POREMEĆEN PROMET

Gorani osuđeni na snalaženje: Zbog pandemije smanjen broj autobusnih linija

Marinko Krmpotić

Foto Marinko Krmpotić

Foto Marinko Krmpotić

Ostala je samo jedna normalna linija za Rijeku s polaskom iz Delnica u 6.40 i povratkom u 15.30 sati pa oni koji npr. idu k liječniku, u Rijeku stižu oko 7.20 i tu moraju provesti osam sati. Ukinut je i radnički bus te neke vikend-linije



DELNICE – Negativne posljedice pandemije koronavirusa iz dana u dan su sve uočljivije, a jedna od njih je i bitna promjena u prometovanju autobusnih linija, kako u gradu, tako i u prigradu, odnosno mjestima vezanim uz Rijeku. Ova se tvrdnja odnosi i na područje Gorskog kotara, ponajprije Delnice i Fužina, koje su do korone imale solidne veze s Rijekom (pa i Zagrebom), a sada je sve to, odlukom poduzeća koja se bave prijevozom, svedeno na minimim minimuma. Jedan od naših čitatelja (podaci poznati redakciji) koji godinama na posao iz Delnica putuje u Rijeku, prenio nam je sliku trenutačnog stanja:


Problematični vikendi


»Od 1. lipnja ukinute su neke autobusne linije od Delnica do Rijeke i u obrnutom smjeru. Trenutačno postoji samo jedna normalna linija na tom pravcu s polaskom iz Delnica u 6.40 i povratkom u 15.30 sati. Putnici koji putuju ovom jedinom jutarnjom autobusnom linijom, primjerice na liječnički pregled, u Rijeku stižu oko 7.20 sati, a nazad kući mogu krenuti tek nakon osam sati boravka u Rijeci, jer prvi autobus za Delnice polazi tek u 15.30 sati. Nažalost, ukinut je radnički bus s polaskom u 5.40 i povratkom u 14 sati, pa se brojni putnici moraju snalaziti ili osobnim autom, ili vlakom, kako bi na vrijeme stigli u Rijeku na posao.


Bit će još i gore!

Nažalost, smatra naš čitatelj, stanje će uskoro najvjerojatnije biti još gore: »Sukladno posebnim mjerama zaštite od koronavirusa, Arriva najavljuje strože mjere s posebnim rasporedom i manjim brojem putnika. Maksimalno će to biti 20-22 putnika, a trenutno svakodnevno putuje od 32 do 37 putnika. Dakle, pitanje je, čak i kad prihvatite ove cijene, hoćete li naći mjesta u autobusu! Naravno, Arriva nije zainteresirana za dodatni bus niti dodatne linije«, rekao je naš čitatelj.



U velikom su problemu i oni koji rade subotom jer tijekom vikenda nema te radničke autobusne linije. Prvi autobus vikendom za Rijeku prometuje u 9.25 sati (s polaskom iz Zagreba), a prvi poslijepodnevni povratak iz Rijeke je u 17 sati. Navedenim postupkom Gorski kotar je sve više izoliran, a goranske linije vjerojatno uz sve subvencije stvaraju prijevozniku gubitke. Najbolje da nestanemo, potiče se daljnje iseljavanje stanovništva, pa će tako nestati i problem, jer za obećanja više nema mjesta do sljedećih svibanjskih lokalnih izbora«, gorko primjećuje naš čitatelj koji pažnju skreće i na cijene voznih karata.


Skuplje opcije


»Ukinute su i tzv. kuponske radničke karte, koje su se u povlaštenim paketima od 10, 20 i 40 kupona prodavale uz obavezu iskorištenja u roku 45 kalendarskih dana. Karta za 20 vožnji stajala je 896 kn, ali sada su uvedene samo mjesečne karte koje su u odnosu na prethodnih 40 kuponskih karata neopravdano skuplje punih 100 kuna.


Osim toga, ne postoji mogućnost kupnje karte za pola mjeseca ako se, primjerice, putuje manji broj dana jer se koristi godišnji odmor ili bolovanje. Arriva se pravda da se sada možemo neograničeno voziti čitav mjesec, umjesto dosadašnjih 20 dana«, govori naš čitatelj, naglašavajući kako bi na trenutačno stanje trebali reagirati i čelnici goranskih lokalnih samouprava. Neki od njih to su i učinili te nastojali stupiti u kontakt s Arrivom, ali, primjerice, u Općini Fužine ni šest dana nakon upita mailom nije stigao ama baš nikakav odgovor.


Raditi u Rijeci postaje sve teže

Na pitanje koja je alternativa, naš čitatelj kaže: »Vlak za Rijeku kreće u 5.19 sati, karta u jednom smjeru je 42,70 kn, odnosno povratna 68,30, a povratak je u 15.23 sati. Ako čovjek radi od šest, vjerojatno ne stiže na posao. Ako radi do tri, vjerojatno ne stiže na vlak! Druga mogućnost je osobni automobil, najbolje s 3-4 suputnika/supatnika kako bi troškovi bili manji. No, i tu se postavlja vječito pitanje parkiranja u Rijeci. Ukratko, stanje je jako teško i raditi u Rijeci postaje sve teže«, ističe naš čitatelj, jedan od brojnih Gorana koji rade u Rijeci.

Ponukani time, čelnici goranskih općina i gradova na sjednici Koordinacije održanoj ovog tjedna u Fužinama donijeli su odluku o tome da će zatražiti službenu reakciju spomenutog prijevoznika, ali i pokušati naći rješenje kroz subvenciju određenih linija uz pomoć države, možda čak i vidjeti mogućnost traženja novog prijevoznika koji bi možda našao interes u otvaranju autobusne linije koja bi goranska mjesta vezala s Rijekom. Naravno, na adresu Arrive poslali smo mail s upitom vezanim uz ovu temu i njihovo viđenje stanja objavit ćemo čim nam stigne odgovor.