Već treću godinu zaredom na vrhu liste je Amazon čija je vrijednost brenda od prošle godine porasla za 64 posto, na 682 milijarde dolara, računajući sva područja uključujući njegove web i pretplatničke usluge
Visual Capitalist nedavno je predstavio popis top 100 najvrjednijih svjetskih brendova prema kojem je vrlo lako primijetiti da iako su uslijed globalne Covid-19 pandemije 2020. godine mnoge tvrtke doživjele nezapamćeni pad, tehnološke giganti poput Amazona, Applea i Googlea su prosperirali.
Ukupna vrijednost Top 100 je unazad godinu dana porasla za 42%, dostigavši ukupno 7 bilijuna dolara što je u skladu s onom narodnom o vragu i hrpi.
Prema Visual Capitalistu, dobar početak može dati brendu prednost zato što je stopa rasta usko povezana s visokim kapitalom robne marke. Drugim riječima, jaki će brend vjerojatno zabilježiti veći rast od slabijeg, što bi moglo objasniti zašto su tvrtke poput Amazona i Applea uspjele zadržati svoje mjesto na vrhu nekoliko godina zaredom. Ova pretpostavka ne uzima u obzir poremećaje u industriji poput pojavljivanja novih inovativnih tvrtki na tržištu.
Prava marketinška strategija također je jedan od načina kojim čak i manji brendovi mogu privući pažnju ako je poruka utjecajna. Brendovi s marketingom baziranim na emocionalnim asocijacijama, kao što su Nike i Coca Cola, često na račun toga povećavaju vrijednosti svog brenda. Nije riječ samo o razvoju učinkovite marketinške strategije, već o izvršavanju te strategije i stalnom ulaganju na načine koji ovjekovječuju poruku brenda. Na primjer, inovacija je temeljna vrijednost Teslinog branda, a tvrtka je samo u 2020. godini potrošila 1,5 milijardi dolara na istraživanje i razvoj.
Već treću godinu zaredom na vrhu liste je Amazon čija je vrijednost brenda od prošle godine porasla za 64 posto, na 682 milijarde dolara, računajući sva područja uključujući njegove web i pretplatničke usluge. S vrijednošću brenda od 612 milijardi dolara, drugi na popisu je Apple koji nije bio potpuno imun na utjecaje COVID-19-u prvim danima pandemije kada su njegove dionice pale skoro 19 posto u odnosu na rekordne vrijednosti, ali tvrtka se oporavila i izvijestila o rekordnim prihodima, ostvarivši 64,7 milijardi dolara u četvrtom tromjesečju 2020. godine. Apple slijede Google, Microsoft, Tencent, Facebook, Alibaba, Visa, McDonald’s i Mastercard.
Prikladno je da su vodeći brendovi na popisu velike tehnološke tvrtke budući da je pandemija gurnula potrošače prema internetu na više načina. I pop pitanju društvenih mreža, po pitanju online kupovine i po pitanju zabave. Nekoliko platformi društvenih mreža također je visoko na listi, poput Facebooka, koji se ove godine popeo na dva mjesta i zauzeo šesto mjesto s vrijednošću brenda od 227 milijardi dolara.
Instagram i TikTok zaostali su za Facebookom kada je u pitanju ukupna vrijednost marke, ali obje platforme su zabilježile izniman rast u odnosu na prošlogodišnje izvješće. Zapravo, gledajući samo rast vrijednosti brenda od 2020. godine, oba su zauzela mjesto u prvih 10. Popis sto najvrjednijih brendova u svijetu možete pogledati na stranicama Visual Capitalista.