«.
U svojoj garaži posjeduje i kabriolet Cadillaca iz 1985. godine, njegova žena vozi Fiat 500L iz 1969. godine, a ekskluziva je i Moto Guzzi iz 1930. godine, s jednim cilindrom i 500 kubika. Riječ je o motoru koji je tada napravljen u svega 700 komada, a danas ih u svijetu ima oko 100. Iduće logično pitanje bilo je odakle tolika ljubav prema starim automobilima (i motorima).
– Kako je počela starost tako je počela i ljubav prema starim autima. To ide jedno s drugim. Radio si, napravio nešto u životu, a sada je vrijeme za više druženja i uživanja. Ako malo pogledate, svi vlasnici oldtimera su oni zrelih godina. Malo je mladih. To nije jeftin sport, a mladi imaju i radne obaveze, obiteljske…, dodaje naš sugovornik.
Tone na autoputu vozi »80 na uru«, jer je to, kaže, optimalno. Može Mercedes povući i malo preko 100, ali to je već forsiranje.
– Vozim desnom trakom tako da rijetki trube, uglavnom poštuju starost, reći će Tone.
Najvrijedniji oltimer
Nedaleko od njegovog auta, parkiran je i Alfa Romeo riječkih registracija iz 1958. godine, od čak 120 »konja«. Impresivna »konjaža« danas, a tek onda… Nije najstariji oldtimer na susretu, ali je zato najvrijedniji. Kako nam otkriva njegov vlasnik, Ivan Paulo Pobor iz Selca, koji je automobil nasljedio od oca i imenjaka Ivana, tržišna vrijednost iznosi oko 130 tisuća eura. Naime, u kolekcionarstvu ovog tipa, ali i općenito, izrazito je važno koliko pojedine kategorije nečega, u ovom slučaju automobila, postoji »na lageru«.
– Više ovakvih »alfi« bilo je od 1.600 i 2.600 kubika, ali ne i od 2.000 kubika koliko ima ovaj. Njih je najmanje, negdje između 5 i 7 tisuća, kaže Selčanin Ivan Paulo Pobor.
Nakon razgledavanja, vlasnici oldtimera sjeli su u svoje limene ljubimce i pošli put Selca, Bribira, Novog Vinodolskog, Senja, Vratnika, Luke Krmpotske, Klenovice i nazad do Selca. Uz kavu, ručak, tjecateljske igre, dodjelu priznanja i puno toga lijepoga, protekao je još jedan Adriatic Tour.