Zvijezdana Klobučar Filčić

Nova direktorica lovranske turističke zajednice: ‘Nikako ne smijemo postati destinacija masovnog turizma’

Marina Kirigin

SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER

Voljela bih pojačati suradnju s destinacijama u susjedstvu, osobito s TZ-om Opatije koji radi velike projekte, a sve u cilju stvaranja zajedničke poželjne turističke destinacije - Opatijske rivijere, kazala je Zvijezdana Klobučar Filčić



Zvijezdana Klobučar Filčić nova je direktorica Turističke zajednice Općine Lovran koja je vođenje turističkog ureda preuzela u prvoj polovini srpnja ove godine. Na mjesto direktorice stigla je nakon ponovljenog natječaja za izbor direktora te zamijenila dosadašnju direktoricu Luizu Sandalj. Na području Opatijske rivijere u svim uredima lokalnih turističkih zajednica ostale su nakon raspisanih natječaja sjediti dosadašnje direktorice izabrane na novi četverogodišnji mandat. U Opatiji je potvrđen ostanak Suzi Petričić, u Matuljima Marijane Kalčić, u Mošćeničkoj Dragi Nensi Dretvić, a turističkom »pokeru« utjecajnih žena na rivijeri sada se pridružila i Klobučar Filčić, dugogodišnja turistička djelatnica i kako sama kaže, velika lokalpatriotkinja. Nova direktorica dobro je poznata lovranskoj javnosti. Nakon što je završila osnovnu školu u Lovranu, pohađala je Hotelijersko-turističku školu u Opatiji, a obrazovanje nastavila na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Iki, Zvijezdana je svoj put gradila u turističkoj privredi.


– Već po završetku prvog razreda srednje škole počela sam raditi u ugostiteljstvu i hotelijerstvu. Sa svega 16 godina bila sam suradnik TZ-a Općine Lovran i vodila Kulturno ljeto u Lovranu na različitim jezicima – aktivno govorim njemački, engleski i talijanski jezik. Surađivala sam s tadašnjim direktorom TZ-a Vojkom Brubnjakom i sudjelovala u organizaciji Dana črešanja, Marunade, Dana šparuga… Odmah sam se pronašla u turizmu pa je nekako i logičan izbor bio fakultet u Iki gdje sam završila smjer turističkog menadžmenta. Zapravo moje visokoškolsko obrazovanje potaknulo me je na ovo gdje sam danas jer sam baš diplomirala u predmetu destinacijski menadžment i moj diplomski rad je bio »Razvoj turizma u Lovranu – aktualni problemi i moguća rješenja«. U vrijeme studiranja zaposlena sam u Lovranskim vilama kod gospodina Vjekoslava Martinka, čovjeka koji je već tad imao viziju i misiju otvoriti DMC (Destination Management Company). U njegovoj agenciji u lovranskom Starom gradu radila sam desetak godina nakon čega sam odlučila otvoriti nešto svoje. Uz pomoć Općine Lovran ciljano sam otvorila u Gradskoj kuli svoju agenciju u sklopu čega sam vodila i izložbeni prostor, radila s privatnim iznajmljivačima i pokušala kreirati grupna razgledavanja Lovrana. Kad su moje ostale aktivnosti u pitanju, možda sam najviše ljudima poznata kao članica Puhačkog orkestra Lovran gdje sam aktivna već 28 godina, a zadnje dvije-tri godine obnašam i dužnost predsjednice te udruge koja ove godine slavi značajan jubilej, 110. godina zbog čega imamo puno dogovorenih događanja. Uz to, tajnica sam Katedre Čakavskog sabora Općine Lovran pa se i na taj način pokušavam aktivno baviti očuvanjem tradicijske baštine Lovrana – rezimirala je nova direktorica svoju bogatu biografiju.


Velika lokalpatriotkinja


Što vas je potaklo da se javite na natječaj za direktoricu TZ-a Općine Lovran?


