Foto Aleksandra Kućel Ilić
Nakon što smo vozne redove uskladili s promjenama satnica u školama, nemamo novih zahtjeva liburnijskih JLS-ova za linije 34, 35 i 37 te samostalno ne možemo dodavati polaske i mijenjati vozne redove – kažu u Autotroleju nakon primjedbi građana da vozni red, pogotovo linije 37, nije prilagođen ljudima koji rade
povezane vijesti
- Marko Filipović najavio povećanje subvencija Autotroleju: “Nadam se da će se vize za strane vozače čim prije izdati”
- Strani vozači u Autotroleju i dalje na čekanju zbog viza. Sindikalci: ‘Dignite plaće, pa vam neće ni trebati’
- Zasebno odlaganje biootpada uvedeno na cijeloj Liburniji, dodijeljeno je 2.500 spremnika za biootpad
OPATIJA – Autobusni vozni red, posebno Autotrolejeve linije 37 koja vozi na relaciji Opatija – Kastav, uopće nije prilagođen ljudima koji rade. Naime, nakon lockdowna događaju se učestale promjene voznih redova, pa tako i vožnji na liniji 37. Sa svakom izmjenom očekujem da će se situacija popraviti, međutim, sve sam više svjesna da ta linija koristi isključivo umirovljenicima, a nikako ne školarcima i zaposlenima. Recimo u jutarnjim satima između 6.10 i 10 nema niti jednog polaska iz Opatije, baš kao i po povratku, između 14.35 i 17.05, autobusa nema.
Nekad davno postojala je redovna linija u popodnevnim satima. Postojao je mini bus koji je iz Kastva išao u 15.45 do Opatije. Ljudi još uvijek na ovom području rade i u Opatiji i Kastvu i Matuljima, sigurna sam da te vožnje ne bi bile nerentabilne. Nitko mi ne može reći da je ukidanje tih polazaka posljedica korone. Isto tako ne mogu prihvatiti da Autotrolej više nema mini buseva jer ih po gradu Rijeci viđam – reakcija je to ogorčene Izis Gržinić na Autotrolejev vozni red, a iz Autotroleja su joj odgovorili da su vozni redovi rezultat dogovora s JLS-ima, sastavljeni na temelju primjedbi korisnika.
Promjene satnica
– Vjerujemo da i sami razumijete da se sve primjedbe jednostavno ne mogu uvažiti. U konkretnom slučaju, o voznom redu i standardu prijevoza na liniji 37 odlučuju gradovi Opatija i Kastav te Općina Matulji. Vozni red koji je rađen za jesen 2020. godine, znači od 9. rujna, rađen je kao da će škole raditi prema normalnoj satnici. No, tek zadnji dan prije početka nastave dobili smo službenu informaciju da će osnovne škole raditi prema skraćenoj satnici. Nakon 9. rujna istu informaciju dobili smo i za srednje škole.
Tek naknadno smo od određenih škola dobili informaciju da će pojedine škole imati i sedmi sat nastave, iako je prije toga bilo rečeno da sedmog sata neće biti. Na opatijskom području smo potom, od 14. rujna, dodali još jedan autobus na linijama 34, 35 i 37 kako bismo uvažili zahtjeve Grada Opatije i Grada Kastva.
Nakon 14. rujna smo dobili zahtjev Grada Opatije da na liniji 37 uskladimo popodnevne dolaske i polaske prema Osnovnoj školi »Rikard Katalinić Jeretov«, koja je prošlu školsku godinu radila samo u jutarnjoj smjeni. Trenutačno nemamo novih zahtjeva od navedenih JLS-ova za linije 34, 35 i 37 te samostalno ne možemo dodavati polaske i mijenjati vozne redove. S obzirom na sve navedeno, ljubazno vas molimo da se obratite matičnom gradu ili općini – stoji u odgovoru Kristine Prijić, eksperta za odnose s javnošću KD-a Autotrolej.
Jesu li JLS-ovi zaprimili ovakve primjedbe na vozni red Autotroleja i može li se što promijeniti po pitanju voznog reda na navedenoj liniji, pitanja su na koja su odgovorili u Gradu Opatiji i Općini Matulji.
Dodatni autobus
– Za liniju 37 postoji prigovor jedne građanke koja tvrdi da joj ne odgovara vozni red za odlazak na posao u Kastav. Drugih prigovora na tu liniju nije bilo. Ista građanka obratila se Autotroleju i Gradu Opatiji, nakon čega je provjerena mogućnost izmjene voznog reda na način na koji je građanka predložila, no takva izmjena nije moguća bez da se uvodi dodatni autobus, što bi zahtijevalo povećanje iznosa sufinanciranja, za što nema prostora. Liniju 37 osim Grada Opatije sufinanciraju još i Općina Matulji i Grad Kastav koje bi također onda trebali sudjelovati u povećanom iznosu sufinanciranja.
Vozni redovi slagani su kako bi prvobitno odgovarali školarcima koji pohađaju osnovne škole kako bi im se omogućio dolazak i odlazak u školu vezano neposredno za početak i završetak nastave, jer se radi o najmlađim dobnim skupinama koje se ne može pustiti dulje vrijeme bez nadzora. Potom je vođen račun i o ostalim školarcima.
Zatim se vozne redove slagalo da se udovolji najvećem broju potreba drugih korisnika usluge javnog prijevoza u raspoloživim financijskim okvirima te okvirima mogućnosti vozila i vozača Autotroleja. Postojao je određeni broj prigovora i na linije 32, 34 i 35. Sve prigovore koje se moglo riješiti korekcijama u voznim redovima riješeni su na način da se ne naruši režim uspostavljen za potrebe školaraca, a u raspoloživim financijskim okvirima te okvirima mogućnosti vozila i vozača Autotroleja.
I Dječje gradsko vijeće
|
Unutar rečenih okvira nemoguće je zadovoljiti potrebe i želje svih, ali se nastoji udovoljiti najvećem broju zahtjeva koliko je to moguće. Poseban izazov predstavlja činjenica djelomično fizički održavane nastave, a dijelom online, pa niti sve škole ne počinju niti završavaju s nastavom u isto vrijeme te se također javljaju rupe u rasporedima – stoji u odgovoru opatijskog pročelnika za komunalni sustav Filipa Vlaha.
U Općini Matulji naveli su da su unazad tri tjedna, od početka škole i uvođenje novog voznog reda, zaprimili nekoliko sugestija građana za korigiranjem voznog reda. Vozni red su potom usuglasili i s potrebama osnovnih škola na području Matulja kako bi djeca imala dobru povezanost za dolazak i odlazak iz škole. Konkretnu primjedbu nisu zaprimili pa je nisu mogli ni komentirati.