Veliki potencijal

Delnički gradonačelnik vjeruje u šanse koje nosi turizam: ‘Pripreme sportaša i aktivan odmor su temelj razvoja’

Marinko Krmpotić

Delnice / Foto M. KRMPOTIĆ

Delnice / Foto M. KRMPOTIĆ

Delnička adventska bajka izrasla je u prepoznatljivu manifestaciju koja je već turistički brand Delnica, pa i Gorskog kotara te vjerujem da će moj nasljednik ili nasljednica nastaviti s brigom o daljnjem razvoju te priredbe, kaže delnički gradonačelnik



DELNICE – Jedno od područja na kojem su tijekom dva gradonačelnička mandata Ivice Kneževića ostvarene uočljive promjene svakako je turizam. U trenutku kad je Ivica Knežević preuzeo čelno mjesto Grada Delnica, u TZG-u Delnice bile su zaposlene tri djelatnice što je, s obzirom na ostvarene rezultate u broju noćenja i dolazaka, većina smatrala prevelikim brojem. Nepunih osam godina kasnije Delnice su, kroz rad svega jednog zaposlenog u nekadašnjem TZG-u Delnice, došle do situacije da su po broju noćenja i dolazaka gostiju u 2020. godini bile bolje od do tada nedostižnih Fužina! Uz to, stvoren je kroz manifestaciju Delnička adventska bajka originalan delnički turistički brend koji privlači desetke tisuća posjetitelja. Očigledno, iskorak je napravljen i stvari su bitno drukčije u odnosu na 2013. godinu, slaže se delnički gradonačelnik i dodaje:


Neupitan potencijal


– Očigledno je da smo kroz proteklih osam godina pokazali da delničko područje ima itekakvih turističkih potencijala, a dokaz tome je i činjenica da smo u vrlo ozbiljnim razgovorima s potencijalnim mađarskim ulagačima koji na lokaciji nekadašnje ambulante planiraju izgradnju hotela s četiri zvjezdice i 80 ležajeva. Financijska konstrukcija za taj projekt je gotova, završava se sva potrebna dokumentacija i ovih dana očekujemo dolazak i prezentaciju tog projekta koji će po mnogočemu biti svojevrsna kruna rada ostvarenog tijekom nekoliko posljednjih godina.


Do zanimanja za naše područje došlo je i stoga što smo realizirali niz aktivnosti koje su na Delnice skrenule pažnju. Najbitnija i najznačajnija od njih svakako je Delnička adventska bajka koja je izrasla u prepoznatljivu manifestaciju koja je već turistički brand Delnica, pa i Gorskog kotara. Vjerujem da će ta atraktivna priredba trajati i dalje te da će moj nasljednik ili nasljednica na mjestu gradonačelnika nastaviti s brigom o daljnjem razvoju te priredbe. Ne bi nikako bilo dobro da se upropasti nešto što je u proteklih osam godina u doba Adventa dovela u Delnice više od 100.000 posjetitelja omogućivši prihod viši od 10 milijuna kuna za ugostitelje, trgovine, iznajmljivače, hotelijere i sve koji se bave turizmom. Svim ovim pozitivnim kretanjima i uspjesima treba dodati i činjenicu da prvi put u povijesti Delnica, u samostalnoj Hrvatskoj, imamo Strategiju razvoja turizma utemeljenu na odrednicama Master plana razvoja turizma Gorskog kotara, govori Knežević, dodajući da to pak znači da su daljnji pravci razvoja i aktivnosti jasni, što je vrlo bitno u strateškom promišljanju razvoja turizma na području Grada Delnica.


