Intervenirala policija

Detalji noćne akcije u luci Mrtvaška: Balija došao ukloniti aute Ilovčana, evo kako je sve završilo

Bojan Purić

Foto Gordana Pavoković, Marko Gracin

Foto Gordana Pavoković, Marko Gracin

Oko 2 ujutro ravnatelj ŽLU Mali Lošinj stigao je s dva pauka i zaštitarima ukloniti aute prosvjednika. Mještani Ilovika brzo su reagirali...



Ponovo je u uvali Mrtvaška na jugu otoka Lošinja, slično kao i u studenom prošle godine došlo do povišenih tenzija i incidenta.


Županijska lučka uprava (ŽLU) Malog Lošinja, pod čiju nadležnost pripada Mrtvaška, ondje je isplanirala gradnju novog pristaništa, na području sadašnjeg mulića napravljenog još u doba austrijske uprave i u njegovoj neposrednoj blizini. Ovome se usprotivio Mjesni odbor Ilovika i dobar dio mještana tog otoka, pošto im je najprije rečeno da će za vrijeme radova, na dvije godine biti obustavljena dotadašnja brodska linija Ilovik – Mrtvaška.


S tim se Ilovčani nisu nikako složili, navodeći da se alternativnom linijom Ilovik – Mali Lošinj život na njihovom otoku vraća unatrag, a da su linijom Ilovik – Mrtvaška znatno poboljšani uvjeti života što je rezultiralo povećanjem broja obitelji s djecom.


Noćni desant




U noći s utorka na srijedu, oko 2 sata, u Mrtvašku su došla dva pauk-vozila te ravnatelj ŽLU Filip Balija u pratnji zaštitarske službe, nakanivši ukloniti automobile mještana Ilovika parkirane u području gradilišta.


Doznavši za njihov dolazak, brzo je do mjesta događaja plovilima stigla skupina Ilovčana, koji su svojim parkiranim automobilima i vlastitim tijelima onemogućili Balijin naum.


Ladislav Radoslović, koji otpočetka ovog spora nastupa uime Mjesnog odbora Ilovika, kaže da ova pauk-vozila nemaju koncesiju za rad na tom području, odnosno da bi za njihov rad najprije koncesiju trebalo dati predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, dakle Gradsko vijeće Malog Lošinja.


»I kada ima koncesiju, ne može vozač određivati koje vozilo će dići, već to može jedino policija ili komunalni redar. Ovo je bilo kao da ja kupim kamion i počnem dizati aute po Zagrebu«, kaže Radoslović, najavljujući kaznenu prijavu protiv ravnatelja Balije.


– Iz Županije se navodi laž da je izvršena promjena projekta i zatražena građevinska dozvola, tvrdi Radoslović, član Vijeća Mjesnog odbora, po struci odvjetnik.


Svoje očitovanje dao nam je pisanim putem i Filip Balija, kazavši da je u dva navrata pozvao Ilovčane da presele svoja vozila iz područja gradilišta na obližnje parkiralište, a kako su se oni na to oglušili, angažirao je pauk-službu da premjesti automobile.


– Blokirali su drugim vozilima i tijelima pristup gradilištu, a još uz to blokirali naša vozila i pauk s obje strane prometnice, blokiravši nas nasred prometnice, kaže Balija, ocijenivši to »već oprobanom metodom organiziranog otpora i pokušaja da sebe prikažu žrtvom premda su dobili sva jamstva i sve je učinjeno da im sve vrijeme trajanja radova bude omogućena komunikacija preko Mrtvaške«.


Svi su taoci


Balija je prozvao Ilovčane da im je »u fokusu jedino brod ‘Tim G’ u vlasništvu lokalnih mještana povezanih s predstavnicima Mjesnog odbora, pa je očito da iza otpora stoje isključivo privatni interesi pojedinaca kojima odgovara postojeće stanje«.


Ponašanje Ilovčana ocijenio je »agresivnim, nasilnim i neprikladnim« i takvim da »drže za taoce sve žitelje Lošinja i arhipelaga te budućnost razvoja prvenstveno njihove djece i mogućnosti školovanja i napretka«.


MUP je izvijestio su da su u Mrtvaškoj priveli dvojicu građana, protiv kojih su podnijeli optužne prijedloge zbog prekršaja protiv javnog reda i mira, a potom im izrekli mjeru zabrane »približavanja Mrtvaškoj i odgovornoj osobi nadležne lučke uprave« na rok od osam dana s prijedlogom za produženje zabrane do nadležnog suda.


Izvijestio je MUP i da je izdao prekršajne naloge građanima koji nisu sa sobom imali osobnu iskaznicu ili je nisu dali policiji na uvid.