Auto-moto priredba

BUZETSKI DANI: 40. rođendan oktanske priredbe koju stvara moć zajedništva

Edi Prodan

snimio Edi Prodan

snimio Edi Prodan

Iako bi to bio lijepi rođendanski dar, zbog današnjih vremenskih prilika teško da će rekord biti nadmašen. Kao što je nemoguće nadmašiti i godine u kojima se uz buzetsku stazu okupljalo i po 15-ak tisuća gledatelja.



Ona je preživjela silne ekonomske krize, raspade i rađanje država, preživjela je i u ratu, uspijevala je u miru ali miru ispunjenom siromaštvom, preživjela je čak, što je uistinu malo kome uspjelo planetarno raširenu bolest, pandemiju koronavirusa. Uvijek slavljena, brzinom i zaraznim mirisom oktana opijena dočekala je danas i svoj 40. rođendan. I ako ste pomislili da je pobrojeno nemoguće, razuvjerit ćemo vas jer riječ je o međunarodnoj brdskoj automobilističkoj utrci Buzetski dani koji su svoje prvo izdanje doživjeli davne 1982. godine. I ove je godine, kao i svih proteklih godina, organizator Auto klub Buzet, a na startu se pojavilo, u raznim konkurencijama i statusima nevjerojatnih 240 sudionika iz 13 država.


Samu utrku su otvorili Davorin Štetner, čelni čovjek HAKS-a i Damir Kajin, gradonačelnik Buzeta. Ùčinili su to vrlo emotivnim govorima. Stetner se primjerice u vrijeme prve utrke nije ni rodio tako da je izrazio istinsko divljenje organizatorima na ustrajnost, dok je Kajin stigao na prvu utrku direktno s odsluženja vojnog roka, da bi kasnije uvijek držao svoje mjesto u gledalištu.


Foto galerija: BUZETSKI DANI: 40. rođendan oktanske priredbe Foto: Edi Prodan


Rekord postavljen 2017. godine pripada Talijanu Christianu Merliju koji je stazu dužine 5001 metar, s čak 31 teškim zavojem, prešao za 2.04,63 minute. Iako bi to bio lijepi rođendanski dar, zbog današnjih vremenskih prilika teško da će rekord biti nadmašen. Kao što je nemoguće nadmašiti i godine u kojima se uz buzetsku stazu okupljalo i po 15-ak tisuća gledatelja. Priča je u tom pogledu reducirana zbog poznatih pandemijskih razloga, no ne treba ni sumnjati kako će i danas biti iznimno glasno i strasno, posebno na dvije turbo temperametne točke, u Komušćici i Marincima.




Teško je i nezahvalno isticati nekog od organizatora, ali svakako je nemoguće ne spomenutu Branka Bašića i Damira Rupenu koji su na ključnim mjestima, u raznim ulogama i funkcijama uz Buzetske dane proveli život. Ista se priča može ponoviti i po pitanju vozača jer nastupili su svi koji su u pojedinim razdobljima imali ključne uloge u prvenstvima raznih država i klasa. Dakako i tu je predvodnik Bašić koji je na samom početku, Kad su Buzetski dani bili još beba, rušio rekorde i osvajao titule gdje je god vozio. Teško je ne spomenuti ni Niku Pulića, ljubimca publike, koji je nakon što se u nevjerojatnoj bitki protiv koronavirusa kad je na liječenju proveo skoro dva mjeseca prvo pomislio na nastup u – Buzetu.


Buzetski su dani naprosto nevjerojatna škola najbolje organizacije sportskih natjecanja, uživanja u automobilizmu pa čak i kad spomenemo press službu zanimljivo zvuči da su je vodili i novinari koji su kasnije u svojim medijima postajali – glavnim urednicima. Od aktualne Ane Pisak do Ivice Tomića koji je taj posao obavljao u najranijoj fazi “Buzeta”.


Jer to je naprosto tako. Buzetskim danima tutnje konji i kubici, ruše se rekordi, ali nikad se ne smije smetnuti s uma da baš ničeg ne bi bilo kad ne bi postojala – ljubav. Bezgranična odanost sportu i svim zadovoljstvima koje on donosi. Ničeg ne bi bilo kad se u Buzetu ne bi okupljala ekipa koja sate i sate rada, volonterski, daruje savršenom sportskom događaju koji ne propuštaju ni vozači, ni publika. Buzet je naprosto slavlje iskrene odanosti zajedništvu koje jedino i omogućava pomake jače od ratova, kriza, bolesti, raspada država. I baš zato Buzetski su dani priredba u koju bi se ugledati morali mnogi. Ma svi mi gdje se god nalazili i čime se god bavili. Volontersk, zajednički, strasno. Naprosto – Buzetski dani. Sretan vam rođendan i još puno godina užitaka uz 5001 metar najpoznatije staze ne samo u Hrvatskoj, nego i u ovom dijelu Europe.