Nove tehnologije

Krećete s digitalnom transformacijom poslovanja? Ne zaboravite na marketing

P. N.

Petar Pavić

Petar Pavić



Svaka organizacija prolazi kroz razne faze digitalnog stanja i spremnosti s ciljem postizanja što značajnije digitalne transformacije u marketingu. Posebno se to vidi u segmentu trgovina na malo gdje se tvrtke u cjelini moraju snažno boriti za održavanje rasta, kao i za svakog pojedinog kupca. Prema podacima s američkog tržišta većina vodećih maloprodajnih tvrtki potvrdila je kako se online trgovina smatra kao drugi vodeći pokretač promjena u potrošačkom okruženja tijekom sljedećih pet godina. Investicije u tehnologiju i nove marketinške modele koji mogu povećati efikasnost i digitalni angažman s kupcima te omogućiti bolje korisničko iskustvo tijekom životnog ciklusa proizvoda, ili usluge, od velike su važnosti.


Ozbiljan pristup digitalnoj transformaciji marketinga uključuje i konkretne korake koji se odnose na: procjenu i usporedbu tržišta, korištenje informacija o konkurenciji, mapiranje ciklusa kupovine potrošača, izradu vlastite strategije za digitalnu transformaciju marketinga, dodjelu proračuna u svim fazama procesa transformacije, izradu plana za upravljanje promjenama, određivanje vremenskih rokova, formiranje tima koji će voditi projekt transformacije, usporedbe i mjerenje rezultata tijekom trajanja projekta.


Poboljšanja procesa marketinga digitalnom transformacijom uključuju što bolji razvoj marketinških sposobnosti s ciljem isporuke kvalitetnijeg potrošačkog iskustva, što se postiže kroz identifikaciju novih prilika, pronalaskom sinergija kroz integraciju podataka, razvojem agilnog pristupa marketingu kroz operativno izvršavanje zadataka i mjerenje rezultata.


„Da bismo uspješno pokrenuli digitalnu transformaciju marketinga, treba započeti analizom vlastitog stanja koja uključuje procjenu raspoloživih ljudskih resursa, internih procesa i alata te podataka s kojima raspolažemo, treba napraviti dobar inicijalni marketing audit. No prije ulaska u sam proces nabavke tehnoloških rješenja, mi svojim korisnicima savjetujemo i pomažemo u osmišljavanju ozbiljne digitalne marketing strategije, koja će uzeti u obzir sve alate s kojima kompanija trenutno raspolaže, vodeći se pri tome krajnjim ciljem koji želimo postići. Jer svrha je postići najbolje moguće korisničko iskustvo, zato je važno pri izradi strategije ne opterećivati se pretjerano trenutnim tehnološkim stanjem i situacijom, naglasio je Petar Pavić, partner u StarDigital grupi.


Nove tehnologije mogu djelovati zastrašujuće te organizacije često odgađaju implementaciju novih rješenja zbog troškova i vremena koje gube na privikavanje i učenje za rad u novom tehnološkom okruženju. S druge strane to znači da propuštaju sjajne nove proizvode koji im mogu povećati efikasnost poslovanja i omogućiti veću produktivnost. Kreiranjem vlastitog marketinško-tehnološkog portfolia alata (MarTech), omogućava se optimizacija između marketinga i tehnoloških odjela. Novim tehnološkim pristupom organizacije mogu povećati svoje prihode, omogućiti veću produktivnost timova, optimizirati vrijeme, financijske resurse i uloženi napor – novim tehnološkim rješenjem dobivaju magično rješenje za efikasnije generiranje novih prodajnih prilika i sistematičan pristup osiguranju budućeg rasta i razvoja.


– Boom marketinško-tehnoloških rješenja nije samo rezultat novih tehnoloških trendova. Big data, novi digitalni komunikacijski kanali i načini interakcije korisnika s brandovima, kao i nove tehnologije, omogućuju potpuno drugačiji pristup poslovnim procesima. Zato je važno razumjeti tehnološke procese u marketingu te znati kako ih graditi unutar vlastite kompanije, pri tome vodeći se krovnim ciljem izgradnje cjelovite marketinške vizije kompanije, zaključuje Pavić.


Navest ćemo neke od važnih tehnoloških procesa u marketingu, kojima je potrebno kvalitetno i cjelovito tehnološko rješenje, koje će omogućiti bolji pregled, centralno upravljanje, analizu i statistiku vezanu uz kampanje kako bi se mogle donositi kvalitetnije i brže odluke u marketingu.


1. Praćenje marketinških kampanja i analitika – praćenje ostvarenih rezultata i analiza statistike.


2. Upravljanje tagiranjem –  primjena istih tag oznaka na svim stranicama, postizanje bolje funkcionalnosti web-stranica.


3. Marketing Automation – mogućnost kontrole svih marketinških elemenata kampanje na jednom mjestu. Od analitike, praćenja, raznih online formi, e-mail marketinga i sl.


4. Customer Relationship Manager (CRM) – predstavlja osnovnu metodu za inteligentno upravljanje trenutnim i budućim korisnicima/kupcima. Radi se o tehnologijama koje olakšavaju prikupljanje, automatizaciju i sinkronizaciju podataka vezanih uz prodajne prilike, prodaju, marketing, korisničku i tehničku podršku i sl. Iznimno važan alat koji će olakšati upravljanje odnosima s kupcima i predstavlja glavnu žilu kucavicu za svaki biznis, jer mu je u centru fokusa kupac.


5. Data Management Platform (DMP) – predstavlja skladište podataka koje prihvaća, razvrstava i pohranjuje informacije – te ih čini dostupnima na način koji je koristan marketingašima.


6. Content Delivery Network (CDN) – serveri i mreža koji omogućuju korisnicima pristup sadržaju i resursima


7. Optimizacija konverzija – kojoj je svrha konvertirati svakog kupca u vjernog potrošača na dulji rok. Privući nekog da dođe na vaše stranice je prvi korak. Zadržati ga kao lojalnog kupca, iziskuje dobru optimizaciju čitavog marketing procesa kao i samog iskustva prodaje.


8. Aplikacije za upravljanje kampanjama – omogućuju organizacijama da kvalitetnije segmentiraju tržište, ciljaju kupce i upravljaju sa svojim marketinškim kampanjama.


9. Email Marketing alati – omogućuju jednostavniju upotrebu i korištenje e-mail alata za marketing komunikaciju. Jednostavan način da one koji su vas zainteresirani pratiti, redovito obavještavate o svojim proizvodima i uslugama.


10. Optimizacija za mobilne uređaje – svu komunikaciju, web-stranice, aplikacije, kampanje treba optimizirati za upotrebu na mobilnim uređajima. Stranice moraju biti responzivne i jednostavne za navigaciju.


11. Oglašivačke mreže – omogućavaju bolju upotrebu i upravljanje oglasnim kampanjama preko različitih oglašivačkih platformi. Otvaraju opcije oglašavanja kroz retargetiranje, DoubleClick i sl. metode.


12. Remarketing – kojim ponovno zahvaćamo kupce koji su posjetili naše web stranice i ponavljamo im ciljane vizualne oglase kad čitaju, ili prate slične teme.


13. Marketing putem pretraživača – od SEO optimizacije, do plaćenih oglasa na pretraživačima, uz mogućnost unapređenja, praćenja i optimizacije kampanja po odabranim ključnim riječima.