PROBIJENI SVI ROKOVI

Gradnja oborinske i sanitarne odvodnje u Senju kasni već 15 mjeseci. Provjerili smo gdje je “zapelo”

Dorotea Prpić

Foto Dorotea Prpić

Foto Dorotea Prpić

Iako je počela još u rujnu 2019., izgradnja kanalizacije u Ulici D. T. Gavrana i priključnim ulicama još uvijek nije završena. Razloga je više, no čini se da je glavni taj što investicija obuhvaća tri građevine infrastrukturne namjene čiji međusobni projekti nisu usklađeni.



SENJ – Izgradnja sanitarne i oborinske kanalizacije u Ulici Damira Tomljanovića Gavrana u Senju s priključnim ulicama još uvijek nije završena. Otpočela u rujnu 2019. i prvi rok izgradnje bio je godinu dana od početka radova, a nakon toga rok je produživan nekoliko puta te je do danas ukupno produžen za godinu i tri mjeseca. Prema posljednjim najavama radovi su trebali biti zgotovljeni do konca 2021., ali je očito da je i taj rok premašen.


Osim izgradnje sanitarne i oborinske kanalizacije u Ulici Damira Tomljanovića Gavrana, investicija obuhvaća i uređenje kolničke konstrukcije, vodovodne mreže, izgradnju nogostupa i javne rasvjete, a ovim radovima dijelom su obuhvaćene i priključne ulice Ivana Lenkovića, Nikole Jurišića, Petra Kružića i Kozjak. Investicija se financira iz nekoliko izvora, saznajemo u senjskom Vodovodu i odvodnji koji je investitor fekalne i vodovodne instalacije u iznosu od 3.150.150 kuna, s time da velik dio tog iznosa plaćaju Hrvatske vode.


Grad Senj je investitor u iznosu od 3.648.217 kuna iz čega se financira javna rasvjeta, oborinska odvodnja, spojne ulice i elektrotehnička komunikacijska infrastruktura, a Županijska uprava za ceste s 2.261.555 kuna financira rekonstrukciju županijske ulice i dio elektrotehničke komunikacije.


Padovi, lomovi i slalomi




Premda se radi o kapitalnoj investiciji koja će dugoročno kvalitetno riješiti pitanje osnovne infrastrukture u ovom dijelu Grada Senja, za stanovnike najvećeg senjskog naselja Mundarićevac gdje se investicija odvija, radovi traju predugo. Oni su sve vrijeme izgradnje otežano prometovali bilo pješice ili autom, a bilo je i nekoliko padova pješaka pri čemu su neki prošli s lakšim ozljedama, ali neki i s prijelomima.


GP Mikić bez komentara

Iz tvrtke GP Mikić nisu željeli komentirati rokove za ovu investiciju i njen zastoj, i to uglavnom radi održavanja dobrih odnosa s investitorima, a ističu i činjenicu da im je svaki produžetak roka izgradnje od strane investitora bio odobren, što znači i da je opravdan.

Premda je uoči turističke sezone na kolnik postavljen prvi sloj asfalta, svi šahtovi na njemu ostali su previsoko pa se vozi krivudavo kako bi se šahtovi zaobišli, ali se baš svi ne mogu izbjeći pa se do grada dođe uz znatno poskakivanje i auta i putnika u njemu. Bolje i to nego vožnja daleko dužim putem ne-uvjetnim uličicama kojima se je prometovalo neko vrijeme, kažu vozači. A na povišene šahtove pješaci i dalje zapinju.


Kako saznajemo od Snježe Tomljanović, direktorice tvrtke Vodovod i odvodnja koja vodi investiciju, razloga zašto ona nije zgotovljena u ugovorenim rokovima je nekoliko. Jedan od njih je što investicija obuhvaća tri građevine infrastrukturne namjene čiji međusobni projekti nisu usklađeni, a radi se o cesti s više ogranaka.


Niz otegotnih okolnosti


»Uz to, usprkos zahtjevima izvođača za promjene projektnih rješenja, oni su odbijeni od strane projektanta. Tu je i nedovoljan angažman izvođača, složenost projekta u naselju, nepotpunost projekta kada su u pitanju priključci i tehnička rješenja, a neusklađenost projekata prisutna je i kod slivnika za oborinske vode u dva različita projekta koji međusobno ne odgovaraju. Bilo je i učestalih prigovora stanara glede postavljanja rubnjaka, pitanja vlasništva, oštećenja već postavljenih rubnjaka, pa i prijava i blokada cesta ljudi nezadovoljnih rješenjem ispred svoje kuće.


Trebalo je i tehnologiju izvođenja uklopiti u već postojeće instalacije, a primjerice radovi su sedam mjeseci bili u zastoju zbog turističke sezone, radi ishodovanja dodatnih dozvola, korone i vremenskih uvjeta, a na isporuku Ductil fazonskih komada od 40 bara, koje je Izvođač radova kasno naručio, čekalo se je četiri mjeseca«, navodi direktorica Tomljanović i dodaje da će zbog neusklađenosti projekta s terenom biti i znatnih vantroškovničkih radova, a koliki su oni, znat će se nakon potpunog dovršetka investicije.


Do završetka investicije preostalo je urediti nogostupe, postaviti stupove javne rasvjete, rekonstruirati zid u Ulici D. T. Gavrana, dovršiti kućne priključke i postaviti završni sloj asfalta. Sasvim je izvjesno da se sve to neće zgotoviti u par dana, a čak i da sve to bude promptno odrađeno, činjenica je da će završni sloj asfalta morati pričekati toplije dane.


Kako svaka priča ima dvije strane, iz ove se dade zaključiti kako kod ovakvih velikih investicija treba puno bolja suradnja i koordinacija projektanta, investitora i izvođača radova. Da je toga bilo ova bi investicija odavno bila zgotovljena.