LAG Lika

U punom su jeku pripreme za prvu ovogodišnju Ličku seljačku tržnicu u Karlobagu

Marin Smolčić

Izlagači ističu kako su u Karlobagu odlično primljeni i zadovoljni s plasmanom proizvoda. To potvrđuje činjenica da se tržnici rado vraćaju



U punom su jeku pripreme organiziranja prve ovogodišnje Ličke seljačke tržnice koja će se ove godine predstaviti na glavnom trgu u Karlobagu. Zajedničkim snagama organiziraju je Lokalna akcijska grupa (LAG) Lika, Turistička zajednica općine Karlobag i Općina Karlobag. Voditeljica LAG-a Lika Ivana Starčević Alešković definirala nam je detalje ove manifestacije.


Sedam izlagača


– Ovo je deseta godina zaredom kako se u Karlobagu održava Lička seljačka tržnica (LIST). Priređujemo je 24. srpnja, uz sedam izlagača. To su Pup s sa svojim asortimanom drvenarije, Obrt Ajna vlasnice Melany Ajduković iz Udbine s linijom proizvoda od lavande, Domaća radinost Daisy galerija iz Gospića s kolekcijom suvenira, poduzeće Vegium s predstavnicom Lucijom Tomljenović s širokom lepezom mlječnih proizvoda, ‘El vidiš, obrt za izradu suvenira i nakita iz Gospića i OPG Ivić iz Drinovaca. Ovi izlagači su nam se sami javili jer već godinama izlažu u Karlobagu. Pri tome je zanimanje mještana i turista veliko, plasman proizvoda uvijek je dobar i rado izlažu u Karlobagu. Ambijent će dodatno uveličati TS Velebit iz Gospića tako da će to svakako biti jedno ugodno druženje, najavljuje voditeljica LAG-a Lika Ivana Starčević Alešković.


Na prvoj manifestaciji izostala je stalna ponuda voća i povrća, što se redovno i rado kupovalo u prvom desetljeću LSTR-a.




– Zbog nestabilnog proljeća i duljeg perioda suše poljoprivreda u Lici ove godine malo kasni. Nakon zadnjih oborina stanje se u agraru dosta poboljšalo pa smo uvjereni da će u tom smislu ponuda poljoprivrednih proizvoda na drugoj Ličkoj seljačkoj tržnici 13. kolovoza biti izvrsna. Za drugu ovogodišnju tržnicu već sada ima prijavljenih 13 izlagača, najavljuje Ivana Starčević Alešković i pri tome zahvaljuje na dosadašnjoj odličnoj suradnji s Turističkom zajednicom općine Karlobag i Općinom Karlobag.


Karlobaško gostoprimstvo


Iz LAG-a Lika ističu kako svake godine pri kraju održavanja Ličke seljačke tržnice obiđu izlagače.


– Porazgovaramo s izlagačima koji uvijek ističu kako su u Karlobagu odlično primljeni, redovno su zadovoljni s plasmanom proizvoda. Taj kontakt ponavljamo i nakon održavanja tržnice. Nije zabilježen niti najmanji incident. Posjetitelji ih vrlo dobro prihvaćaju i mislim da je najbolji pokazatelj što proizvođači i posjetitelji opet dođu na sljedeću tržnicu. Dokaz dobre suradnje je i zanimanje OPG-ova i obrta jer nam se redovno prijavljuju i žele izlagati u Karlobagu, ističe voditeljica Ivana.


Na novinarski upit jesu li javni nastupi ličkih obrtnika i OPG-ova pomalo »stidljivi« Ivana ističe kako se zadnjih godina njihov angažman vidno popravio.


– Neki su i dalje pomalo samozatajni i »stidljivi«, ali se u odnosu na stanje proteklih godina po tom pitanju uveliko poboljšalo. Neki su i sada pomalo zatvoreni i vole se opravdavati riječima »moj proizvod dovoljno govori o nama«. To je svakako dobra promocija, ali je princip informacije »od usta do usta« znatno sporiji i neefikasniji negoli su to javni nastupi i prezentacija pred većim brojem ljudi. Dodamo li tome medije, društvene mreže – pojašnjava Ivana Starčević Alešković iz LAG-a Lika koji je nedavno premašio broj od 4.500 aktivnih OPG-ova i obrta u Ličko-senjskoj županiji.