Iskorak

Godina je izvrsno počela: Odlični rezultati zimske sezone u NP Plitvička jezera

Marin Smolčić

U prvih 45 dana ove godine broj posjetitelja povećan je za 5 posto u odnosu na prošlu godinu, a broj noćenja za 6 posto i za čak 12 posto više u odnosu na rekordnu 2019. godinu



Unatrag nekoliko godina NP Plitvička jezera je težište svojega razvoja stavio na niz preduvjeta i projekata koji su unatoč nepovoljnim okolnostima poput COVID-19 i rata u Ukrajini polučili izvrsne rezultate.


Nakon iznimno uspješne poslovne 2022. godine ova ustanova bilježi odlične rezultate već na samom početku 2023. godine.


U prvih 45 dana ove godine broj posjetitelja povećan je za 5 posto u odnosu na prošlu godinu, a broj noćenja za 6 posto i za čak 12 posto više u odnosu na rekordnu 2019. godinu.




Ovakav iskorak posebno je bitan jer je rezultatima u zimskim mjesecima kad su turistička kretanja posvuda smanjena.



Tek se ovih dana nakon trogodišnje stanke počelo buditi tržište Istoka, najviše iz Južne Koreje, odakle su gosti prijašnjih sezona zimi često posjećivali Plitvička jezera i značajno popunjavali tamošnje kapacitete.


Kroz projekt Gastro-akademije Nacionalnog parka posebno je obogaćena gastronomska ponuda sa znatno većim udjelom lokalnih namirnica u Parku.


Sve delicije su pripremljene na tradicijski način i uz korištenje ekološki uzgojenih i proizvedenih namirnica.


Na ovaj način je gastronomska ponuda ostvarila rekordne rezultate s povećanim prometom od 23 posto u odnosu na 2022. godinu te čak 51 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu.



Nacionalni park Plitvička jezera godinama je nositelj razvoja lokalne gastronomske ponude i na taj način podržava lokalne proizvođače hrane, pića i suvenira te je predvodnik održivog razvoja Like. Potvrdio nam je to ravnatelj ove ustanove Tomislav Kovačević.


– Svjesni smo činjenice da bez razvoja domaće proizvodnje ne možemo očekivati opstanak i razvoj ličkoga kraja. Samo s lokalnim proizvođačima koji obogaćuju našu ponudu možemo razvijati naša sela i OPG-ove, a time i pridonijeti demografskom, ali i gospodarskom razvoju cijele destinacije.


Lika se posljednjih godina profilira u brendiranu destinaciju zaštićenih područja i gastro-destinaciju, pri čemu svakako vodimo računa o održivom napretku.


Svaki turistički razvoj želimo promatrati s oprezom da se ne dogodi stihijski ulazak destinacije u „turističku monokulturu“ te da nam na stolu ne bude uvozna hrana.


Također, u razvoju trebaju sudjelovati svi čimbenici, a pod posebnim povećalom treba biti arhitektura jer tu se greške ne mogu brzo ispraviti, rekao nam je ravnatelj Nacionalnog parka Plitvička jezera Tomislav Kovačević.



Ranijih godina znalo se događati da se po sustavu javne nabave u ovoj destinaciji nađu namirnice proizvedene daleko od Like, čak i meso iz Mađarske, što je u mnogome onemogućavalo nastojanja da se Nacionalni park Plitvička jezera etablira kao vrhunska gastro-destinacija.


Danas NP Plitvička jezera sudjeluje na svim velikim i značajnim svjetskim sajmovima u predsezoni kako bi predstavio svoju ukupnu ponudu i gdje se već sada mogu vidjeti izvrsne najave za posjet Hrvatskoj i Parku ove godine, a već počinju i ugovaranja za turističku 2024. godinu.


U suvenirnicama ove ustanove prije 10-ak i više godina moglo se u ponudi naći doslovno „sve i svašta“.


Od originala do situacija koje prelaze granicu dobrog ukusa i prelaze u grotesku. Kako inače definirati situaciju kada se u najljepšem hrvatskom nacionalnom parku u srcu Like nude gipsane figurice kobri proizvedenih u Kini, s ličkom kapom na glavi!?!


Odličan početak godine u Nacionalnom parku Plitvička jezera kao i najave za sezonu pokazuju da je ovaj nacionalni park neprikosnovena turistička destinacija u Hrvatskoj te da njegova nevjerojatna ljepota i brojne atrakcije i atributi stalno privlače posjetitelje iz cijelog svijeta.


Uz sve ove dobre rezultate na prvome mjestu svakako je ekologija i visoki stupanj zaštite ukupnog fenomena Plitvička jezera, što je zapravo temelj priče o uspješnosti ovog nacionalnog parka.