
iStock
povezane vijesti
Starlink, satelitska internetska mreža u vlasništvu Elona Muska, sinoć je doživjela jedan od najznačajnijih globalnih prekida usluge do sada, ostavivši milijune korisnika diljem svijeta privremeno bez interneta.
Prema podacima servisa Downdetector, problemi su započeli oko 21 sat po srednjoeuropskom vremenu, a zabilježeno je više od 60.000 prijava korisnika iz Europe, SAD-a, Azije, Afrike i Australije, koji su izvijestili o potpunom prekidu veze i pogrešci “no healthy upstream”.
Iz kompanije su putem društvene mreže X potvrdili globalni prekid rada te su naveli kako “aktivno implementiraju rješenje za problem”, uz ispriku korisnicima zbog poremećaja.
Starlink has now mostly recovered from the network outage, which lasted approximately 2.5 hours. The outage was due to failure of key internal software services that operate the core network. We apologize for the temporary disruption in our service; we are deeply committed to… https://t.co/ffFYM1Z7tD
— Michael Nicolls (@michaelnicollsx) July 24, 2025
Ubrzo se oglasio i Elon Musk osobno.
“Ispričavam se zbog prekida. SpaceX će otkloniti uzrok i pobrinuti se da se slično više ne ponovi”, rekao je.
Michael Nicolls, potpredsjednik inženjeringa u Starlinku, pojasnio je da je prekid bio posljedica kvara ključnih internih softverskih servisa koji upravljaju osnovnom mrežom. Većina korisnika ponovno je dobila pristup internetu otprilike dva i pol sata nakon početka krize.
Starlink trenutačno ima preko šest milijuna korisnika u više od 140 zemalja i teritorija, a posebnu stratešku važnost ima za područja pogođena ratovima i za udaljene regije bez pouzdane infrastrukture. Primjerice, ukrajinska vojska i brojni civili na tom području u velikoj se mjeri oslanjaju na ovu mrežu za komunikaciju. Tijekom prekida, izvori u Ukrajini navode da je pristup internetu bio nedostupan otprilike 150 minuta i na civilnim i na vojnim lokacijama uz liniju fronte.
Premda globalni incidenti ovog tipa kod Starlinka nisu česti, stručnjaci ističu da je ovo najduži i najrašireniji prekid usluge otkad se sustav koristi.
Događaj je na društvenim mrežama izazvao brojne komentare i otvorio pitanja o pouzdanosti softverski vođenih satelitskih mreža u kontekstu sve veće ovisnosti svijeta o decentraliziranoj i svemirskoj internetskoj infrastrukturi.