Iznimno uspješan period

Turističke brojke srušile rekorde i u Gorskom kotaru. Gorani shvatili što bi im mogao biti glavni adut u idućim godinama

Marinko Krmpotić

Ljepota šetnje goranskom šumom / Foto M. JURINA

Ljepota šetnje goranskom šumom / Foto M. JURINA

U jedanaest mjeseci ove godine zabilježeno je više od 16 posto noćenja i gotovo 10 posto više dolazaka u odnosu na rekordnu 2019. godinu



DELNICE – Odlični rezultati vezani uz broj dolazaka i noćenja turista na goransko područje nastavljeni su i u pretposljednjem mjesecu ove 2022. godine. Naravno, raditi poredbe u broju dolazaka i noćenja sa »susjedima« s Kvarnera baš i nema previše smisla jer Gorski kotar zbog slabašnog broja smještajnih kapaciteta i dalje ostaje na nekih 1 do 2 posto ukupnog turističkog prometa Primorsko-goranske županije.


No, ono što raduje je da brojke rastu, a to znači da je interes za dolazak i boravak na goranskim prostorima sve izraženiji. Svjedoče o tome i podaci TZ-a Gorskog kotara po kojima je u jedanaest mjeseci ove godine zabilježeno više od 16 posto noćenja i gotovo 10 posto više dolazaka u odnosu na rekordnu 2019. godinu, a sam mjesec studeni donio je, u poredbi s do sada rekordnom 2019. godinom, 14 posto više noćenja i gotovo 19 posto više dolazaka u odnosu na spomenutu 2019. godinu.


Uspješan ljetni period


Petar Hrg, direktor TZ-a Gorskog kotara, posebno je zadovoljan činjenicom da posjetitelji produžuju svoj boravak na goranskom području.




– Iznimno uspješan ljetni period nastavljen je i u ovim zimskim mjesecima, a logično je da smo vrlo optimistični jer rezervacije za zimski period, što uključuje adventsko i novogodišnje vrijeme, kao i zimske školske praznike, i dalje premašuju očekivanja. Zaista se traži krevet više, što dokazuje da su posjetitelji potvrdili kako je Gorski kotar prepoznat kao destinacija za neodoljiv i nezaboravan zimski odmor. Na to po brojkama lako uočljivo zanimanje svakako treba dodati i sve uočljivije zanimanje ulagača, što se direktno reflektira i na intenziviranje tržišta nekretnina. Jasna je potreba ulaganja u zimske sadržaje, od sanjkanja do skijanja, kao i u smještajne kapacitete viših kategorija, koja se ne smije propustiti, istaknuo je Petar Hrg, direktor, naglasivši kako izvrsni rezultati daju dodatan vjetar u leđa i lokalnim turističkim dionicima i široj zajednici jer su se značajno obogatili sadržaji u destinaciji, a to se očituje i u bogatim programima tijekom adventa i proslave Nove godine.


Delnice / Foto S. HORAČEK


Pomaci na svim poljima


Govoreći o planovima za 2023. godinu Hrg najprije ističe kako su u svega dvije godine djelovanja jedinstvene Turističke zajednice Gorskog kotara vidljivi pomaci na svim poljima, posebno u pozicioniranju destinacije.


– Osvježen i osnažen brend destinacije, novi portal i aplikacija, iskorak u promociji prema emitivnim tržištima, hike projekt označavanja pješačko-planinarskih staza, tematska godišnja kampanja »Što je danas luksuz?« – sve to samo je fragment realiziranih aktivnosti u ovoj godini. Planovi za predstojeću 2023. godinu su u finalnoj fazi izrade, a naglasak će, između ostaloga, biti na jačanju destinacije kroz sve turističko-informativne centre u destinaciji, pozicioniranju ključnih događanja, kao i malih proizvođača.


Posebnu pažnju u predstojećoj godini posvetit ćemo gastronomiji i daljnjem razvoju Gastroventure a la Gorski kotar inicijative, koju smo pokrenuli s lokalnim ugostiteljima kako bismo prezentirali tipičnu goransku kuhinju i njezine autohtone vrijednosti. Cilj nam je istaknuti domaće namirnice i dodatno osnažiti tradicijski izričaj i u modernom ruhu – rekao je Petar Hrg.