Senj

Ministarstvo Lučkoj upravi Senj odobrilo sufinanciranje četiri projekta. Donosimo detalje

Dorotea Prpić

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture prihvatilo je četiri naša projekta za sufinanciranje – kaže Dešić koji nakon 25 godina na čelu Lučke uprave ide u mirovinu



SENJ – Na natječaju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Lučkoj upravi Senj je za kandidirane projekte dodijeljeno 1,370 milijuna eura.


– Na natječaj smo prijavili pet projekata, a za sufinanciranje su nam prihvaćena četiri. Za izvanredno drugu, treću i četvrtu fazu održavanja luke Barić Draga odobreno nam je 380 tisuća eura. Za treću fazu izvanrednog održavanja luke Karlobag odobreno nam je 400 tisuća eura te 410 tisuća eura za izvanredno održavanje luke Senj i to za treću fazu šeste etape koja obuhvaća dio od zuba gdje završava prethodna etapa do korijena lukobrana Svete Marije od Arta, a odobrena su nam i sredstva za dovršetak prethodne etape radova u luci Senj u iznosu od 180 tisuća eura kojima ćemo sanirati veliku dubinu na koju smo naišli kod sanacije. Ne znam hoće li nam iznos biti dostatan jer je projektno rješenje puno kompliciranije i skuplje, ali se mora dovršiti do kraja godine kako bi taj dio luke bio gotov. Zahvaljujem se ministru Olegu Butkoviću što je prepoznao kvalitetne projekte naše Lučke uprave – kaže v. d. ravnatelja Predrag Dešić koji dodaje do su u prethodno odrađenim etapama luke Senj postavili i pripremu za javnu rasvjetu i Grad Senj je obećao da će financijski pomoći u nabavci kandelabara, a najavljuje i da će u ovoj godini biti završeno nekoliko značajnih projekata Lučke uprave Senj.


Treća rampa


– Završava se EU projekt izgradnje treće rampe u trajektnom pristaništu u luci Stinica. Vrijednost ovog projekta je oko 2,5 milijuna eura, a radovi napreduju izuzetno dobro zahvaljujući blagoj zimi. Sredinom svibnja bi rampa trebala biti puštena u probni rad, a uporabna dozvola trebala bi biti ishođena do kraja godine. Završen je i projekt Framesport u sklopu Interreg suradnje Italija-Hrvatska u okviru kojeg je Lučka uprava izradila strateške dokumente, a to su kategorizacija luka i master plan razvoja luka na području Lučke uprave Senj. Ovaj projekt završava krajem svibnja, a tijekom travnja će se održati i završna konferencija i javna prezentacija master plana. Aplicirali smo i za novi Interreg program s iznosom od 240 tisuća eura, a odnosi se na digitalizaciju malih luka. Tim projektom Lučka uprava Senj bi u svakom trenutku imala uvid u sva privezna mjesta, odnosno u komunalne i nautičke vezove. U svibnju završavamo i radove na poslovnoj zgradi Lučke uprave smještenoj u samoj luci i tada ćemo se preseliti, a tijekom jeseni će se steći uvjeti da se raspiše natječaj za koncesiju za poslovne prostore u okviru tog objekta – navodi ravnatelj Dešić.




Nakon završetka natječaja senjska Lučka uprava ovih dana dobiva i novog ravnatelja jer dosadašnji ravnatelj Predrag Dešić, nakon što je 25 godina bio na čelu Lučke uprave Senj, odlazi u mirovinu. Dešić je zato od konca siječnja imenovan v. d. ravnateljem, a novi ravnatelj Lučke uprave Senj je Ante Stipić za čije je imenovanje ovih dana došla i ministrova suglasnost.


Gotovi projekti


– Nadam se da će novi ravnatelj nastaviti započete i razvijati nove projekte. Tim više što u pripremi imamo gotove projekte koji će se moći preko Ministarstva poljoprivrede, Uprave za ribarstvo, kandidirati za EU sredstva. Konkretno, radi se na poboljšanju, odnosno rekonstrukciji iskrcajnih mjesta u lukama. Već imamo izrađenu projektnu dokumentaciju i troškovnike za iskrcajno mjesto u luci Sveti Juraj i u luci Jablanac, a radimo i na prostorno-planskoj dokumentaciji kako bi se stekli uvjeti za projektiranje proširenja luke Sveti Juraj gdje bismo obuhvatili morski dio predjela Kotline, a u lučko područje ušao bi i otočić Lisac. Takvim zahvatom bi se mogli izgraditi novi vezovi i iskrcajno mjesto za ribare, a izgradila bi se i poveznica kopna s otokom Lisac. Ujedno bi se, radi dodatne zaštite luke Sveti Juraj, produžio mul za oko 40 metara. Dali smo zahtjev da ovaj zahvat uđe u Prostorni plan Grada Senja, a nakon toga pristupilo bi se izradi projektne dokumentacije. Ide se i u proširenje luke Prizna jer potrebe linijskog prometa ukazuju da je prostorno ograničena i ne može istovremeno primiti dva trajekta. U Prizni bi se gradila nova rampa te produžio bočni obalni zid i proširilo lučko područje na kojem bismo izgradili i trafostanicu za napajanje pogonskog motora trajekata, s obzirom na to da će kroz nekoliko godina naš nacionalni brodar nabaviti trajekte na električni pogon. Sve ovo vezano za Priznu također se najprije treba predvidjeti u aktualnim izmjenama gradskog prostornog plana. I u luci Stinica planiramo gradnju trafostanice, ali tu je situacija puno povoljnija jer već za to imamo markirano područje pa je moguće krenuti u izradu projektne dokumentacije. I u sklopu proširenja luke Senj, za koju se trenutno izrađuje projektna dokumentacija, također smo predvidjeli dvije lokacije za napajanje motora na električni pogon – navodi ravnatelj Dešić buduće projekte i dodaje da se planira i proširenje lučkog područja općine Karlobag gdje će se razvoj luke odvijati slično kao i u lukama Senj, Sveti Juraj i Prizna. Sve te buduće aktivnosti obuhvaćene su i Master planom razvoja luka kojima upravlja Lučka uprava Senj, a uz taj plan i obavljenu kategorizaciju luka stečeni su svi uvjeti za povlačenje sredstava iz EU-a.


– I za manje luke poput Lukova, Starigrada i Donje Klade već imamo izrađene projekte izvanrednog održavanja koji također čekaju otvaranje novih natječaja u okviru Nacionalnog programa oporavka i otpornosti kako bismo ih mogli kandidirati – najavljuje Dešić i dodaje da je u ovih 25 godina Lučka uprava Senj znatno povećala svoje izvorne prihode, od 150 tisuća eura 1998. godine, kad je osnovana, do današnjih godišnjih izvornih prihoda od oko milijun eura.


Veće ovlasti redarima


Lučka uprava Senj željno očekuje i novi zakon o pomorskom dobru i morskim lukama kojim će se lučkim redarima dati veće ovlasti u provođenju reda u lukama.


– U određenim dosadašnjim situacijama naši lučki redari nisu mogli provoditi red na način kako bi to trebalo. Bez kažnjavanja prekršitelja ili uklanjanja plovila, ili ilegalno postavljenih montažnih objekata na lučkom području lučki redari nisu mogli svrsishodno provoditi red u lukama. Zato očekujemo da će ovaj novi zakon pridonijeti da u lukama bude više reda – zaključio je ravnatelj Dešić.