Gradonačelnik Vrbovskog

Mufić napao Komadinu i službenike mu: Problem rada u Županiji je što ne postoji kvalteta u struci

Marinko Krmpotić

Dražen Mufić / Foto Marinko Krmpotić

Dražen Mufić / Foto Marinko Krmpotić

Jedini imamo svoje autobuse, a Županija to nije prepoznala, poručuje Dražen Mufić



Tema sufinanciranja autobusnog prijevoza na području lokalnih samouprava PGŽ-a još će, čini se, dugo biti u središu pažnje mnogih, a razloga za nezadovoljstvo u općinama i gradovima je puno, smatra gradonačelnik Vrbovskog Dražen Mufić koji govoreći o stanju na području ovog goranskog grada kaže:


– Primorsko-goranska županija je još 2018. godine trebala stvoriti adekvatnu mrežu autobusnih linija, ali su umjesto onoga što su trebali raditi, radili sve suprotno, a da sve skupa bude još gore, oni su prošle godine prestali isplaćivati i one subvencije koje su do tada isplaćivali.


Sada su napravili opet neki novi smiješan raspored sredstava po kojem, primjerice, Vrbovsko godišnje kao subvenciju treba dobiti 533.934 kune, a Čabar primjerice 621.000 kuna.




Ja neću sada govoriti o tome koliko su odnosi među planiranim izdvajanjima nelogični, već ću se koncentrirati na ta nama namijenjena sredstva za koja je izuzetno lako dokazati da su nedostatna i da predstavljaju još jednu županijsku prevaru ili potpuno neznanje i nepoznavanje situacije. Što je od toga gore – prosudite sami.


Imamo svoje autobuse


Dakle, ono po čemu je Vrbovsko u ovom slučaju sufinanciranja bitno različito od svih ostalih goranskih i ostalih županijskih samouprava je činjenica da smo mi – kad su se javili prvi problemi s odustajanjima autoprijevoznika kojima rad na autobusnim linijama našeg područja nije bio isplativ – reagirali.


Učinili smo to na taj način da smo kupili tri autobusa, stvorili dvije autobusne linije, školovali šofere kojima osiguravamo plaću te, naravno, brinemo o održavanju voznog parka i svakodnevnom prijevozu na tim linijama.


To, zna se, košta i mi godišnje iz proračuna za to izdvajamo 180.000 kuna, a isto toliko isplaćujemo našem komunalnom poduzeću koje o tim autobusima brine i koje baš zbog tih linija godišnje bilježi toliki gubitak.


Dakle, mi godišnje za prometovanje tri autobusa na dvije linije – jednu prema Karlovcu i drugu po goranskim mjestima – plaćamo minimalno oko 360.000 kuna.


E, sad. Da sufinanciranje koje sada najavljuje PGŽ ide na naš račun, onda bi to bilo smisleno jer bismo njime pokrili naš trošak te dodatno unaprijedili uslugu prijevoza. Ali ne.


Taj novac ne ide Gradu Vrbovskom, već autoprijevozniku Arriva koji bi te novce trebao iskoristiti za prijevoz na području Grada Vrbovsko! Nemam ništa protiv što se na ovaj način pomaže Arrivi, ali gdje smo tu mi? Ako se njima za održavanje linija toliko pomaže, zašto se isto ne čini i prema nama?


Vrbovsko je, baš zbog toga što smo stvorili mrežu autobusnog prijevoza i imamo dvije linije koje održavamo, trebalo biti drukčije tretirano.


Naravno, s obzirom na višegodišnji odnos Županije prema nama, to se nije dogodilo, a mi sada razmišljamo o tome da sva naša tri autobusa, uposlene ljude i dvije postojeće linije – predamo Arrivi.


Zakinuti smo kao samouprava


Još ćemo im sufinanciranje iz gradskog proračuna podići za tri puta i godišnje im umjesto 31.000 kuna davati 90.000 kuna. I neka oni rade ono što smo mi do sada radili. I još uvijek će biti na dobitku jer će uz one županijske 533.394 kune imati više od 620.000 kuna i time će održavati ove linije.


Ako to netko neće, onda tu nešto nije u redu, a iz cijelog se ovog primjera jasno vidi koliko smo mi kao lokalna samouprava zakinuti i koliko smo u neravnopravnom položaju prema drugima i to isključivo voljom i željom Županije koja iz primjera u primjer iskazuje čas svoju potpunu nesposobnost na gotovo svim područjima djelovanja, čas zlu namjeru da nam oteža rad i donese ne napredak, već krizu i probleme.


Oni sada daju novce da smire situaciju, odnosno da malo umanje greške koje su učinili prošle godine kad su u doba korone ukinuli ono što su do tada davali želeći, valjda, uništiti sustav prijevoza jer bi im to umanjilo troškove vezane uz taj dio njihovih zakonskih obveza.


Na toj razini je i ovaj potez jer su oni, da su napravili što su trebali, mogli dobiti znatna EU sredstva koje bi potom prosljeđivali lokalnim samoupravama. Navodno je PGŽ trebao dobiti više od 30 milijuna kuna. Dakle, svi smo, i mi kao lokalne samouprave i Arriva trebali i morali dobiti daleko, daleko više.


Ali nismo, jer u Županiji sjede neposobni diletanti i tzv. »stručnjaci« koji cijelu Županije – ne samo Gorski kotar – vode u siromaštvo i probleme – poslovično je oštar Dražen Mufić, gradonačelnik Vrbovskog.


Nema stručnosti


– Problem rada u Županiji je što ne postoji kvalteta u struci. Ured za graditeljstvo, posao s otpadom, prijevoz… Oni koji brinu o tim područjima rada rade u, ja bih to nazvao, filijalama SDP-a.


To su ljudi koji nemaju stručnosti, nego su partijski kadar koji i ne zna raditi, već je tu zato što je član partije i tu je došao ne zbog kvalitete i znanja, već poslušnosti i netalasanja – smatra gradonačelnik Mufić.


Mi moramo dobiti više


– Odukom Županije Arriva će »ubrati« 2,5 milijuna kuna, a kako će raditi na toj »mreži« tek ćemo vidjeti. Primjerice, za Ravnu Goru namijenjeno je 126.000 kuna, Fužine 178.000 kuna, Vinodolsku Općinu 365.000 kuna, Delnice 340.000 kuna, Skrad 101.000 kuna…


Mi kao Grad Vrbovsko do sada smo Arrivi godišnje plaćali 31.650 kuna godišnje. Usporedi li se ta brojka s ovom koju će sada dobiti, ispada da će oni sada od Županije za Vrbovsko dobiti 533.384 kune, odnosno 15 puta više! Hoće li i njihova usluga biti toliko bolja?


Da nam Arriva pusti sav taj novac, onda mi i dalje ne bismo bili u položaju kao ostali jer mi, za razliku od svih ostalih, imamo autobuse, vozače i dvije postojeće linije.


Dakle, mi moramo dobiti više jer imamo cijeli sustav na koji sada Arriva dolazi. To u Županiji ili ne razumiju, ili ne žele razumjeti – rekao je gradonačelnik Dražen Mufić.