
arhiva NL
Važna napomena: Međunarodni pozivi su pozivi koje upućujete iz matične zemlje prema međunarodnim brojevima, dakle pozivi koji ne spadaju u uslugu međunarodnog roaminga te kao takvi nisu regulirani, što znači da vaš operator slobodno formira te cijene poziva.
1. Što se mijenja od 15. lipnja 2017.?
2. Koliko ću plaćati usluge u roamingu nakon 15. lipnja 2017.?
Za pozive koji započinju i završavaju u EU/EEA, zemljama (Austrija, Belgija, Bugarska, Cipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Mađarska, Island, Irska, Italija, Latvija, Lihtenštajn, Litva, Luksemburg, Malta, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunjska, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo) sukladno novoj regulaciji, operatori će moći primjenjivati cijene iz nacionalne tarife koju koristite. Navedeno znači da će svaki korisnik koji se nalazi u roamingu (u gore navedenim zemljama) plaćati usluge sukladno tarifi koju je ugovorio sa svojim operatorom za domaći promet. Međutim, kod pristupa internetu u roamingu, a kako bi se spriječile moguće zlouporabe, postoji mogućnost ograničavanja korištenja prijenosa podataka po domaćim cijenama. Ta ograničenja ovise o korisnikovoj tarifi, a svaki operator ima obvezu obavijestiti korisnika o količini koja se može iskoristiti u roamingu. Preko tog limita operator ima pravo naplatiti dodatnu roaming naknadu za prijenos podataka. Korisnik će biti obaviješten o tome je li njegova tarifa podliježe limitu potrošnje i koliki mu je taj limit.
3. Pokrivaju li nova prava također pozive iz moje zemlje u inozemstvo (npr. iz Hrvatske u Sloveniju)?
Ne, takvi pozivi nisu roaming pozivi. Nova prava pokrivaju komunikaciju (pozive, SMS-ove i podatkovni promet) koja se ostvaruje dok ste u inozemstvu unutar EU/EEA. Cijene međunarodnih poziva iz matične zemlje prema drugim zemljama, uključujući EU/EEA, nisu regulirane i naplaćuju se sukladno poslovnoj odluci operatora te iste moraju biti navedene u cjeniku operatora kojeg koristite.
4. Je li stvarno točno da neću plaćati nikakve dodatne troškove kad putujem i koristim svoj pametni telefon unutar EU?
5. Kada se nalazim u zemljama EU/EEA, koliko plaćam za dolazni poziv?
6. Koliko dugo mogu koristiti roaming usluge kao doma dok sam u inozemstvu?
7. Postoje li ikakva ograničenja u volumenu telefonskog prometa, slanja SMS-ova i korištenja mobilnog podatkovnog prometa po domaćim cijenama dok putujem?
Za korištenje govornih i SMS usluga u roamingu ne postoje prometna ograničenja, odnosno, govorne i SMS usluge plaćate na identičan način kao u matičnoj zemlji. Tako npr. ako u matičnoj zemlji imate neograničene pozive i SMS-ove, imate pravo navedene neograničene pozive i SMS-ove koristiti i dok koristite roaming unutar EU/EEA. Također ukoliko u svojoj tarifi imate uključeno 500 minuta za govorni promet i 500 SMS-ova imat ćete ih i dok koristite roaming unutar EU/EEA, odnosno ako plaćate po nekoj jediničnoj cijeni usluge u matičnoj zemlji, po istoj cijeni ćete ih plaćati i u roamingu u zemljama EU/EEA. Ukoliko imate neograničen mobilni podatkovni promet ili povoljni paket podatkovnog prometa, Vaš operator može sukladno politici pravedne uporabe primijeniti sigurnosni mehanizam u vidu dodatne naplate korištenja podatkovnog prometa dok ste u roamingu. Ako je to slučaj, operator će Vas unaprijed informirati o takvom ograničenju i morat će Vas upozoriti u slučaju da ga dosegnete. Sigurnosni limit će biti dovoljno visok da pokrije većinu, ako ne i sve Vaše roaming potrebe. Nakon što dosegnete taj limit, možete i dalje koristiti podatkovni roaming na kojeg će se dodavati roaming naknada. Ako Vas Vaš domaći operator nije izričito informirao o roaming ograničenju za podatkovni promet, imate na raspolaganju cijeli iznos podatkovnog prometa sukladno Vašoj tarifi.
