Prve fotografije

Povijesni trenutak! Pogledajte 13 milijardi godina u prošlost, ovo je najbliže što smo došli Velikom prasku

Portal Novi list

NASA

NASA je objavila prve fotografije dalekih galaksija kakve su bile prije 13 milijardi godina!

Fotografiju je snimio teleskop James Webb, najmoćniji teleskop koji je ikada poslan u svemir i koji bi mogao promijeniti odnosno preoblikovati naše razumijevanja najranijih trenutaka svemira.

Snimljeni komad svemira, nazvan SMACS 0723, pokazuje svjetlost različitih galaksija, od kojih su neke najstarije u svemiru.

Američki predsjednik Joe Biden, koji je otkrio fotografiju u Bijeloj kući, nazvao je ovo “povijesnim trenutkom”.

“Teško je tu uopće zamisliti, ovo je novi prozor u povijest našeg svemira, ovo je povijesni događaj za znanost i tehnologiju”, rekao je Biden.

Šef NASA-e Bill Nelson rekao je kako fotografija pokazuje svjetlo galaksija kako se savija oko drugih galaksija.

“Mi gledamo više od 13 milijardi godina u prošlost. Nove fotografije koje će biti objavljene ići će još dalje u prošlost do nekih 13,5 milijardi godina, to je blizu procijenjenog početku samog svemira. Idemo nazad gotovo do samog početka”, rekao je Nelson.

Tijekom utorka se očekuje objava dodatnih fotogorafija visoke rezolucije uključujući i “najdublje slike svemira ikada snimljene”.

The release of the image is a preview of a series of high-resolution color pictures from JWST that will be shown off by Nasa on Tuesday. They will include “the deepest image of our universe that has ever been taken”, according to Nelson.

Teleskop James Webb radio se tri desetljeća i vrijedan je 10 milijardi dolara, a nastao je kao zajednički projekt NASA-e i Europske svemirske agencije (ESA). Stručnjaci vjeruju da bi mogao revolucionirati naše shvaćanje svemira putem detaljnih infracrvenih fotografija. Prema stručnjacima, sustav je do sada odradio sve bez greške.

“Webb može gledati u prošlost, u vrijeme neposredno nakon Velikog praska jer u gleda u galaksije koje su toliko daleko da jsu svjetlosti trebale milijarde godina da bi došle do nas”, rekao je Jonathan Gardner iz NASA-e.