Nova vrsta čaplje

Volonteri iz muzeja otkrili nove vrste izumrlih čaplji: Vrsta dobila ime po vlasniku zemljišta

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

Do sada nepoznata vrsta (Taphophoyx hodgei) ime je dobila po Eddieju Hodgeu, vlasniku zemljišta u blizini Willstona, koji je dozvolio iskapanja. Zanimljivo je da su sami fosili otkriveni od strane njegove unuke prije četiri godine.

Nalazište fosila u Sjevernoj Floridi koje je skrivalo kosti izumrlih vrsta čaplji, otkrilo je dvoje volontera iz muzeja, prenosi Phys.

Do sada nepoznata vrsta (Taphophoyx hodgei) ime je dobila po Eddieju Hodgeu, vlasniku zemljišta u blizini Willstona, koji je dozvolio iskapanja istraživačima i volonterima floridskog muzeja.

Naziv ove vrste na grčkom i latinskom znači „zakopana čaplja“.

Gotovo je 700 volontera radilo na tom nalazištu, utrošivši više od 12 tisuća radnih sati u projekt.

„Ne možete imati bolju skupinu ljudi. Kada dođemo kući i upalimo televizije, vidimo puno negativnosti, stoga vam dobro dođe izaći van i vidjeti veselje i pozitivu volontera“, kaže Hodge.

Kosti koje su dovele do prepoznavanja nove vrste čaplji, otkrili su Toni-Ann Benjamin i Sharon Shears.

David Steadman (kurator za ornitologiju floridskog muzeja) naglašava koliko je ovo otkriće osnažilo inače kolaborativnu zajednicu nalazišta Montbrook.

Upravo zato što se na ovom nalazištu učestalo i intenzivno radi, potreban je timski rad znanstvenika i amatera.

Hodge nadzire veći dio upravljanja zemljištem koje Montbrook zahtijeva, uključujući premještanje prljavštine i upravljanje drenažom. Osim što rade na otvorenom, volonteri pripremaju i katalogiziraju primjerke u paleontološkom laboratoriju na Floridi.

„Dobar dan kopanja se u laboratoriju obrađuje između 10 i 20 dana“, objašnjava Jonathan Bloch, kustos za paleontologiju kralježnice u Floridi i koordinator fosilnog kopanja.

“Jednostavno nismo mogli sve to obaviti bez pomoći javnosti”, dodaje Bloch. “Volonteri nisu samo okosnica kopanja, oni aktivno doprinose znanstvenim otkrićima.”

Znanstvenici vjeruju da je T. hodgei najbliže vezan uz današnje tigrove čaplje, koje žive u Meksiku te Srednjoj i Južnoj Americi. Novoj su vrsti dali opće ime “Hodgeova tigrova čaplja”.

“Ova čaplja doprinosi ovom velikom skupu vodenih ptica koje nalazimo u Montbrooku”, rekao je Steadman. “Vidimo iste obitelji ptica koje biste danas vidjeli oko močvarnih staništa, ali sve su vrste izumrle. Zabavni izazov je otkriti koliko je koja vrsta povezana s pticama koje vidimo danas.“, dodaje za Phys.

Takano (Sveučilište u Novom Meksiku) kaže da su ptičji fosili cijenjeni nalazi, osobito na mjestu kao što je Montbrook, gdje većina fosila pripada mladim, izumrlim slonovskim sisavcima (gomphotheresima).

„Generalno, ptičje kosti se ne fosiliziraju vrlo dobro jer su ‘plitke’. Relativno je rijetko pronaći dobro očuvane ptičje kosti, a još rjeđe pronađi one artikulirane.“, objašnjava Takano.

Većina fosilnih nalazišta u Floridi su vapnenačke vrtače ili zamke koje su stvorili drevni grabežljivci da bi uhvatili svoj plijen. U Montbrooku, istraživači su uspjeli uočiti drugačiji tip drevnog okoliša: riječni ekosustav.

Prije pet milijuna godina, T. hodgei je živio sa sabljastim mačkama, nosorozima i konjima koji su posjećivali rijeku koja je vjerojatno plivala kroz travnjak, rekao je Steadman.