Neobičan trend

Prvi put u dugo vremena američki kupci su na Crni petak potrošili manje nego prethodne godine

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Među najpopularnijim tehnološkim proizvodima na Crni petak bili su Nintendo Switch i Meta (bivši Oculus) Quest 2, dok su Just Dance 2022, Spider-Man: Miles Morales, AirPods, 10,2-inčni iPad bili hitovi u subotu



Internetska prodaja na Crni petak svake je godine obarala rekorde, no sudeći prema izvješću Adobe Analyticsa, potrošnja je po prvi puta pala. Kako prenosi TheVerge, američki su kupci, naime, ove godine tijekom najvećeg  „šoping praznika“ potrošili ukupno 8,9 milijardi dolara što je za otprilike 100 milijuna dolara manje u odnosu na lani.


Adobe sugerira da je trend pada mogao biti uzrokovan porastom rane potrošnje, jer su neke trgovine počele s rasprodajama i promocijama već u listopadu. To se lako moglo primijetiti i kod domaćih internetskih trgovaca, koji su nerijetko imali promotivni „crni tjedan, crni vikend ili crni mjesec“, a sve u svrhu privlačenja kupaca.


“Prvi put ikad, Crni petak doživio je preokret trenda rasta iz prošlih godina. Kupci su strateški nastrojeni u kupnji darova, kupuju mnogo ranije u sezoni i fleksibilni su kada kupuju kako bi bili sigurni da će dobiti najbolje ponude.” – komentirao je Vivek Pandya, vodeći analitičar u Adobe Digital Insights.




Osim toga, pretpostavlja se da je manju potrošnju uzrokovao i globalni problem s lancima opskrbe. U izvješću Adobea tako stoji da su i “out-of-stock” (nema na zalihi) obavijesti doživjele porast za 124 posto od siječnja 2020. godine, što znači da brojni kupci ipak nisu kupili ono što su htjeli. Ovim su problemom, dijelom uzrokovanim nestašicom čipova, najviše pogođeni sektori bijele tehnike i kućne elektronike .


Među najpopularnijim tehnološkim proizvodima na Crni petak bili su Nintendo Switch i Meta (bivši Oculus) Quest 2, dok su Just Dance 2022, Spider-Man: Miles Morales, AirPods, 10,2-inčni iPad bili hitovi u subotu.


Također, izvješće Adobea otkriva  da je 44,4 posto prodaje ostvareno putem pametnog telefona, što je povećanje od 10,6 posto u odnosu na prošlu godinu.