Inicijativa

Delničani traže rampe na pruzi koja prolazi kroz grad: ‘Odgovor HŽ-a još nismo dobili’

Marinko Krmpotić



Delnički željeznički prijelazi morali bi imati bolju zaštitu za pješake i vozače, odnosno nužno je na njih postaviti rampe (brklje) koje bi povećale sigurnost sudionika u prometu koji prelaze željezničku prugu na lokacijama prema naselju Vučnik, odnosno nedaleko od delničkog Konzuma, smatra Marino Žagar, magistar prometa koji je u Rijeci taj smjer završio na Pomorskom fakultetu. Iako trenutačno ne radi u struci, Delnice su mu u srcu i volio bi da stanje s prometnom sigurnošću u gradu pod Petehovcem bude bolje.


Prometne lokacije


– Obje lokacije na kojima pruga prolazi kroz mjesto vrlo su prometne. Vučnik je dio Delnica gdje živi lijep broj ljudi, a prijelaz kod Konzuma u smjeru Petehovca nalazi se u dijelu gdje raste i razvija se poslovna zona i gdje se kreće sve veći broj ljudi i vozila. Prije četiri godine na prijelazu pruge prema naselju Vučnik imali smo dramatičnu nesreću u kojoj je automobil u potpunosti uništen u naletu vlaka, a mladi vozač čudom je preživio. Na prijelazu kod Konzuma bilo je i nekoliko smrtnih slučajeva, mada tu ne treba isključiti ni mogućnost suicida jer je riječ bila o štićenicima doma za starije osobe koji se nalazi u blizini. No, u svakom slučaju postojeća vizualna i zvučna signalizacija nije dovoljna i želi li se podići razina sigurnosti nužno je na tim lokacijama postaviti i rampe. Koliko je meni poznato, dosadašnje su gradske vlasti to pokušavale, ali niti jednoj nije uspjelo. Mislim da to pitanje sada treba iznova intenzivirati, tim više što su svi argumenti vezani uz sigurnosno odvijanje prometa itekako jaki, što su nam potvrdili i eminentni stručnjaci poput prof. Hrvoja Baričevića, koji se zaprepastio kad je čuo da na tako prometno frekventnim mjestima nema brklji na željezničkim prijelazima.


Mislim da je dobro što prije reagirati jer je bolje spriječiti nego liječiti. Pomalo je čudno da manja mjesta od Delnica, poput primjerice Brod Moravica, Moravica i Zlobina, imaju brklje, a Delnice nemaju. Zbog svega toga odlučio sam samostalno reagirati i poslat ću nadležnim institucijama, točnije Savjetu za sigurnost prometa na cestama, pismo kojim tražim reakciju i stručno mišljenje, a volio bih da se u rješenje ovog problema, koji ne zahtijeva puno sredstava, uključi i Grad Delnice, kao i svi drugi koji su uključeni u sigurnost cestovnog i željezničkog prometa, zaključio je Marino Žagar, mag. ing. traff.


Prevelika svota




Delnički gradonačelnik Igor Pleše upoznat je s ovim problemima i već je pokrenuo niz aktivnosti kako bi došlo do poboljšanja stanja.


– Na adresu Hrvatskih željeznica poslali smo dopis i tražimo reakciju. Odgovor još nije stigao, a iz usmenih neslužbenih razgovora saznali smo kako je postavljanje brklji (rampi) vrlo zahtjevan postupak koji traži ulaganje čak 150.000 eura, a broj prelazaka na tim lokacijama nije velik pa baš u HŽ-u nisu skloni tom rješenju. Nastavit ćemo tražiti odgovore jer problem postoji, a spomenuta svota, mada je sve to neslužbeno, čini mi se prevelikom, rekao je Pleše.


Problem i cesta prepuna rupa


Uz nepostojanje brklji dodatni problem na oba delnička željeznička prijelaza je vrlo oštećena i rupa prepuna cesta, govori magistar prometa Marino Žagar.


– I to se planiralo riješiti tijekom mandata protekle vlasti, ali nije realizirano. U proračunu za ovu godinu predviđena su sredstva za to i zaista se nadam da će taj posao biti i realiziran, rekao je Žagar.