Online konferencija

Lika Destination Day: Teški trenuci ponekad ključni za napredak

Marin Smolčić

Antonija Milković turističku ponudu obogatila i suvenirnicom Zera / Foto M. SMOLČIĆ

Antonija Milković turističku ponudu obogatila i suvenirnicom Zera / Foto M. SMOLČIĆ

Na online konferenciji naglasak je stavljen na izazove koje je pandemija pokrenula i nove turističke proizvode i usluge, poput tri nova brenda - suvenirnice Zera, OPG-a Bogdanić koji se bavi preradom na ekološki način te novog adrenalinskog parka Lički sokol u vlasništvu OPG-a Budiša



GOSPIĆ  Nedavno je održana još jedna online konferencija »Lika Destination Day« u organizaciji Klastera Lika Destination i Ministarstva turizma i sporta. Konferencija je održana u sklopu provođenja projekta Destinacija Lika, kao održiva turistička destinacija. Predsjednica Klastera Lika Destination Petra Kovačević dala je kratak osvrt na dosadašnji rad i uspjeh ovog klastera.



– Već dvije godine destinacija Lika se nalazi na popisu Top 100 zelenih održivih destinacija svijeta te je i treću godinu nominirana za tu titulu. Sustav Lika Quality predstavljen je među 15 najboljih primjera održivog razvoja u svijetu te je kao jedan od samo dva hrvatska primjera uvršten u Priručnik o poticanju održivih turističkih praksi koji je objavila Europska komisija za putovanja (ETC). Čak 160 certificiranih proizvoda, 200 umreženih turističkih dionika, zajednička ulaznica za destinaciju Lika te više od 15 uspješno provedenih projekata – samo su neki od dosadašnjih rezultata klastera koji pokazuju uspješnost, upornost i kvalitetu našeg rada – rekla je Petra Kovačević, posebno istaknuvši da je klaster u svojih samo pet godina djelovanja postigao prepoznatljivost i povjerenje kod lokalnih proizvođača i nositelja turističkih ponuda te je u destinaciji prepoznat kao pokretač turističkog razvoja. Zamašnjak koji se više ne zaustavlja.


Tri nova brenda


Voditeljica odjela za kulturni, ciklo i ruralni turizam te ostale posebne oblike turizma u Ministarstvu turizma i sporta Elizabeta Dolenec istaknula je da turisti i dalje radije biraju sigurnije destinacije, no istaknula je i da se na županijskoj razini od ove turističke sezone očekuje rast od 10 do 20 posto, zbog čega turoperatori predviđaju dobru turističku sezonu.


 Sustav Lika Quality predstavljen je među 15 najboljih primjera održivog razvoja u svijetu / Foto  M. SMOLČIĆ

Sustav Lika Quality predstavljen je među 15 najboljih primjera održivog razvoja u svijetu / Foto M. SMOLČIĆ





Naglasak na ovogodišnjoj konferenciji stavljen je na izazove koje je pandemija pokrenula te nove turističke proizvode i usluge koji su izašli kao pozitivna posljedica pandemije. Stoga su se, nakon pozdravnih govora, svim sudionicima predstavila tri nova brenda, tri uspješna primjera iz Destinacije Lika.
Suvenirnica Zera iz Gospića prva je trgovina ove vrste gdje su se našli brojni autentični lički suveniri, ali i novotarije na tragu tradicije, prehrambeni ekoproizvodi, promoknjige i mnoštvo toga što se do danas u Lici nije nikako moglo pronaći. Barem ne u suvenirnicama. Zera je tako postala prepoznatljiva i najsigurniji način da se iz Like vratite doma s nekim odličnim suvenirom koji ne robuje kiču, uz bojazan da ipak nije izrađen na ekološki način.


Doprinos OPG-ova


OPG Bogdanić iz Otočca utjelovio je sve teorije i htijenja izravne suradnje s prirodom, preradu mnoštva divljih i poljoprivrednih proizvoda na ekološki način. Njihove energetske pločice, sokovi, čajevi, pekmezi, džemovi… sve je to nastalo izravno iz prirode, uz korištenje stare tehnologije. Pri tome velik dio njihova proizvodnog asortimana čine samonikle biljne vrste i njihove prerađevine.
Na konferenciji se predstavio i novi adrenalinski park Lički sokol iz Gračaca, vlasništvo OPG-a Budiša. Rad i ustrajnost ovih mladih ljudi zapravo je u začetku jer se ova obitelj uz pomoć povoljnih Mjera Vlade RH nastoji čvrsto etablirati u ovoj branši. Ove godine je planirana izgradnja dvaju čvrstih objekata namijenjenih posjetiteljima, a prijašnjih godina su posadili 280 sadnica drena, najveću plantažu ove vrste u Lici.
Konferenciju je pratilo gotovo 70 sudionika koji su na samom kraju konferencije postavljali pitanja te iznijeli svoje komentare, probleme, mišljenja i uglavnom – pohvale! Konferencija je završena zaključkom da su upravo izazovi i teški trenuci ponekad ključni za napredak i razvoj poslovanja jer potiču kreativnost, otvaraju nove kutove gledanja te nam daju neku novu snagu. Također je zaključeno kako su konferencije ovog tipa iznimno bitne jer se ovakvim načinom komunikacije i predstavljanja postiže još učinkovitija sinergija nositelja turističkih ponuda te kvalitetniji razvoj lokalne zajednice općenito. Dakle, upravo onog smjera kakav Lici treba.