JEDAN NA JEDAN

Mišković na panelu Novog lista: "Nogometni turisti su veliki prihod, što bi tek bilo da imamo novu Kantridu"

Edi Prodan

Foto: Dean Miculinić

Foto: Dean Miculinić

Sportaši i navijači koji zbog svojih klubova doputuju na Kvarner, čine desetke tisuća noćenja, a tu je i potrošnja u restoranima, kafićima, trgovinama...



U eri Damira Miškovića, kako popularno nazivamo period od 2012. godine kada dolazi do nove vlasničko-organizacijske ere HNK Rijeke, u službenim europskim utakmicama odigrano je osamdesetak susreta. Više je no izvjesno da će se za koju godinu ustaljenim ritmom stići i do 100. susreta. Samim time, potvrda je to Miškovićeva stava kako je “Rijeka” i veliki generator turističkog prometa.


Je li sada kad je s ovolikim brojem utakmica potkrepljena vaša teza, vrijeme da se dodatno analizira i opet aktivira “Opatijska inicijativa”?


– S moje strane ne, ni u kom slučaju. Ja sam prije više godina tvrdio upravo to, sad se i pokazalo. Nogomet, kao i sport općenito, su jedni od najprivlačnijih pojmova kad je turistički promet u pitanju. Znao sam da će dizanjem kvalitete ekipe doći i do stalnih europskih nastupa, pa tako i jako velikog broja ostvarenih dolazaka i noćenja. Da se prihvatilo Opatijsku inicijativu, svih ovih godina klubovi i HNL bili bi dodatno ojačali, europski nastupi bi bili puno bolji što bi sve zajedno stvorilo nove prihode u svim dijelovima Hrvatske. Da o reklami koju dolazak “nogometnih turista” stvara cjelokupnom našem turizmu ni ne govorim. Kako sportaši, tako i navijači koji zbog svojih klubova doputuju na Kvarner, sigurno čine desetke tisuća noćenja, a tu je i potrošnja u restoranima, kafićima, trgovinama…



Zahvaljujući Rujevici i Hiltonu, Rijeka je postala i omiljenom destinacijom priprema i nastupa hrvatske nogometne reprezentacije.




– Naravno, i oni čine veliku promociju Kvarnera i Rijeke jer o njihovim pripremama i nastupima govori i piše čitav svijet. Zahvaljujući kvaliteti Rujevice odigravaju se i službeni nastupi reprezentacije na koje dolazi na tisuće ljudi iz drugih krajeva. Pa naravno da su i oni – turisti.


Bi li onda nova Kantrida i pripadajući joj sadržaji dala još značajnijih zamah ovoj priči?


– Odgovor je suvišan jer kad nam je sada ovako, što bi tek bilo da imamo novu Kantridu znatno većeg kapaciteta i u njezinom sklopu hotel. Tek tada bi se broj noćenja i opća turistička potrošnja povećali da bismo mogli govoriti o Kantridi kao o pravom središtu sportskog turizma i brojnih novih sadržaja koji bi se na taj način realizirali.


I da završimo s povezivanje dva današnja panela – prometom. Zahvaljujući nogometu, pa tako i “Rijeci” jako je veliki broj putnika koji prolaze kroz zračnu luku na Krku?


– Sve je to integralni dio naše sportsko-turističke priče. Mada, moram priznati da današnje stanje riječke zračne luke baš i nije neki reprezentativni prizor što se doživljava na samom početku boravka kod nas. No, da zaključim, nemam namjeru pokretati bilo kakve inicijative. Sve što sam prije nekoliko godina govorio, s naše se strane ostvarilo. Nije se željelo participirati u tome izdvajanjem postotka turističke pristojbe kako bi bilo još bolje. Sad smo tu gdje jesmo. Svejedno, “Rijeka” ide dalje u nove pobjede na domaćem i međunarodnom planu. Nadamo se da će sve ono što čini za najširu zajednicu konačno prepoznati i oni što odlučuju o sufinanciranju sporta i izradi urbanističkih planova, zaključio je Mišković.