
Proteklog ljeta Vrhovine su bile »dehidrirane« / Foto PIXSELL
Građani općine Vrhovine u periodu od 25. lipnja do 19. kolovoza ove godine doživjeli su diskriminaciju u opskrbi pitkom vodom, kaže načelnik Milorad Delić
povezane vijesti
- Dio potrošača u Crikvenici danas do 14 sati bez pitke vode. Ovdje je popis ulica
- U petak se uzimaju uzorci riječke vode, analiza će potrajati tri dana. Do tada vrijedi mjera prokuhavanja
- Radi se na normalizaciji vodoopskrbe u Rijeci i okolici: Zbog ispiranja vodospreme očekuje se voda na prometnicama
VRHOVINE – Nakon učestalih prekida u vodoopskrbi Općine Vrhovine na općinskom facebooku se pojavio tekst s pitanjem »Zašto je čaša vode u Otočcu vrijedila više od čaše vode u Vrhovinama«. Načelnik općine Milorad Delić ističe kako su ovo ljeto mnogi sugrađani provodili u frustraciji, jer je opskrba pitkom vodom na području općine Vrhovine bila nepouzdana i često obustavljena, dok je u okolnim općinama i gradovima situacija bila znatno bolja.
– Nije bilo opće nestašice vode. Svi rezervoari vodospreme u Lici bili su puni ili do pola napunjeni, osim onih koji opskrbljuju Vrhovine. Od 25. lipnja do 19. kolovoza često nismo imali ni osnovnih količina pitke vode, dok za opskrbu ostalih mjesta uglavnom nije bilo problema. Građani su saznavali tek naknadno o razlozima isključenja, a odgovornost se pokušavala prebaciti na Općinu Vrhovine i njezino rukovodstvo širenjem dezinformacija od onih koji su jedini bili odgovorni za takvu situaciju. Provlačila se priča o dugu tvrtke Vreline prema Komunalcu iz Otočca. Sporazumom između Grada Otočca i Općine Vrhovine od 26. veljače 2021. godine potpisano je da vodoopskrbu za područje Općine Vrhovine od tadašnjeg vodnog isporučitelja Komunalac iz Otočca preuzima tvrtka Vreline iz Vrhovina čiji je osnivač Općina Vrhovine, a iz razloga i navoda tada odgovorne osobe u Komunalcu Otočac: »Mi ne možemo upravljati sustavom na području grada Otočca, kamo li na području Općine Vrhovine, mi u Vrhovine pumpamo 9 l/s, a gubi nam se 8 l/s«. Tada 2021. godine bili smo svjesni činjenice da Komunalac ne može obnoviti vodovod na području Grada Otočca, pa tako ni na području Općine Vrhovine i zato smo preuzeli vodoopskrbni sustav i do sada te gubitke sa 8 l/s smanjili na 2 l/s. Neću ni spominjati da Komunalac nije ispunio ništa preuzeto iz tog sporazuma.

NL arhiva
Dezinformacije
U članku 6. tog Sporazuma navedene su obveze Komunalca, a to je zapisnik o primopredaji komunalnih objekata i građevina. Ni do danas taj zapisnik nije sačinjen, a na upite predstavnika Općine Vrhovine zašto nam zapisnički ne predaju te vodne građevine, usmeno su nam odgovorili, »pa mi ne znamo što vam predajemo, nemamo nikakvu dokumentaciju za vodovod na području općine Vrhovine«. Usputno rečeno, Komunalac je upravljao tim sustavom od njegove izgradnje 1979. godine. Iz tog razloga Vreline nisu plaćali Komunalcu ispostavljene račune za vodu, već su im plaćali samo razmjerne troškove struje koje su imali za isporuku pitke vode građanima općine Vrhovine. Dakle, Komunalac nije bio na gubitku u poslovnom odnosu s tadašnjom tvrtkom Vreline, sada Ličke vode iz Gospića.
