ADRIATIC TOUR 

FOTO Povijest na kotačima u Crikvenici: Međunarodni susret oldtimera okupio 65 vozila iz šest zemalja

Robert Šimonović

Bile su tu razne prestižne marke kao što su Mercedes Benz, Porsche, Alfa Romeo, Citroën, Lancia, Ford, MG, BMW...



CRIKVENICA – Crikvenica je u subotu ujutro postala središte ljubitelja povijesnih vozila.


Drugi po redu Adriatic Tour susret oldtimera bio je međunarodnog karaktera, okupivši sudionike iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke i BiH. Crikveničanke, Crikveničani i njihovi posjetitelji mogli su na Trgu Stjepana Radića razgledati 65 starinskih automobila, a bile su tu razne prestižne marke kao što su Mercedes Benz, Porsche, Alfa Romeo, Citroën, Lancia, Ford, MG, BMW…


Mečka iz 1950.


Spomenuvši »mečku«, o kojoj je svojevremeno sanjala legendarna Janis Joplin, a desetljećima nakon i velik broj Imoćana, kažimo i da je najstariji klasik na četiri kotača bio upravo Mercedes Benz 170 S, proizveden 1950. godine u Njemačkoj.




Vlasnik ovog ljepotana je Tone Rudan, poznat i kao »ribar iz Mošćeničke Drage«. Kako kaže barba Tone, auto je praktički 100 posto original, zamijenjena je tek »jedna urica«.


Foto galerija: Susret oldtimera u Crikvenici Foto: Ana Križanec


– Imam ga 11 godina, a kupio sam ga u Mariji Bistrici. Kakvog sam ga kupio, takav je praktički i danas. Uglavnom ga vozim za ovakve prilike, kao što je ova u Crikvenici. Prošli vikend smo bili u pulskoj Areni, a drugu subotu smo u Tinjanu na Sajmu pršuta, govori Tone.


Foto: Ana Križanec


A kakav je osjećaj biti u njemu?


– Sjednite pa ću vas provozati. To je osjećaj starosti, komocije i sigurnosti, odgovara vlasnik »mečke«.



U svojoj garaži posjeduje i kabriolet Cadillaca iz 1985. godine, njegova žena vozi Fiat 500L iz 1969. godine, a ekskluziva je i Moto Guzzi iz 1930. godine, s jednim cilindrom i 500 kubika. Riječ je o motoru koji je tada napravljen u svega 700 komada, a danas ih u svijetu ima oko 100. Iduće logično pitanje bilo je odakle tolika ljubav prema starim automobilima (i motorima).



– Kako je počela starost tako je počela i ljubav prema starim autima. To ide jedno s drugim. Radio si, napravio nešto u životu, a sada je vrijeme za više druženja i uživanja. Ako malo pogledate, svi vlasnici oldtimera su oni zrelih godina. Malo je mladih. To nije jeftin sport, a mladi imaju i radne obaveze, obiteljske…, dodaje naš sugovornik.


Tone na autoputu vozi »80 na uru«, jer je to, kaže, optimalno. Može Mercedes povući i malo preko 100, ali to je već forsiranje.


– Vozim desnom trakom tako da rijetki trube, uglavnom poštuju starost, reći će Tone.


Najvrijedniji oltimer


Nedaleko od njegovog auta, parkiran je i Alfa Romeo riječkih registracija iz 1958. godine, od čak 120 »konja«. Impresivna »konjaža« danas, a tek onda… Nije najstariji oldtimer na susretu, ali je zato najvrijedniji. Kako nam otkriva njegov vlasnik, Ivan Paulo Pobor iz Selca, koji je automobil nasljedio od oca i imenjaka Ivana, tržišna vrijednost iznosi oko 130 tisuća eura. Naime, u kolekcionarstvu ovog tipa, ali i općenito, izrazito je važno koliko pojedine kategorije nečega, u ovom slučaju automobila, postoji »na lageru«.



– Više ovakvih »alfi« bilo je od 1.600 i 2.600 kubika, ali ne i od 2.000 kubika koliko ima ovaj. Njih je najmanje, negdje između 5 i 7 tisuća, kaže Selčanin Ivan Paulo Pobor.


Nakon razgledavanja, vlasnici oldtimera sjeli su u svoje limene ljubimce i pošli put Selca, Bribira, Novog Vinodolskog, Senja, Vratnika, Luke Krmpotske, Klenovice i nazad do Selca. Uz kavu, ručak, tjecateljske igre, dodjelu priznanja i puno toga lijepoga, protekao je još jedan Adriatic Tour.