EKSPERIMENTALNI PROGRAM

Senjska osnovna škola spremna je za cjelodnevnu nastavu: ‘Učenici koji žele će moći otići kući već u 14 sati’

Dorotea Prpić

Učenici koji žele moći će nakon obaveznog dijela nastave, u 14 odnosno 15 sati, otići kući, a oni koji budu željeli mogu ostati i na ponuđenim aktivnostima, a koje će to biti, izjasnit će se tijekom prvog tjedna nastave anketom



SENJ – Pred učenicima i nastavnicima Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića u Senju puno je novina. S novom školskom godinom u ovoj obrazovnoj ustanovi, naime, starta eksperimentalni program pod nazivom »Osnovna škola kao cjelodnevna škola: uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja«. I dok su učenici bezbrižno uživali u ljetu, u školi su se, nakon što je Ministarstvo objavilo odluku o izboru škola koje ulaze u ovaj program, već od lipnja odvijale užurbane pripreme za početak nove, drukčije školske godine i moderni proces obrazovanja koji ima za cilj veću učinkovitost, uravnoteženost i održivost obrazovnog sustava.


Anketa o interesima


Ravnateljica senjske škole Rosanda Bilović pojašnjava da, što se tiče same nastave, ništa drukčije neće biti nego do sada.


– Obavezni dio programa i obavezni boravak u školi malo će se povećati, pa će on za učenike razredne nastave od 1. do 4. razreda trajati do 14 sati, a za učenike predmetne nastave od 5. do 8. razreda do 15 sati. U tom obaveznom dijelu boravka u školi svi učenici će odraditi redovitu nastavu po nastavnim predmetima, ali i satove potpore i potpomognutog učenja. I to je najveća organizacijska novina u školi. Svi učenici će, osim redovite nastave, imati i obavezno četiri sata potpore i potpomognutog učenja u razredu ili u skupini učenika, a oni koji žele, mogu boraviti u školi i na još četiri izborna sata dodatne potpore. Obavezna potpora i potpomognuto učenje bazira se 25 posto na jezično-komunikacijskm području, 25 posto na matematičkom području, 25 posto na prirodoslovlju i 25 posto na svim ostalim područjima. To znači više vremena za objasniti i nadoknaditi propušteno, objasniti nejasnoće, utvrditi i proširiti znanja, automatizirati vještine u atmosferi koja nije nastava, već potpora i pomoć za svakog učenika u skladu s njegovim potrebama, kaže prof. Bilović.




Za boravka u školi učenici će, kaže, imati i pauze za tjelesnu aktivnost i odmor, i to u vremenu od 8 do 14, odnosno do 15 sati, a bit će im servirana i dva besplatna obroka – doručak u jutarnjim satima i ručak u 12.10 i u 13.10.


– Učenici koji žele moći će nakon 14, odnosno 15 sati otići kući, a oni koji budu željeli mogu ostati i na drugim ponuđenim aktivnostima. Te aktivnosti su novi element organizacije. Učenici će se tijekom prvog tjedna nastave anketom izjašnjavati koje bi aktivnosti željeli u školi. Ovisno o njihovim interesima i sklonostima, škola će organizirati i taj dio školskog dana i to prvenstveno s djelatnicima škole, ali otvorit ćemo školu i sportskim klubovima, udrugama i društvima, a sve to potvrđuje naziv cjelodnevna škola. Djeca koja žele moći će u školi boraviti i nakon obaveznog dijela, te zadovoljavati svoje potrebe i interese. Planova za aktivnosti imaju i učitelji, ali ćemo pravu sliku tih aktivnosti dobiti tek kada učenici iskažu svoje interese, kaže naša sugovornica.


Pripreme pri kraju


Za ovakvu organizaciju škole trebalo je prilagoditi prostor i opremu, za što je škola od Ministarstva znanosti i obrazovanja dobila 402 tisuće eura. Taj novac, prema riječima ravnateljice, bit će utrošen kako bi se školu učinilo suvremenim i dopadljivim nastavnim prostorom u kojem djeca rado borave i lakše uče.


– Zato je potrebno povećanje kapaciteta postojećih školskih kuhinja i blagovaonica te opremanje i dodatno uređenje prostora škole za cjelodnevni boravak učenika, kao i dodatno opremanje učionica, kabineta i praktikuma i prostora za profesionalni rad učitelja. Tu su i radovi na adaptaciji i opremanju školskih igrališta i dvorane te postojećih sanitarnih čvorova, kao i dodatno poboljšanje klimatizacijskih uvjeta u školi. Neki radovi nisu mogli čekati pa smo već ovo ljeto uređivali prostor blagovaonice i kuhinje, te smo nabavili nužno potrebnu opremu za rad školske kuhinje, nabraja učinjeno prof. Bilović te zaključuje kako je u ovome trenutku gotovo sve spremno.


– Privodimo pripreme kraju, zaduženja učitelja su gotova, stigli su nam i besplatni udžbenici i dodatni obrazovni materijali. Usklađujemo rasporede sati, izrađujemo planove za izvannastavne aktivnosti, a planiramo i sastanke sa sportskim klubovima, udrugama i društvima koji rade s našim učenicima, navodi ravnateljica i dodaje da, premda su spremni, treba naglasiti da će ovo biti školska godina s puno promjena u rasporedu i s dinamičnim nastavnim danima.


Moderno učenje


– Drukčija godina zasigurno, ali zanimljivija i kvalitetnija za naše učenike. To smo zapravo i htjeli postići prijavom na poziv, stvoriti školu koja se mijenja s učenicima i prati njihove potrebe i interese. Očekujemo bolja školska postignuća i obrazovne ishode te raznovrsniji školski dan i školski tjedan s modernim i učinkovitim oblicima učenja. A svi koji su, a bilo je takvih sporadičnih slučajeva među roditeljima, bili protiv prijave naše škole na ovaj program, zapravo nisu imali sve prave informacije kakvu školu možemo i želimo organizirati u projektu cjelodnevne škole. Ovo tim više što je Vijeće roditelja, kojemu smo prezentirali ovaj eksperimentalni program i njegove mogućnosti u našoj školi, u potpunosti podržalo prijavu naše škole na program.


I na kraju, ali nikako najmanje važno, naglašavam kako da će u program biti uključene i naše područne škole. Bez obzira na mali broj učenika, učinit ćemo sve u organizaciji da i tamo učenici u svojoj školi dobiju pomoć, potporu, ali i dinamične, zanimljive cjelodnevne aktivnosti, zaključuje naša sugovornica.