Nerazumijevanje




– Pritom mislim da je više no jasno da sportsko-rekreacijski turizam svakako mora biti jedan od temelja daljnjeg razvoja. Pripreme sportaša i dolazak turista koji su skloni sportskim i rekreacijskim sadržajima jedan su od naših velikih potencijala. Tu se mora i puno više angažirati Goranski sportski centar koji, moram to reći, u posljednje vrijeme puno više preferira interese Platka no ovog područja. Ja i dalje ne podržavam ulaganje u zasnježenje Platka, jer smatram da to nema nikakvu ekonomsku opravdanost. Riječ je o troškovima koji se broje desecima milijuna kuna, a ta količina ulaganja nikad se neće vratiti jer bilo koji oblik zasnježenja ne može nadjačati jugo i kišu na Platku koji je preblizu mora. O tome sam direktno govorio u nekoliko navrata na županijskoj skupštini tvrdeći, a takav stav imam i danas, da će jednog dana taj ogroman financijski uteg povući GSC na dno jer dugoročno neće moći snositi te troškove.


S puno manja ulaganja u, primjerice, završetak projekta multifunkcionalne dvorane klizališta u Delnicama, dobili bismo puno više. Nažalost, za to nema razumijevanja. Umjesto ulaganja u zatvaranje te dvorane, što bi značilo da se led može znatno dulje koristiti, GSC i Županija ulagali su u dvije skijaške skakaonice, iako su i struka i najveći broj Delničana bili protiv toga. Nažalost, nisu nas slušali pa su skakaonice napravljene i na njih je utrošen milijun-dva kuna, a sada ih nitko ne koristi, govori delnički gradonačelnik koji pozdravlja promjene u sustavu turističkih zajednica, odnosno ukidanje postojećih te stvaranje jednog, zajedničkog TZ-a Gorskog kotara kroz koji zasigurno može doći do daljnjih turističkih iskoraka.


Ivica Knežžević, gradonačelnik Delnica


Ključan marketing


– Još od 2013. godine i početka svog mandata zalagao sam se za objedinjavanje turističkog sektora na goranskom području, odnosno ujedinjavanje svih turističkih zajednica te stvaranje zajedničkog master plana razvoja turizma. U početku te ideje nisu nailazile na jači odjek, ali vremenom je sve veći broj goranskih čelnika počeo razmišljati na taj način pa smo tako i došli do svih ovih odluka koje su dovele do osnivanja zajedničkog TZ-a Gorskog kotara te izdvajanja sasvim solidne količine državnih sredstva namijenjenih onome što nam najviše treba – jakom i kvalitetnom marketingu koji će skrenuti pažnju na Gorski kotar i privući puno veći broj posjetitelja. Drago mi je što je za prvog direktora tog zajedničkog TZ-a izabran Petar Hrg, stručnjak koji je do tog izbora radio baš u TZG-u Delnice te se i dokazao kroz niz pokazatelja, rekao je gradonačelnik Ivica Knežević.


Uskoro natječaj za voditelja TIC-a

TZG Delnice pretvoren je u Turistički informativni centar (TIC) Delnice koji će uskoro dobiti novog zaposlenika. Naime, Petar Hrg s tog je mjesta otišao na mjesto direktora zajedničkog TZ-a Gorskog kotara, a na mjesto voditelja TIC-a uskoro će doći novi zaposlenik.


– Ovih će dana biti raspisan natječaj. Želimo mladog i kvalitetnog stručnjaka koji će prvu godinu biti pripravnik, a potom preuzeti posao. Vjerujem da ćemo do kraja ovog mjeseca u TIC-u imati novog zaposlenika koji će imati odgovoran zadatak nastaviti kvalitetan rad svog prethodnika, rekao je gradonačelnik Knežević.

Važna uloga u PGŽ-ovom turističkom »kolaču«

– Na prepoznatljivosti i promociji Gorskog kotara mora puno više raditi i naš krovni, županijski TZ Kvarnera. HTZ je u posljednje vrijeme jako puno učinio pa smo iz njihovih sredstava dobili 720.000 kuna za prvu godinu rada.


Nadam se da će taj odnos slijediti i TZ Kvarnera, tim više što smo, primjerice, u siječnju na području Gorskog kotara ostvarili 25 posto od ukupnog broja dolazaka i noćenja na području Primorsko-goranske županije. Dakle, potencijala imamo, ali treba ulagati u promidžbu i omogućavati ljudima da za nas čuju, smatra Knežević.