BUTKOVIĆ NAJAVIO NOVE PROJEKTE

Na obilaznici će se graditi čvor Kozala i novi spojevi na čvoru Orehovica, idućeg ljeta bit će izgrađena najskuplja cesta u Hrvatskoj

Marinko Glavan

SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER

Čvor Orehovica ide u realizaciju iduće godine, a čvor Kozala koji se priprema u realizaciju bi trebao krenuti 2024. godine, rekao je Butković, ističući kako je pri kraju izgradnja važnog čvora Trinajstići na riječkoj zaobilaznici.



U iduće dvije godine započet će realizacija novog čvora Kozala na riječkoj zaobilaznici, kao i izgradnja druge i treće faze čvora Orehovica, najavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, nakon sastanka s riječkim gradonačelnikom Markom Filipovićem, kojemu su nazočili predsjednici uprava Hrvatskih cesta, Hrvatskih autocesta i HŽ Infrastrukture, Josip Škorić, Boris Huzjan i Ivan Kršić, te ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.


Ministar Butković je prilikom obilaska gradilišta državne ceste D-403, govoreći o ulaganjima u prometnu infrastru najavio gradnju novih čvorova na zaobilaznici, te potvrdio da će trenutno najveći infrastrukturni projekt, izgradnja ceste D 403, biti završen u ugovorenim rokovima.


Foto galerija: Obilazak gradilišta ceste D-403 Foto: Sergej Drechsler


– Na sastanku s gradonačelnikom prošli smo sve najvažnije teme koje se tiču Grada Rijeke. Prije nekoliko godina, zajedničkim snagama, utvrdili smo što želimo da Rijeka bude u gospodarskom, infrastrukturnom i turističkom smislu. Tih se dogovora i velikih infrastrukturnih projekata držimo i o njima smo razgovarali. Posebno o cesti D 403 koja je vezana uz kontejnerski terminal na zagrebačkoj obali, ali i promet u cijelom zapadnom dijelu grada. Cesta će biti završena u skladu s rokovima, na ljeto 2023. godine, radovi dobro napreduju i nemamo problema što se tiče njezine izgradnje. Bilo je poteškoća vezanih uz pandemiju Covida i eskalaciju cijena, ali smo ih sve uspješno riješili tako da završetak radova nije upitan. Razgovarali smo i o novim projektima u prometnoj infrastrukturi, prvenstveno o dva čvora na riječkoj zaobilaznici – Orehovica i Kozala. Čvor Orehovica ide u realizaciju iduće godine, a čvor Kozala koji se priprema u realizaciju bi trebao krenuti 2024. godine, rekao je Butković, ističući kako je pri kraju izgradnja važnog čvora Trinajstići na riječkoj zaobilaznici.




Ministar je najavio i da će lokacijska dozvola za novu marinu u Porto Barošu biti izdana prije roka iz odluke vlade, odnosno do svibnja iduće godine, pa bi početkom 2024. godine trebali krenuti i radovi na izgradnji i uređenju nove marine.


– Uz Zagrebačku obalu i cestu D 403, ovakva ekskluzivna marina sigurno će biti značajna dodatna vrijednost u razvoju riječkog gospodarstva, rekao je Butković.


Govororeći o izgradnji dvokolosiječne željezničke pruge kroz Rijeku, na potezu Škrljevo-Rijeka-Jurdani, za koji je natječaj za odabir izvođača trebao biti raspisan do kraja ove godine, najavio je da će projekt kasniti, zbog kašnjenja izrade projekta.


– Kasni projektiranje, imamo određenih problema s tvrtkom koja je taj posao dobila na natječaju, ali mi ćemo taj projekti kandidirati za sufinanciranje iz CEF-a(Instrument za povezivanje Europe). Procijenjena vrijednost projekta je 300 milijuna eura, što ga čini jednim od najvećih i najznačajnijih željezničkih projekata, a mi ćemo stisnuti svim snagama da se to projektiranje završi iduće godine kako bi izgradnja mogla započeti, rekao je ministar.


Gradonačelnik Marko Filipović je ističući dobru suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture kako bi realizacija svakog od dvaju projekata trebala trajati oko godinu i pol dana od pokretanja.


– Razgovarali smo o razvoju cestovne, željezničke i lučke infrastrukture. Dotakli smo se i kompleksa Zapade Žabice, kao i zahvata na cestovnoj i željezničkoj infrastrukturi, potrebnih za realizaciju projekta autobusnog kolodvora. Što se tiče zaobilaznice, Čvor Orehovica trebao bi krenuti u realizaciju već početkom iduće godine. U tijeku je izrada izvedbenog projekta, a u prvom kvartalu će biti raspisani postupci javne nabave za izgradnju druge i treće faze, za skretanje iz smjera Zagreba te uključivanje iz smjera Rijeke. Čvor Kozala se projektira, u realizaciju bi trebao sredinom 2024. godine, a za oba projekta je godinu i pol dana, rekao je Filipović, dodajući kako i ovi novi projekti dokazuju da je Rijeka najveće gradilište u Hrvatskoj.


Gradonačelnik je najavio i rekonstrukciju cijelog čvora Škurinje, na koji će se spajati D 403, zajedno sa spojem na Osječku ulicu.


– Završetkom izgradnje ceste D 403 u lipnju iduće godine na čvoru Škurinje stvorit će se usko grlo pa smo danas odabrali varijantno rješenje sa dva rotora. Nećemo čekati završetak izgradnje D 403 nego ćemo paralelno, zajedno s Hrvatskim cestama, odraditi proceduru ishodovanja građevinske dozvole i javne nabave za izvođenje radova. Očekujemo da će iduće godine biti objavljen natječaj za izgradnju spoja Osječke ulice na mrežu autocesta, odnosno čvor Škurinje, rekao je Filipović koji je okupljenim novinarima pokazao i nacrt planiranog budućeg prometnog rješenja na čvoru Škurinje.