Zanimljiva anketa

Ovo su tvrtke s najboljom i najgorom reputacijom među američkim građanima

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Na listi od 100 tvrtki najveći pad u dobroj reputaciji u odnosu na prošlu godinu zabilježila je Tesla, ali se sa 74,3 boda drži solidne sredine, na 62. mjestu. No, prije godinu dana u istoj anketi bili su na visokom 12. mjestu



Koje tvrtke u Americi uživaju najveći prijezir kod građana, odnosno najgoru reputaciju u javnosti, pokušali su odgonetnuti u zajedničkom istraživanju ozbiljni politički web portal Axios i tvrtka za istraživanje tržišta Harris Poll.


Sastavivši po kriteriju „vidljivosti i prisutnosti“ 100 tvrtki i uspostavivši devet dimenzija reputacije, ispitali su  preko 16 tisuća ljudi u SAD-u koje kompanije po njihovom mišljenju imaju najbolju i najgoru reputaciju.


Sudeći po rezultatima, ili barem po neslavnom prvom mjestu, ispitanici očito nisu bili glasači Donalda Trumpa, s obzirom da je njegova The Trump Organization nekretninska tvrtka zaradila epitet tvrtke s najgorom reputacijom, koja nije kod ispitanika zablistala ni po jednoj od devet uključenih dimenzija, odnosno kriterija, prikupivši tek 52,9 bodova od mogućih sto.




Slijedi propala kripto mjenjačnica FTX kroz čije su nasavjesno poslovanje i konačnu propast  mnogi investitori izgubili novac, a svijet kriptovaluta doživio težak udarac i izgubio povjerenje kao moguća sigurna zamjena za klasični novčani sustav.


Treća tvrtka s najlošijom reputacijom je Fox Corporation što također sugerira da je većina ispitanika politički anti-trumpovski nastrojena. Naime, Fox News televizija je uvijek bila glasno i jasno na strani Trumpa, o onda i svega onog što je „trumpizam“ promovirao, uključujući tu teorije zavjere i „alternativne“ istine.


Prva tehnološka tvrtka s najlošijom reputacijom na listi je Twitter, ali čini se da to nije povezano s kontroverznom vladavinom Elona Muska jer su na istoj ovoj listi prošle godine bili i za mjesto niže. Nakon Twittera smjestili su se i drugi internetski divovi, Meta koja drži Facebook i Instagram, te TikTok. Među njih se ugurala „najjeftinija“ avio kompanija Spirit Airlines, američki pandan Ryanairu. U deset tvrtki koju ljudi najmanje cijene ugurao se još Bitcoin, ne valuta, već misteriozna tvrtka koja vuče konce oko bitcoina, naftna mega kompanija BP i modna kuća Balenciaga koja je na niske grane po putanju reputacije došla nakon reklama koje su se „igrale“ pedofilskim aluzijama i zlostavljanjem djece.


Na listi od 100 tvrtki najveći pad u dobroj reputaciji u odnosu na prošlu godinu zabilježila je Tesla, ali se sa 74,3 boda drži solidne sredine, na 62. mjestu. No, prije godinu dana u istoj anketi bili su na visokom 12. mjestu.


Tvrtka kojoj se po mišljenju 16 tisuća ispitanika najviše vjeruje je Patagonia, specijalizirana za proizvodnju i prodaju outdoor odjeće i obuće. Jedan od razloga je što im profit nije na prvom mjestu, jedna su od rijetkih kompanija koja želi da njihove proizvode potrošači nose što dulje, a ne da što prije kupe nove. U skladu s tim, svojim kupcima s odjećom i obućom šalju uputstva kako ih reparirati, odnosno zakrpati, te održavati da što duže traju.


Trgovački lanac koji funkcionira na širokoj članskoj bazi na osnovu koje se ostvaruju povoljne kupnje, Costco se smjestio na drugo mjesto i očito zadobio mnogo povjerenja Amerikanaca u posljednje vrijeme jer je skočio za godinu dana čak 24 mjesta. Iza njih, visoku reputaciju kod građana uživaju još John Deere, Trader Joe’s, Chick-fil-A, pa tvrtke s Dalekog istoka Toyota i Samsung. Slijede Amazon i osiguravajuća kompanija USAA. Listu deset kompanija s najboljom reputacijom zatvara američki tehnološki div Apple.