Troškove je moguće pokriti iz EU fondova

Digitalizacija mikro i malih poduzeća – jednostavna i brza

Vladimir Mrvoš /NL native

Digitalizacija ne mora biti skup proces, samo je potrebno naći prava rješenja poput IT uredskih alata i aplikacije Parra za digitalizaciju poslovanja, koju besplatno svojim klijentima u knjigovodstvu nudi riječka Aestus Grupa.

Riječki poduzetnici Aestus Grupa organizirali su online događanje s temom „Koliko košta digitalizacija poduzetnika?“. Na panel raspravi svoja su iskustva podijelili Tomislav Car, osnivač tvrtke Infinum, Tatjana Skoko, direktorica Microsofta Hrvatska, Mirko Grošić, osnivač tvrtke Geotech te Aleksandra Ignatoski, voditeljica razvoja proizvoda Aestus Grupe. Za vrijeme panela, sudionici su pričali o iskustvu rasta i razvoja svojih kompanija u Hrvatskoj, potrebi i mogućnostima za digitalizaciju te koje su prednosti digitalizacije iskusili tijekom razvoja poslovanja. Također, gospođa Skoko je podijelila statističke podatke o stupnju digitalizacije malih i mikro poduzeća dok su predstavnici Aestus Grupe predstavili svoje rješenje za digitalizaciju poslovanja – Parra  aplikaciju, ali i mogućnosti financiranja koje pružaju fondovi Europske unije pomoću kojih je digitalizacija postala dostupna svima.


Kako koristiti Parru?


Postoji niz rješenja za digitalizaciju


U panel raspravi koju je moderirao suosnivač Aestus Grupe, Danko Žitinić, sudionici online eventa su imali priliku čuti zašto je Infinum, jedno od najuspješnijih hrvatskih IT poduzeća, odlučio ulagati u interne sustave i digitalizaciju.




– Ono što se nam dogodilo je to da smo shvatili koje procese želimo digitalizirati, automatizirati i pratiti kroz softver. Nismo našli alat koji nam to omogućava, a s obzirom da smo development firma razvili smo svoj proizvod – Productive. Odlučili smo ga komercijalizirati jer može poslužiti i drugima, a s druge strane ulaganje u njegov razvoj nam se drugačije ne bi isplatilo, kaže Tomislav Car iz tvrtke Infinum. Dalje kroz razgovor, postavljeno je pitanje o tome koliko su usluge IT konzultanata dostupne mikro i malim poduzećima u RH.


Tomislav Car, Infinum


– Softver kao proizvod postaje sve skuplji i složeniji. Tržište i plaće konstantno rastu tako da je to veliki problem za male poduzetnike koji bi htjeli imati alat prilagođen svom poslovanju, zaključio je Car.


Poduzetnici koji ulažu u digitalizaciju – otporniji su


Direktorica Microsofta Hrvatska, Tatjana Skoko, smatra kako su poduzeća koja su prepoznala važnost ulaganja u tehnologiju dočekala izazove spremnija i bila otpornija.


Tatjana Skoko, Microsoft


Istraživanja su pokazala da je prepoznata strateška važnost tehnologije kao jedna kritična komponenta u stvaranju inovativnosti i konkurentnosti, važnija od stvaranja troškovne učinkovitosti, naglašava Tatjana Skoko. Direktorica hrvatske podružnice IT diva spomenula je i kako se većina malih i srednje velikih poduzeća oslanja na rješenja u oblaku (engl. Cloud) te na taj način brzo i učinkovito osiguravaju efikasnost i inovativnost poslovanja. Skoko je zaključila da će se takve navike, koje donose novu vrijednost poslovanju, zadržati i u budućnosti te da su ovakve prilike dokazale nužnost digitalne transformacije poduzeća.


Microsoft je najcertificiraniji Cloud


Raspravljalo se i o razini sigurnosti podataka koji se čuvaju na lokalnom serveru u usporedbi s razinom sigurnosti podataka čuvanih u oblaku. Iako mnogi to ne čine, poduzetnici koji svoje podatke čuvaju u vlastitom aranžmanu, na svojim računalima ili unutar vlastitog prostora morali bi zadužiti zaposlenike za održavanje i sigurnost istih.


– Migracija na oblak poduzetniku pruža Microsoftovu zaštitu sveukupne digitalne infrastrukture uz visoku razinu transparentnosti za čiju sigurnost brine više od 3500 naših cybersecurty eksperata, objašnjava Skoko.


Upravo na takvom, sigurnom oblaku, podatke svojih klijenata drži i Aestus računovodstvo.


Klasično računovodstvo se bavi prošlošću, a poduzetnik budućnošću


Osnivač Geotecha, Mirko Grošić, klijent je Aestus računovodstva koji je od početka suradnje imao jedan uvjet – da se poslovne knjige vode u oblaku. Geotech se bavi projektiranjem, nadzorom i savjetovanjem u geotehničkom inženjerstvu, a u poslovanju koriste sve više digitalnih alata. Grošić je kroz razgovor izrazio kako mu je jedna od najbitnijih faktora u poslovanju mogućnost anticipiranja rezultata poslovanja u budućnosti.


