Popularna aplikacija

Što će se dogoditi ako 170 milijuna Amerikanaca preko noći ostane bez TikToka? Indijci su to već prošli

T.I.

Reuters

Reuters

Indija je zabranila TikTok još 2020. u trenutku kad je u toj zemlji bilo 200 milijuna korisnika



Zastupnički dom američkog Kongresa prekjučer je usvojio prijedlog zakona koji bi mogao dovesti do zabrane TikToka. Što će se dogoditi ukoliko 170 milijuna američkih korisnika popularne kineske aplikacije “preko noći” ostane bez nje?


Isto iskustvo je još prije četiri godine prošla najmnogoljudnija zemlja svijeta – Indija. Njenih je 200 milijuna korisnika ostalo bez TikToka u lipnju 2020. godine. Odluku o zabrani je indijska vlada donijela nakon sukoba na granici s Kinom u kojem je poginulo najmanje dvadeset indijskih vojnika.


Baza od 200 milijuna korisnika


Američke vlasti tad su prve pozdravile odluku indijskih kolega, navodeći da će to “ojačati suverenitet Indije”. Razlog je ubrzo postao jasan.




“Zabrana Tiktoka dovela je do stvaranja prilike vrijedne više milijardi dolara… Baza od 200 milijuna korisnika trebala je nekamo otići”, rekao je Nikhil Pahwa, osnivač tehnološke web stranice MediaNama sa sjedištem u Delhiju.


Priliku su, dakako, iskoristile američke tehnološke tvrtke.


“TikTok je bio iznimno popularan u vrijeme covida. Svi u Indiji žele biti zvijezde Bollywooda, a TikTok je omogućio taj san mnogima koje je preko noći učinio zvijezdama”, komentira Saptarshi Ray iz marketinške agencije sa sjedištem u Bengaluruu.


Samo tjedan dana nakon zabrane TikToka, indijski su korisnici donijeli basnoslovnu zaradu Metinom Instagramu koji je zaradio na “reelsima”, kao i Googleovim YouTube Shortsima. Veliki rast zabilježile su i domaće alternative naziva MX Taka Tak i Moj, no one se ipak nisu mogle mjeriti s dosegom američkih tvrtki, te su u međuvremenu propale.


YouTube i Instagram


Nezavisne analize konzultanata pokazuju da je samo YouTubeov sustav indijskom gospodarstvu 2022. godine doprinio s preko dvije milijarde američkih dolara zarade.


Dio indijskih influencera sav je svoj stari sadržaj s TikToka prebacio na Instagram Reels i YouTube Shorts. Neki su godišnje stjecali preko četiri milijuna novih pratitelja, ali dio ih nikad nije uspio nadoknaditi gubitak fanova s TikToka.


“Mnogi su skliznuli u duboki, mračni prostor nakon zabrane, a neki još uvijek nisu izašli iz tog prostora. Način na koji se dobivao doseg na TikToku je još uvijek neusporediv s bilo kojom drugom platformom”, rekao je Clyde Fernandes, izvršni direktor utjecajne indijske marketinške tvrtke.