U javnost su puštane dezinformacije da se za područje Općine Vrhovine dnevno isporučuje 700-750 m³ vode, međutim da su gubici u Vrhovinama i Zalužnici veliki i da iz tog razloga nema vode u Vrhovinama. Naravno, za stanje vodoopskrbnog sustava prema tom izvoru informacije kriva je Općina Vrhovine.
Međutim, istina je bila znatno drukčija, što se potvrdilo nakon što je tvrtka Komunalac iz Otočca postala dio tvrtke Ličke vode i nakon što je rukovodstvo tvrtke Ličke vode preuzelo dokumentaciju o prijavljenim kvarovima na vodoopskrbnom sustavu kojim je upravljao Komunalac. U pitanju je više od 100 prijavljenih kvarova na području Grada Otočca koje je Komunalac trebao popraviti. Tvrtka Ličke vode nakon preuzimanja vodoopskrbnog sustava od tvrtke Komunalac organizirala je popravak tih kvarova na način da je u prvom tjednu preuzimanja vodoopskrbnog sustava od strane Ličkih voda, Vrhkom iz Vrhovina kao vanjski izvođač formirao tri grupe koje su popravile 40 kvarova, a Ličke vode iz Gospića dovele su jednu grupu iz Gospića koja je popravila 14 kvarova. Govorimo o kvarovima na području naselja: Sinac, Ličko Lešće, Čovići i Prozor, dakle na poručju grada Otočca, a ne općine Vrhovine.

Milorad Delić – riješili smo problem vodoopskrbe / Foto M. SMOLČIĆ
Pitanje nadmorske visine
Nakon tih intervencija na vodoopskrbnom sustavu na području grada Otočca stanje s vodoopskrbom počinje se normalizirati. Dakle, nakon intervencija, sve vodospreme su pune pitkom vodom uključujući i vodospremu u Vrhovinama. Centralna vodosprema Luketinka je na 91 posto i jedna od tri pumpi se odmara. Toliko o inicijativi Komunalca o postavljanju četvrte pumpe i opravdanosti te inicijative.
Isti izvori puštali su informacije u javni prostor da »Općina sama raspoređuje vodu unutar svog sustava, a raspoređuje je tako da svu vodu iz vodospreme Vrhovine pumpa prema naselju Babin Potok i to iz samo njima poznatog razloga«. Svi vi koji živite i boravite na području općine i znate gdje se geografski u odnosu na Vrhovine nalazi Babin Potok, a gdje Gornje Vrhovine i Rudopolje vidite da priča nije »okrugla«.
Općina Vrhovine je u proteklih 10 godina izgradila novi vodovod (duktil cijevi gdje nema gubitaka i s garancijom 100 godina) u naseljima Gornje Vrhovine, Rudopolje, Dugi Dol, Donji Babin Potok i Gornji Babin Potok u dužini od 32 km. U pitanju je jedinstven sustav i nije moguće odvojiti naselje po naselje. Kad u sustavu ima vode, ima je za sve, samo je u pitanju na kojoj nadmorskoj visini se objekti nalaze i nije moguće dostaviti vodu u Babin Potok prije negoli ona dođe u Gornje Vrhovine, jer Gornje Vrhovine se nalaze ispred Babina Potoka i Rudopolja.
Građani općine Vrhovine u periodu od 25. lipnja do 19. kolovoza ove godine doživjeli su diskriminaciju u opskrbi pitkom vodom iz razloga da bi netko prikrio svoj nerad – nesposobnost i to je prava istina. Općinska uprava radila je na rješenju problema ne gubeći vrijeme na prazne priče i bez javnih nastupa. Rješenje se pronašlo, problem je riješen i svi građani imaju dovoljnu količinu pitke vode, zaključuje načelnik Delić.
Upitan o ovoj problematici, gradonačelnik Otočca Goran Bukovac (LiPO) izjavio je da nema komentara na tu temu pa o svemu treba kontaktirati Ličke vode. Budući su Ličke vode preuzele skrb o otočkom Komunalcu 27. srpnja, očito je došlo do »šuma na vezama«!