Mirko Grošić, Geotech


– Sustav koji koristim u svojoj firmi treba biti spreman na promjene u budućnosti. Pregled poslovanja u oblaku omogućava upravo to – u bilo kojem trenutku mogu pristupiti bilo kojoj informaciji, od bilo kuda te na temelju njih procijeniti ono što slijedi, kaže Mirko Grošić.


Grošić je također istaknuo i važnost odnosa poduzetnika i računovodstvenog servisa, naglasivši kako za njega kvalitetno računovodstvo mora poduzetniku osigurati pregled aktivnosti poslovanja u prošlosti te prethodnih aktivnosti vezanih uz određene kupce i dobavljače.


Aestus razmišlja dugoročno i proaktivno




Mirko Grošić usporedio je i klasične računovodstvene servise s Aestus računovodstvom koje svojim klijentima omogućuje pristup informacijama bilo gdje i bilo kad, koristeći mobitel, tablet ili računalo.


– Aestus razmišlja proaktivnije. Imamo isti „mindset“. Sviđa mi se što gledamo u istom smjeru – u budućnost. Kao klijent klasičnog računovodstvenog servisa, kad bi se zapitao što će biti za pet godina, nisam mogao dobiti odgovor. Uvijek iste situacije – prikupljanje dokumenata, pa knjiženje, čekanje informacija i konstantne gužve, objašnjava Grošić.


EU fondovi za digitalizaciju poslovanja


Danko Žitinić, suosnivač Aestus Grupe, iznio je pregled mogućnosti za korištenje kreditnih i bespovratnih sredstava u sklopu fondova Europske unije u 2021. godini. Mikro, mali i srednji poduzetnici na taj način mogu financirati ulaganja u digitalizaciju poslovanja te nadoknaditi manjak raspoloživih novčanih sredstava.


– Prvi natječaj stiže već polovicom ove godine i odgovoran je za ulaganja u digitalni razvoj mikro, malih i srednjih poduzeća kao i u dostizanje zelenih ciljeva. Dodjeljivat će se od petsto tisuća do sedam i pol milijuna kuna po projektu poduzećima u prerađivačkoj industriji, objašnjava Danko Žitinić. Žitinić je istaknuo i da je iznimno bitno pripremiti se na vrijeme za natječaje, te je pozvao poduzetnike da se jave iskusnom Aestus Consulting timu.


Digitalizacija poslovanja bez dodatnih ulaganja


Aleksandra Ignatoski, voditeljica razvoja proizvoda u Aestus timu, predstavila je Parru – aplikaciju za praćenje poslovanja namijenjenu klijentima Aestus računovodstva.


Aleksandra Ignatoski, Aestus Grupa


– Računovodstvo već danas prikuplja ključne poslovne podatke, ali ih koristi primarno u svrhu zadovoljavanja poreznih propisa i zakona. Istovremeno u poduzećima sjedi netko i pokušava u Excelici popisati sve ono što knjigovodstvo već ima. Zato naša digitalizacija kreće u koraku prikupljanja podataka. Svi dokumenti se unose u sustav u digitalnom obliku – bilo da ste ih poslali putem Aestus kurira, pa ih mi obradimo ili ste ih već poslali u digitalnom obliku, pojašnjava Aleksandra Ignatoski.


Na mobilnom uređaju – Parra aplikacija


Osim klasičnih poslova koji se očekuju od računovodstva, poput predaje financijskih izvještaja, digitalno računovodstvo daje korisnicima mogućnost praćenja podataka u stvarnom vremenu, kroz Parra aplikaciju.


– Bio to iznos porezne obaveze, jesu li plaćeni računi, financijska projekcija za naredni period ili dokument koji je inače duboko u nekom registratoru – sve to sad poduzetnik s Parrom može vidjeti iz svog ureda, ili s mobitela na plaži, zaključuje Aleksandra Ignatoski.


Zajednički je zaključak panelista kako digitalizacija ne mora biti skup proces, samo je potrebno naći prava rješenja poput Microsoftovog skupa uredskih alata i aplikacije Parra za digitalizaciju poslovanja, koju besplatno svojim klijentima u knjigovodstvu nudi riječka grupa Aestus.


 


Aestus Grupa – 300 zadovoljnih klijenata

Aestus Grupa se bavi konzaltingom, računovodstvom i izradom rješenja koja čine  poslovanje bržim i točnijim kako interno, tako i za brojne klijente. Od osnutka 2015. godine, Aestus Grupa je stekla više od 300 zadovoljnih klijenata, a njen tim narastao je na 27 osoba. Kultura Aestus Grupe je njena najveća prednost. Integritet, transparentnost, inovativnost i snaga argumenata su njene ključne vrijednosti. Njeni članovi grade smislene odnose i neosporive rezultate kao pojedinci, kao tim i kao partneri svojim klijentima.