8. Ako često putujem u inozemstvo ili planiram ostati dulje razdoblje u inozemstvu, kako da znam mogu li i u tom slučaju koristiti novu roaming tarifu (RLAH)?
9. Je li i dalje dobra ideja uzeti privremeno lokalnu SIM karticu kad putujem vani na dulje razdoblje (više od 2 tjedna)?
Građani EU/EEA mogu i dalje kupovati bilo koju drugu SIM karticu u bilo kojoj državi članici EU/EEA te s pomoću nje koristiti usluge u roamingu po lokalnim tarifama. Međutim, roaming pravila pravedne uporabe su dizajnirana za ljude koji periodično putuju u EU/EEA. Stoga, ako planirate ostati u inozemstvu nekoliko mjeseci uzastopno, dobro je da provjerite pravila pravedne uporabe koje Vam je propisao Vaš operator kako biste donijeli odluku što je najbolje u Vašem slučaju.
10. Trebam li aktivirati novu roaming tarifu?
11. Ukoliko ja već imam zasebnu roaming tarifu koju sam odabrao (npr. plaćam nešto više od EU regulirane tarife kad sam unutar EU, ali zato imam vrlo dobre cijene kad sam u roamingu u susjednim zemljama koje nisu dio EU). Mogu li zadržati tu tarifu i nakon 15. lipnja 2017.?
12. Kako ću znati koju cijenu ću plaćati kada sam npr. u Sloveniji?
Operator će Vam po ulasku u stranu zemlju poslati SMS poruku u kojem će Vas obavijestiti o cijenama poziva, SMS poruka i prijenosa podataka te primjeni politike pravedne uporabe ukoliko se primjenjuju dok ste u roamingu u toj zemlji.
13. Hoće li nova roaming pravila imati ikakav utjecaj na mene ukoliko nikada ne putujem u EU/EEA?
Neće. Ako ne putujete u zemlje EU/EEA, ništa se neće promijeniti za Vas. Možete dobiti obavijest od operatora o promjenama u Vašem ugovoru vezano za nova roaming pravila, međutim ukoliko Vas pri tom Vaš operator obavijesti o promjenama bilo kojih drugih uvjeta Vašeg ugovora koje su za Vas nepovoljnije od postojećih, imate pravo na raskid ugovora bez plaćanja naknade ako ne prihvaćate te promjene.
14. Što ako imam dodatna pitanja dok sam u roamingu?
15. Hoće li mi se aktivirati nova roaming tarifa za EU/EEA ako koristim unaprijed plaćenu uslugu (eng. prepaid )?
Da, hoće te količina podatkovnog prometa kojeg možete iskoristiti za vrijeme roaminga, ovisi o Vašem iznosu na računu u trenutku kada ste započeli koristiti roaming uslugu. Operator Vas je dužan obavijestiti točno o kojoj količini prometa se radi i po kojoj cijeni se koristi.
16. Na koji način mogu kontrolirati trošak u roamingu?
Propisano ograničenje za podatkovni roaming je oko 470 kuna (50€ + PDV), osim u slučajevima kad zatražite od svog operatora drugačiju kontrolu potrošnje. Operator će Vas obavijestiti putem SMS poruke, e-pošte ili skočnog prozora kada dosegnete iznos od 80% ugovorenog ograničenja. U trenutku kada pređete dogovoreno ograničenje dobit će te poruku da je usluga obustavljena zajedno s uputama što točno treba napraviti ako ipak želite da Vam se usluga i nakon dosegnutog limita nastavi pružati.
17. Mogu li zatražiti od operatora isključenje podatkovnog roaminga kada idem u inozemstvo?
18. Što da radim ako se nalazim u pograničnom području gdje dolazi do automatskog, neželjenog prebacivanja na stranu mrežu?
Ako se nalazite u blizini pograničnog područja, preporučujemo Vam da na svom mobilnom uređaj odaberete postavku „Ručni odabir mreže“ i postavite je na mrežu vašeg domaćeg operatora.