RIJEČKI GRADSKI PRIJEVOZ

Autotrolej poskupljuje karte i to znatno: Od 1. travnja putovanje jednom zonom koštat će 2 eura, evo svih cijena

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Od prvog svibnja skuplje će biti i "cvikalice" za dvije vožnje koje se prodaju na kioscima, u rasponu od 28 centi do 42 centa



Cijene putnih karata za jednu ili dvije vožnje u autobusima Autotroleja znatno će poskupiti od 1. travnja, odnosno od 1. svibnja, objavljeno je iz riječkog gradskog prijevoznika. Poskupit će karte za jednu vožnju koje prodaju vozači u autobusima, kao i karte za dvije vožnje koje se prodaju na kioscima i drugim prodajnim mjestima.


Cijene putnih karata koje putnici mogu kupiti kod vozača od 1. travnja bit će skuplje između 15 i 45 centi pa će tako karta za jednu zonu, kakva se najčešće prodaje u autobusima, stajati dva eura, umjesto sadašnjih 1,55 eura, što je poskupljenje od 45 centi, odnosno gotovo 30 posto. Karta za dvije zone stajat će 2,50 eura, umjesto sadašnjih 2,10 eura, za tri zone tri eura, umjesto 2,55, dok će najmanje poskupiti karta za četiri zone, sa sadašnjih 3,35 eura, na 3,50 eura.


Od prvog svibnja skuplje će biti i “cvikalice” za dvije vožnje koje se prodaju na kioscima, u rasponu od 28 centi do 42 centa. Karta za dvije vožnje unutar jedne zone stajat će 2,80 eura, umjesto sadašnjih 2,52 eura, za dvije zone cijena će s 3,38 eura skočiti na 3,70 eura, dok će za tri zone stajati 4,60 eura, umjesto 4,25 eura, a najveće povećanje cijena je za kartu za dvije vožnje za četiri zone – s 4,78 eura na 5,20 eura.




Iz Autotroleja povećanje cijena opravdavaju povećanim troškovima poslovanja, proizašlim iz  povećanja cijena goriva i ostalih energenata te većih izdvajanja za plaće zaposlenih, kao i usmjeravanjem putnika na kupovinu putnih karata izvan vozila, odnosno na kioscima, kako bi se rasteretili vozači.


Cijene ostalih karata, odnosno cijene takozvanih pokaznih karata (mjesečnih i godišnjih) te cijene dnevnih i tjednih karata se neće mijenjati i ostaju iste.


– Za korekciju su odabrane upravo ove kategorije karata s ciljem smanjenja pritiska na vozače autobusa smanjenjem broja karata prodanih u vozilu te kako se ne bi opteretili putnici kojima je u najvećoj mjeri potreban javni linijski prijevoz, odnosno oni koji koriste spomenute pokazne karte. Isto tako, određivanjem „okruglih“ cijena karata namijenjenih prodaji u vozilu nastoji se vozačima dodatno olakšati ovaj dio posla u smislu očekivane manje potrebe za vraćanjem sitnog novca kupcu. Preusmjeravanje prodaje pojedinačnih karata s vozača na druge kanale prodaje poboljšat će kvalitetu usluge prema putnicima budući da je za očekivati da će vozači lakše održavati planirani vozni red te da će se prometovanje vozila javnog prijevoza ubrzati. S tim ciljem, povećanje cijena veće je u postotku za pojedinačne karte u vozilu od pojedinačnih karata kupljenih izvan vozila.


Također, cilj Autotroleja je i utjecati na korisnike da se odluče na kupnju drugih, u konačnici povoljnijih vrsta karata putem ostalih kanala prodaje. Vodilo se računa i o tome da korekcija cijena u što manjoj mjeri optereti one građane kojima je u najvećoj mjeri potreban komunalni linijski prijevoz putnika. Naime, pojedinačne karte u vozilu kod vozača i izvan vozila kupuju uglavnom osobe koje povremeno koriste komunalni linijski prijevoz putnika odnosno osobe koje nisu stanovnici Rijeke, turisti i slično, priopćeno je iz Autotroleja.


Novim cijenama karata, objašnjavaju dalje iz gradskog prijevoznika, nastoji se nadomjestiti trošak koji je nastao značajnim povećanjem cijene dizelskog goriva tijekom 2022. godine, a što se nastavilo i u 2023. godini, kao i povećanjem cijene prirodnog plina, kojeg kao gorivo koristi dio autobusa Autotroleja, te električne energije.


– Također, značajan trošak KD Autotrolej predstavlja i trošak plaća, koje su se povećale od plaće za veljaču 2023. godine, a slijedom kolektivnih pregovora i potpisa Kolektivnog ugovora kojim se ukupna godišnja svota za plaće zaposlenih u Autotroleju povećava za 1.050.000 eura.