Domane+ SLR

Novi trkaći električni Trek izgleda i lagan je skoro kao “specijalka”, ali mu je cijena paprena

T.I.

Foto: Trek

Foto: Trek

Od drugih električnih bicikala dijeli ga jedna specifičnost, težak je samo 11,75 kilograma, što je nešto teže od običnog trkaćeg bicikla, ali i mnogo lakše od većine električnih bicikala na tržištu



Iako su električni bicikli sve popularniji i sve više sliče običnim biciklima, ipak je za dizajnere teško riješiti osnovni problem. Kako god ih konstruirali i izdužili bateriju, električni bicikli su zbog baterije i dalje bitno teži od običnih bicikala.


Korak bliže rješenju napravio je Trek s objavom svog novog modela pod nazivom Trek Domane+ SLR. Na prvi pogled, bez obzira na nešto deblju donju cijev (down tube), Domane+ SLR izgleda kao tipična specijalka, trkaći cestovni bicikl. Od drugih električnih bicikala dijeli ga jedna specifičnost, težak je samo 11,75 kilograma, što je nešto teže od običnog trkaćeg bicikla, ali i mnogo lakše od većine električnih bicikala na tržištu. Prema navodima iz Treka, Domane+ SLR je njihov najlakši električni bicikl do sad.


Lagani dizajn Domane+ SLR-a omogućen je zahvaljujući kombinaciji ultra-laganog karbonskog okvira, minimalističkog električnog motora i malog paketa baterija, između ostalih dizajnerskih rješenja koja štede na težini.




Ovakav okvir lakši je za 700 grama u usporedbi s okvirom korištenim na Trekovom prethodnom Domane+ e-biciklu, što je 6 posto ukupne težine bicikla.


Bicikl koristi pogonski sustav za e-bicikle TQ-HPR50, manje poznati, ali sofisticirani pogonski sklop za e-bicikle koji je razvila njemačka TQ grupa. Isporučuje 50 Nm okretnog momenta, što bi trebalo biti dovoljno za vrstu električne asistencije kakvu traži većina cestovnih biciklista, posebno na zahtjevnijim brdskim dionicama.


I dok u SAD-u ovaj bicikl pomoću motora može razviti brzinu od 45 km/h, u Europi zbog prometnih ograničenja brzina je limitirana na 25 km/h, pa ovaj pogon neće biti od neke velike koristi na ravnoj cesti.


Baterija od 360 Wh trebala bi osigurati asistenciju u vožnji do 100 kilometara dužine, ali postoji mogućnost da se postavi dodatna baterija od 160 Wh koja odgovara utoru za bočicu na biciklu. Za taj dodatak potrebno je izdvojiti dodatnih paprenih 600 dolara, novac za koji se može kupiti solidni cijeli bicikl.


Cijena ovog bicikla također je paprena, kreće od 8.999 dolara i penje se do čak 12.999 dolara, ovisno o ugrađenim dijelovima.