Veća baterija znači i veću težinu. I dok se Xiaomi sa 12,5 kg može nositi duže vrijeme, Nui sa svojih 18 kg je već priličan teret. Xiaomi ide do 25 km/h, Nui romobili su brži s 28, odnosno 32 km/h maksimalne brzine
povezane vijesti
- Maloljetnik vozeći romobil s električnim pogonom udario u automobil. Hitna pomoć ga odvezla u bolnicu
- U dvorištu obiteljske kuće teže stradalo dijete. Bez kacige se vozilo na električnom romobilu i izgubilo ravnotežu
- Mladić izgubio kontrolu nad električnim romobilom i završio na tlu. Prevezen u bolnicu na pružanje liječničke pomoći
Kineska tvrtka Niu dosad se nametnula kao proizvođač pouzdanih i pristojno dizajniranih električnih mopeda. Prošle godine su ima ambicije malo narasle pa su prošle godine objavili da rade na električnom motociklu sposobnom da zadovolji potrebe vožnje izvan gradske vreve, s najavljenom maksimalnom brzinom od 160 kilometara na sat.
Ovih dana popunili su još jednu prazninu u ponudi koja pokriva urbanu mobilnost. Naime, predstavili su svoj prvi električni romobil, odnosno dva: Kick Scooter Pro i po izgledu identični a po performansma nešto slabiji Kick Starter Sport, s ciljem da njime osvoje prije svega američko i europsko tržište gdje su električni romobili sve popularniji način prijevoza u urbanim sredinama.
Niu Kick Scooter Pro opremljen je baterijom od 486 Wh i motorom od 350 W, što omogućuje doseg od 50 km nakon šest sati punjenja i najveću brzinu od 32 km/h. Slabiji Kick Scooter Sport ima bateriju od 365 Wh i motor od 300 W, nudeći doseg od 40 kilometara s punom baterijom koja se puni pet sati punjenja i najveću brzinu od 28 km/h. Ovo s maksimalnom brzinom za Europu je informativne naravi s obzirom da je proizvođač najavio da će ograničiti brzinu do 25 km/h s obzirom na europske propise. Nije poznato vrijedi li to i za Hrvatsku koja tek razmatra zakonsku regulaciju prometovanja električnim romobilima i u kojoj – bar na papiru – ograničenja brzine nema.
Tijelo romobila izrađeno je od aluminija, a ima široku stajnu površinu, debele pneumatske gume od 24 cm (9,5 inča) za veću stabilnost. Ostale značajke uključuju disk kočnice, halogena prednja svjetla, prednja i stražnja kočna svjetla i vodonepropusnost IP54 standarda za vožnju po mokrim vremenskim uvjetima. Skuter se također povezuje s aplikacijom za pametni telefon putem Bluetootha za praćenje mjernih podataka vožnje i stanja baterije.
Kad se gledaju specifikacije električnog romobila referentni model u srednjoj klasi je kod nas i u svijetu najpopularniji Xiaomi M365, koji je očito bio neka vrsta modela i za prve Niu romobile sudeći po njihovom izgledu. Prvo baterija i njome uvjetovan domet. Xiaomi može prevaliti 30 km s baterijom od 280 Wh, što je prilično manje u odnosu na gore iznesene specifikacije Niu modela, pogotovo onog Pro koji može prevaliti i 50 km s jednim punjenjem. No, veća baterija znači i veću težinu. I dok se Xiaomi sa 12,5 kg može nositi duže vrijeme, Niu sa svojih 18 kg je već priličan teret. Xiaomi ide do 25 km/h, Nui romobili su brži s 28, odnosno 32 km/h maksimalne brzine. No, Xiaomi M365 kod nas je nabavljiv za 3000 kn u trgovini, odnosno oko 400 eura, dok je najavljena cijena za Europu za Niu bitno viših 600 eura. Ostaje da se vidi vrijedi li kupcima u Europi veći domet i veća brzina te razlike u cijeni.