Foto D. PRPIĆ
Učenici su potom imali zadatak odabrati i opisati božićni običaj iz prošlosti i iz sadašnjosti, njima najznačajniji i zanimljivi, te su potom osmislili poruku budućim generacijama vezanu za očuvanje vrijednosti Božića.
povezane vijesti
SENJ Pod motom „U kapsulu danas, za sjećanje sutra!“ u Gradskom muzeju Senj, u sklopu obilježavanja senjskog Adventa 2025. održana je edukativno-kreativna radionica „Božićna vremenska kapsula“, jedna u nizu radionica iz serije Mali senjski kustosi, na kojoj su sudjelovali učenici sedmih razreda Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića Senj, a vodile su ih profesorice Andrea Kartelo-Nekić i Martina Pavlić. Radionicu je osmislila i vodila kustosica Gradskog muzeja Senj Ana Vukelić Biondić, prof.

Foto D. PRPIĆ
Radni dio druženja započeo je kratkim uvodom o pojmu vremenske kapsule i njezinoj ulozi u očuvanju sjećanja i tradicije. Učenici su potom imali zadatak odabrati i opisati božićni običaj iz prošlosti i iz sadašnjosti, njima najznačajniji i zanimljivi, te su potom osmislili poruku budućim generacijama vezanu za očuvanje vrijednosti Božića. Za dodatnu inspiraciju koristili su pripremljenu „Škrinjicu ideja“, koja je sadržavala kartice s običajima i kratkim opisima. Svoje zapise su nakon grupnog rada podijelili jedni s drugima, a potom spremili u vremenske kapsule. Oni su tako postali prvi učenici osnovnoškolskog uzrasta koji su izradili i pohranili svoje vremenske kapsule. Kapsule će se otvoriti tek 2075. godine, a dotad će se pohraniti na tavanu senjske Osnovne škole.

Foto D. PRPIĆ
Senjski sedmaši osmislili su predivne poruke za buduće generacije, pozivajući na čuvanje istinskih vrijednosti Božića, dijeleći svoje dječje dojmove i sjećanja o slavlju Božića u svojim obiteljima. U raspravi tijekom radionice uspoređivali su starije i novije običaje vezane za obilježavanje Božića, čime su potvrdili da zaista razumiju kako se tradicija mijenja i prilagođava vremenu te su uočili da su i oni sami itekako važni u njezinom očuvanju. Jedan od načina je svakako i ovaj, zapisati i sačuvati vrijednosti za učenike koji tek dolaze. Time su dobro povezali povijesni sadržaj s osobnim i obiteljskim iskustvom.
Radionica je tako ostvarila svoje ciljeve, potaknula je razvijanje povijesnog mišljenja i promišljanja o tradiciji, osnažila kreativni izraz, a ujedno pridonijela stvaranju pozitivne atmosfere i učeničkog zajedništva.