– Najviše što me potaklo na novi izazov je taj što kao mali poduzetnik ne možete puno napraviti, a ovo je definitivno prilika da imaš mogućnost pokušati bolje kreirati neke proizvode i jače prezentirati destinaciju. Već sam prije pet godina konkurirala, ovo je zapravo bio drugi put da se prijavljujem na natječaj. Vrijeme je htjelo da ne budem tad izabrana i zapravo sam zadovoljna jer mi se time otvorila nova mogućnost. Tih pet godina radila sam u Gulliver travelu koji je dio velikog svjetskog TUI-a i tako dobila priliku steći nova znanja i dodatna iskustva. Osjetila sam se zrelo da pokušam ponovo. Da se prijavim na natječaj ponukalo me to što sam velika lokalpatriotkinja i što volim turizam. Smatrala sam da mogu nešto više napraviti po pitanju promocije Lovrana. Nekako smo iščeznuli s karte Opatijske rivijere i voljela bih da ne budemo samo ona točkica na logu, da se pozicioniramo i da brendiramo svoje proizvode. Voljela bih pojačati suradnju s destinacijama u susjedstvu, osobito s TZ-om Opatije koji radi velike projekte, a sve u cilju stvaranja zajedničke poželjne turističke destinacije – Opatijske rivijere.





Kakva je vaša vizija turističkog razvoja Lovrana? Što je zacrtano u vašem planu i programu?


– U planu i programu je vratiti sve naše gastropriredbe. Smatram da Lovran nikako ne smije biti destinacija masovnog turizma, već da zajedno, u sinergiji s ostalim dionicima u turizmu i lokalnim vlastima, moramo raditi kako bismo popravili turističku i prometnu infrastrukturu. Ne želim da budemo destinacija sunca i mora. Gastro- priredbe, koje postoje već godinama, dobra su baza, ali moramo raditi na njihovoj kvaliteti. Vizija i misija je raditi u smjeru DMC-e – svi zajedno od lokalnih vlasti, do ugostitelja, hotelijera, komunalnih radnika moramo sjesti skupa i promišljati kako voditi destinaciji, jedino tako možemo postati poželjna destinacija i stvoriti kvalitetan turistički proizvod. Treba više promovirati i privatni smještaj. Hoteli svoj marketing dobro odrade, ali privatni smještaj koji u Lovranu čini 80 posto ukupnog turističkog smještajnog kapaciteta nije dovoljno vidljiv.


Problem parkiranja


Koji su trenutno najveći lovranski turistički problemi?


– Problem je turistička i prometna infrastruktura – parkiranje, prometne gužve i situacija s kupalištima. Ne možemo imati pješčane plaže kada se nalazimo na razvedenoj obali, ali možemo ih oplemeniti sadržajima. Ostavština smo Austro-Ugarske Monarhije, što treba bolje iskoristiti, možda modernizirati i prilagoditi 21. stoljeću. Ipak, te neke stvari nisu u ingerenciji turističkog ureda, ali i mi moramo ukazivati na te probleme u nastojanju da bi bili privlačna destinacija i zajedno za stolom s privredom i lokalnim vlastima pronaći najbolje rješenje, kako bi bili zadovoljni i gosti i Lovranci.


Srpanj bolji nego 2019.

 


Lovranski turistički promet je dosegao 90 posto onog iz rekordne 2019. godine. Klobučar Filčić kaže kako je vidljiv turistički oporavak nakon razdoblja pandemije koronavirusa.


– Srpanj je polučio bolje rezultate od onih ostvarenih u istom mjesecu 2019. godine. U noćenjima su 32 posto bolji, a u dolascima 7 posto bolji rezultati. I dalje su naši najbrojniji gosti iz Njemačke, Austrije, Mađarska, a tu su i domaći gosti i Poljaci – rekla je Klobučar Filčić kojoj su pomoć u vođenju turističkog ureda dvije djelatnice, voditeljica turističko informativnog centra i stručna suradnica, a sada tijekom ljeta i hvalevrijedna pomoć je i studentica.

Rekli ste kako ste dobili veliku podršku žitelja Lovrana nakon što ste postavljena na mjesto direktorice?


– Da jesam, i nadam se da ću opravdati povjerenje koje mi je dato. Novi Zakon kojim smo mi direktori TZ-a izabrani na mandatno razdoblje od četiri godine i nije loša stvar. Mislim da je to dovoljno vremena da vidiš nalaziš li se u tom poslu, prihvaća li okolina tvoje ideje i projekte te znaš li ih i možeš li ih realizirati. Nadam se da ću opravdati povjerenje i Turističkog vijeća i Lovranaca i da ćemo u sinergiji pronaći najbolji put turističkog razvoja našeg Lovrana.