Losinava

Nerezinska regata okupila 15 posada na tradicijskim plovilima

Bojan Purić

Foto S. Tariba

Foto S. Tariba

Na prvom je mjestu očuvanje tradicije i isprobavanje maritimnih sposobnosti starih plovila i novih napravljenih po starom obrascu



S obzirom na odgodu zbog složenih vremenskih (ne)prilika, odaziv od petnaest posada može se smatrati zadovoljavajućim na Nerezinskoj regati, natjecanju posada na tradicijskim plovilima u raznim kategorijama.


Organizatori iz ovdašnjeg Sportskog društva Škarpina podijelili su natjecanje u šest kategorija prema tipovima barki, no ionako je rezultat na ovakvim regatama u drugom planu – ustupa mjesto očuvanju tradicije i isprobavanju maritimnih sposobnosti starih plovila i novih napravljenih po starom »obrascu«.


Rezultati, batele: 1. RV 1444 »Regina« (Ennio Cherin); regatne pasare: 1. ML 3955 »Primavera« (Mladenko Kuljanić), 2. ML 3824 »Ani« (Ivan Jerman); gucevi preko pet metara: 1. CS 1655 »Don Ćićo« (Ivica Grbac); gucevi do pet metara: 1. MD 551 (Robert Mohović), 2. OP 973 »Kade si« (Gianfranco Sirotnjak), 3. MD 31 (Igor Knapić), 4. ML 4103 »Papalina« (Steno Vidulić); pasare preko 4,5 m: 1. OP 182 »Sv. Francisco« (Mario Basan), 2. OP 231 »Pepi« (Mauro Tessitori); pasare do 4,5 m: 1. ML 652 »Bambuja« (Tony Sokolić), 2. PU 7601 »Mala Mare« (Lučano Sošić), 3. ML 1916 »Topolino« (Nadir Mavrović), 4. OP 392 (Milutin Kinkela), 5. ML 4298 »Zita« (Roko Krstačić). Dodatno su nagrađene posade s markoni jedrima: 1. »Primavera«, 2. »Bambuja«, 3. »Topolino«.




Nerezinska regata je posljednjih godina dio festivala Lošinjskim jedrima oko svijeta Turističke zajednice Lošinja, no ima daleko dulju tradiciju.


Zabilježeno je da je prva regata održana 1920. godine i imala je kontinuitet do 1941. godine, nakon čega su ratna i poratna događanja prekinula uhodanu tradiciju.


Regata je obnovljena 1954. godine i održavana zaključno s 1965. godinom, kada je uslijedila znatno dulja stanka, da bi Sportsko društvo Škarpina obnovilo regatu 2011. godine i otada je redovno održava, sudjelujući u svojevrsnoj »renesansi« poštovanja drvene brodogradnje na Jadranu.