Kineski proizvođač

Xiaomiju u Hrvatskoj raste prodaja pametnih uređaja

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Od 2021. otkad posluje u Hrvatskoj s prodajom telefona se na tržištu izmjenjuje na drugom i trećem mjestu



Kineski proizvođač pametnih telefona i drugih uređaja Xiaomi od 2021. otkad posluje u Hrvatskoj s prodajom telefona se na tržištu izmjenjuje na drugom i trećem mjestu, a raste mu i prodaja drugih uređaja, istaknuo je na predstavljanju portfelja Xiaomija regionalni menadžer za Hrvatsku i Sloveniju Goran Mudrovčić.


To je ujedno prvi puta da je Xiaomi na hrvatskom tržištu predstavio cijeli portfelj proizvoda koje nude u Hrvatskoj i Sloveniji, te su osim hrvatskih bili i slovenski mediji te predstavnici kineskog veleposlanstva u Hrvatskoj, partneri i drugi, među kojima i zamjenik generalnog ditektora Xiaomija za regiju CEE&Nordics Andrzej Gladki.


Mudrovčić je na predstavljanju naglasio da Xiaomi sa strategijom Smart Livinga ili pametnog življenje te uz prateću platformu i aplikaciju nastoji ljudima približiti pametnije načine života kroz IoT (internet of things) povezivanje uređaja.




“U cijelom svijetu raste popularnost takvih uređaja i načina povezivanja”, dodao je, uz podatke da je u drugom kvartalu 2023. broj spojenih IoT uređaja na Xiaomijevoj AIoT platformi porastao na 654,5 milijuna ili za 24,2 posto u odnosu na 2022. (bez pametnih telefona, tableta i laptopa).


Istodobno, broj korisnika koji imaju pet i više priključenih uređaja na AIoT platformi je 13 milijuna ili 27,8 posto više nego lani.


Xiaomi je osnovan 2010. godine te je danas s proizvodima prisutan u više od 100 zemalja i regija diljem svijeta, a globalna konzultantska tvrtka Boston Consulting Group (BCG) stavila ga je na 29. mjesto na listi „50 najinovativnijih kompanija 2023.“, što je pomak za dva mjesta gore u odnosu na 2022.


Poslovne pokazatelje samo za Hrvatsku i regiju, pa ni Europu nisu iznosili, ali prema ranije objavljenim podacima, Xiaomijeva prilagođena neto dobit u drugom kvartalu 2023. porasla je 147 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 5,1 milijardi juana (jedan juan je 0,13 eura po zadnjim tečajevima).


To je, kako su kazali, ujedno i najveća tromjesečna dobit kompanije od četvrtog tromjesečja 2021.


Ukupni prihodi Xiaomija su pak u drugom tromjesečju 2023. porasli na 67,4 milijarde RMB-a ili za 13,2 posto.


Prema Canalysu, Xiaomijev globalni tržišni udio pametnih telefona povećao se za 1,6 postotnih bodova s globalnom isporukom od 32,9 milijuna pametnih telefona te je u drugom tromjesečju 2023. prihod od pametnih telefona dosegao 36,6 milijardi RMB ili 4,6 posto više.


Time je u drugom tromjesečju 2023. Xiaomi bio među prva tri igrača u segmentu isporuke pametnih telefona svijetu.