Vrijednost imena

Očekivano, tehnološki divovi dominiraju i ovogodišnjom listom najvrjednijih svjetskih brendova

T.I.

Već treću godinu zaredom na vrhu liste je Amazon čija je vrijednost brenda od prošle godine porasla za 64 posto, na 682 milijarde dolara, računajući sva područja uključujući njegove web i pretplatničke usluge



Visual Capitalist nedavno je predstavio popis top 100 najvrjednijih svjetskih brendova prema kojem je vrlo lako primijetiti da iako su uslijed globalne Covid-19 pandemije 2020. godine mnoge tvrtke doživjele nezapamćeni pad, tehnološke giganti poput Amazona, Applea i Googlea su prosperirali.


Ukupna vrijednost Top 100 je unazad godinu dana porasla za 42%, dostigavši ukupno 7 bilijuna dolara što je u skladu s onom narodnom o vragu i hrpi.


Prema Visual Capitalistu, dobar početak može dati brendu prednost zato što je stopa rasta usko povezana s visokim kapitalom robne marke. Drugim riječima, jaki će brend vjerojatno zabilježiti veći rast od slabijeg, što bi moglo objasniti zašto su tvrtke poput Amazona i Applea uspjele zadržati svoje mjesto na vrhu nekoliko godina zaredom. Ova pretpostavka ne uzima u obzir poremećaje u industriji poput pojavljivanja novih inovativnih tvrtki na tržištu.




Prava marketinška strategija također je jedan od načina kojim čak i manji brendovi mogu privući pažnju ako je poruka utjecajna. Brendovi s marketingom baziranim na emocionalnim asocijacijama, kao što su Nike i Coca Cola, često na račun toga povećavaju vrijednosti svog brenda. Nije riječ samo o razvoju učinkovite marketinške strategije, već o izvršavanju te strategije i stalnom ulaganju na načine koji ovjekovječuju poruku brenda. Na primjer, inovacija je temeljna vrijednost Teslinog branda, a tvrtka je samo u 2020. godini potrošila 1,5 milijardi dolara na istraživanje i razvoj.


Već treću godinu zaredom na vrhu liste je Amazon čija je vrijednost brenda od prošle godine porasla za 64 posto, na 682 milijarde dolara, računajući sva područja uključujući njegove web i pretplatničke usluge. S vrijednošću brenda od 612 milijardi dolara, drugi na popisu je Apple koji nije bio potpuno imun na utjecaje COVID-19-u prvim danima pandemije kada su njegove dionice pale skoro 19 posto u odnosu na rekordne vrijednosti, ali tvrtka se oporavila i izvijestila o rekordnim prihodima, ostvarivši 64,7 milijardi dolara u četvrtom tromjesečju 2020. godine. Apple slijede Google, Microsoft, Tencent, Facebook, Alibaba, Visa, McDonald’s i Mastercard.


Prikladno je da su vodeći brendovi na popisu velike tehnološke tvrtke budući da je pandemija gurnula potrošače prema internetu na više načina. I pop pitanju društvenih mreža, po pitanju online kupovine i po pitanju zabave. Nekoliko platformi društvenih mreža također je visoko na listi, poput Facebooka, koji se ove godine popeo na dva mjesta i zauzeo šesto mjesto s vrijednošću brenda od 227 milijardi dolara.


Instagram i TikTok zaostali su za Facebookom kada je u pitanju ukupna vrijednost marke, ali obje platforme su zabilježile izniman rast u odnosu na prošlogodišnje izvješće. Zapravo, gledajući samo rast vrijednosti brenda od 2020. godine, oba su zauzela mjesto u prvih 10. Popis sto najvrjednijih brendova u svijetu možete pogledati na stranicama Visual Capitalista.