Udruživanje snaga

Stellantis i Samsung grade zajedničku tvornicu baterija za električne automobile

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Poznato je tek da se lokacije za proizvodnju razmatraju, ali postoje indicije da će pogon biti otvoren u SAD-u, što je dio sad već vidljivog trenda da se polako prekida s praksom da se tvornicu podižu u Kini i ostalim dalekoistočnim zemljama



Auto industrija je u teškim problemima zbog ovisnosti o čipovima kojih specijalizirane tvrtke zbog poremećaja u potražnji i ponudi u pandemiji jednostavno nisu u stanju izbaciti u dovoljnim količinama na tržište.


No sad iza ugla čuči nova nevolja. Masovni prelazak na električni pogon u kratkom je roku enormno povećao potražnju za sve većim i jačim litij ionskim baterijama.


Svjesni nadolazećih problema, sve više auto tvrtki želi izbjeći pat poziciju koja im se dogodila s čipovima i uzimaju stvari u svoje ruke.




Zadnji u nizu onih koji ne žele ovisiti o drugima je Stellantis grupa koja pod sobom ima niz brendova  (Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall). Prema informaciji koju je danas objavio Reuters, Stallantis ulazi u kooperaciju s korejskim Samsungom kako bi zajedno proizvodili baterije za automobile za potrebe sjeverno-američkog tržišta, odnosno tamošnje proizvodnje automobila.


Detalji nisu otkriveni, poznato je da se lokacije za proizvodnju razmatraju, ali postoje indicije da će pogon biti otvoren u SAD-u, što je dio sad već vidljivog trenda da se polako prekida s praksom da se tvornicu podižu u Kini i ostalim dalekoistočnim zemljama gdje je radna snaga desetljećima bila najjeftinija.


Stellantisu bi ovo bio prvi poduhvat ovakve vrste, a Samsung već ima dosta iskustva u proizvodnji baterija za automobile. Imaju pogone za njihovu proizvodnju u Južnoj Koreji, Kini i na europskom tlu, u nama susjednoj Mađarskoj.