Projekt LORA

Laboratorij održivog razvoja: Učenici koji uče starije kako valja raditi

Marin Smolčić

Predstavnici partnerskih udruga (Bioteka, Biom i Hyla) neovisnim su ocjenama ocjenjivali 21 provedeni projekt te je jučer  donesena odluka o proglašenju najboljih učeničkih projekata održivog razvoja u sklopu projekta LORA!



 


 


 




OTOČAC U projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja“ sudjelovalo je više od 1000 učenika i učenica iz cijele zemlje koji su kroz projektni rad, učenje i suradnju proveli samostalne projekte kojima su rješavali konkretne okolišne, društvene ili gospodarske probleme u svojim lokalnim sredinama. Pritom su se projekti koje su djeca uz mentorstvo svojih učiteljica i učitelja provodila doticali  svih 17 ciljeva održivog razvoja.


Učenički projekti provodili su se tijekom 2020. godine, a završili su podnošenjem izvještaja o provedenim projektima, nakon čega su upućeni u proces ocjenjivanja koje je proveo stručni tim projekta LORA. Predstavnici partnerskih udruga (Bioteka, Biom i Hyla) neovisnim su ocjenama ocjenjivali 21 provedeni projekt te je jučer  donesena odluka o proglašenju najboljih učeničkih projekata održivog razvoja u sklopu projekta LORA!


Postupkom ocjenjivanja predviđeno je proglašenje prva tri mjesta koja su u tijesnoj bitci na čak dvije pozicije podijelile po dvije osnovne škole!


Prema ocjenama Povjerenstva najboljim projektima proglašavaju se škole koje su osvojile najveći broj bodova, pri  čemu  prvo mjesto dijele OŠ „Vladimir Nazor“, Neviđane s projektom “Tate za 5” i OŠ Zrinskih i Fankopana Otočac koji sui proveli u djelo projekt “Mali poduzetnik se krije u meni”.


1


OŠ Vladimir Nazor iz Neviđana nagrađena je za projekt „Tate za 5“ zbog iznimnog doprinosa kreativnim načinima uvođenja tematike rodne ravnopravnosti u lokalnu sredinu otoka Pašmana i maštovitom paletom prilagođenih i uključivih aktivnosti za sve dobne skupine, kao i postignutog velikog angažmana šire zajednice. Klinci iz Otočca djelovali su višepraktično i vrlo pragmatično.


Ljubovo

Ljubovo


OŠ Zrinskih i Frankopana iz Otočca nagrađena je za projekt „Mali poduzetnik se krije u meni“ zbog iznimnog doprinosa razvoju poduzetničkih vještina i znanja te njihovu inovativnom uvođenju u sustav osnovnoškolskog obrazovanja koje može poslužiti kao ogledni primjer obrazovnih ustanova koje imaju snagu potaknuti ili poduprijeti razvoj svojih lokalnih sredina. Nagrađeni projekt u kvalitetnoj mjeri uvodi načine na koje škole mogu postati pokretači razvoja lokalne zajednice, posebice kroz predložene modele suradnje javnog i privatnog sektora na razvoju proizvoda koje u svim fazama proizvode, nadziru i kreativno osmišljavaju djeca. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao iznimnu kvalitetu rezultata na opće zadovoljstvo lokalne zajednice, ali i međunarodne javnosti u kojoj je projekt promoviran. 


Učenici iz Otočca su uz svoje mentore sami radili na proizvodnju ekoloških sapuna i pri tome koristili aromatične i ljekovite biljke. Da bi im bile pri ruci većinu potrebnih biljaka sami su uzgajali ili brali u okolici svojega grada. Proizvedeni eko-sapuni uvijek su lako pronalazili kupce pa treba vjerovati da će se dječji proizvodi i ovoga ljeta nalaziti na prodajnim štandovima diljem Like, ali i šire. Osim mentora uzdanica malim poduzetnicima bila je i Hrvatska gospodarska komora- Županijska komora Otočac.