
Foto: iStock
U Appleu su svjesni da počinju gubiti utrku s kineskom konkurencijom koja nudi tehnološki napredne proizvode po nižoj cijeni, pa su – da bi ostali konkurentni – prisiljeni rezati cijene na kineskom tržištu
povezane vijesti
Prema podacima Kineske akademije za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju (CAICT), Kinezi kupuju bitno manje mobitela negoli godinu dana prije. Ovog svibnja prodano ih je 23,72 milijuna, što je čak 21,8 posto manje negoli u isto razdoblje prošle godine.
Podaci pokazuju da su kineski brendovi sve konkurentniji na domaćem tržištu. Od spomenutih 23,7 milijuna isporučenih mobitela na domaće tržište, tek njih 4,54 milijuna su proizvod ne-kineskih tvrtki.
Iz ovih podataka nije teško izvući zaključak da je najveći gubitnik ove priče američki Apple, odnosno njihov glavni proizvod iPhone, s obzirom da globalno dominira u konkurenciji ne-kineskih proizvođača pametnih telefona. U postocima, kako navodi (CAICT), u svibnju broj prodanih mobitela stranih proizvođača na kineskom tržištu pao je za 9,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2024.
U Appleu su svjesni da počinju gubiti utrku s kineskom konkurencijom koja nudi tehnološki napredne proizvode po nižoj cijeni, pa su – da bi ostali konkurentni – prisiljeni rezati cijene na kineskom tržištu. Tako se na online trgovinama za kinesko tržište zadnji model iPhonea, onaj 16, nudi s popustom od krupnih 350 dolara. Prošla su vremena kad su ljudi plaćali više sa isto samo zbog brenda, odnosno loga jabuke sa zagrizom. Procjenjuje se da su troškovi proizvodnje jednog iPhone 16 Pro modela nešto preko 500 dolara, a cijena u trgovinama su kreće od 1000 do 1400 dolara, ovisno o ugrađenoj memoriji, tako da Apple i dalje može računati na profit i u kompleksnijim tržišnim uvjetima, no on se smanjuje.
Na ruku Appleu, kao što znamo, ne ide ni carinska politika predsjednika SAD-a Donalda Trumpa. Činjenica da vodi carinski rat s Kinom i nameće visoke carinske stope za tamo proizvedenu robu, natjerala je Apple da dislocira proizvodnju, ne u SAD, kako bi to želio Trump, nego u Indiju. No, proizvodnja u Indiji je za desetak posto skuplja negoli u Kini, što dodatno potencijalno ugrožava profitne stope Applea.