Pad giganta

LG odustaje od razvoja i proizvodnje jeftinih mobitela, prepušta taj segment outsourcingu

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Poslovanje LG-a s mobitelima postalo je prilično zabrinjavajuće za ovu veliku korporaciju – u tom sektoru bilježe 22 uzastopna kvartala operativnog gubitka



LG konstantno gubi tlo pod nogama što se tiče biznisa s pametnim telefonima. Početkom 2013. godine korejska tvrtka bila je treća po prodaji pametnih mobitela u svijetu , a ove godine nije više nije ni među sedam. Ne samo da ih je prestigao Huawei, već i druge kineske tvrtke kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo. To je natjeralo LG da promijeni strategiju.


Danas su objavili da će reorganizirati svoj mobitelski biznis i to na način da u nižim i srednjim cjenovnim klasama mobitele razvijaju i proizvode metodom outsourcinga. Analitičari kažu da davanje proizvodnje ulazne klase pametnih telefona trećim firmama – pretpostavlja se onim kineskim – znači prije svega da će troškovi proizvodnje biti niži što će LG mobitele činiti konkurentnije naspram konkurencije koja ih je zadnjih godina pretjecala.


Poslovanje LG-a s mobitelima postalo je prilično zabrinjavajuće za ovu veliku korporaciju – u tom sektoru bilježe 22 uzastopna kvartala operativnog gubitka. Zaokret je bio nužan, LG je već ukinuo neke odjele za razvoj i proizvodnju mobitela. Sad će dizajn i proizvodnju mobitela izvršavati netko drugi i stavljati LG znak na te uređaje.




LG će se, kako navodi Reuters, usredotočiti na razvoj i proizvodnju vrhunskih modela pametnih telefona i tu pokušati konkurirati Appleu, Huaweiu i Samsungu.


Analitičari sumnjaju da će ovakva strategija dati nekih bitnih rezultata i promijeniti odnose na tržištu mobitela niže klase. Smatraju da nema puno smisla konkurirati kineskim proizvođačima u biti proizvodima iste kvalitete i dizajna, samo sa svojom etiketom. Za bitniji pomak trebali bi im veliki marketinški resursi i sposobnosti, no i to je upitno s obzirom da su kineske tvrtke i u segmentu marketinga vrlo konkurentne.